Beste forumlezers,
Sinds maart dit jaar heb ik een Twingo (1.0 SCe Expression UIT 2015) (handgeschakeld) en vrij kort na de aanschaf allerlei problemen nu ben ik benieuwd of iemand anders dit ook ervaart en wat de oplossing is/kan zijn. De volgende problemen ondervind ik of heb ik ondervonden:
PROBLEMEN:
- ESP slaat aan op plekken waar mijn vorige auto nooit aansloeg.
- Mijn ruitenwissers doen het steeds vaker niet dan wel, maar je hoort dat het motortje dit wel aan probeert te sturen. (handig om de te weten de eerste keer dat dit gebeurde was het noodweer en moest ik van 100 km/h naar de kant, want het was niet te doen).
- Tijdens het wegrijden van een parkeerplaats kwam er naast mijn indicatielampje voor het schakelen een grote N te voorschijn(in een automaat zou dit gestaan hebben voor Neutraal, maar zoals boven aangegeven rijd ik een handgeschakelde auto), ik ga dus uit van een foutmelding, maar waarvoor dan? Na deze keer nooit meer gehad overigens.
- Tijdens het afspelen van muziek valt de speaker aan de bestuurderskant vaak weg.
- De auto wilt ook wel eens niet starten, dit is echt sporadisch en heeft niks te maken met het koude weer, want het gebeurde ook in de zomer.
- Tijdens file rijden wilt de auto in ene niet meer schakelen, na een paar minuten/soms seconden wilt hij het wel weer doen. (helaas rijd ik geen files meer om dit nog eens uit te testen sinds het laatste onderhoud hieraan)
- Ik heb een sleutel met afstandsbediening en een reservesleutel zonder: Met de reserve sleutel draaien alle sloten van het slot af, maar gaat alleen de voordeur weer op slot. En met de oorspronkelijke sleutel draait alleen de voordeur er vanaf en weer op slot. Met de afstandsbediening wordt de centrale vergrendeling aangestuurd.
- Toeter heeft geen power/moet goed hard ingedrukt worden en dan komt er heel zacht geluid uit.
- Mijn vriend ervaarde dat de koppeling en rem ingedrukt bleven/onderaan bleven hangen.
REPARATIES Inmiddels zijn er al diverse dingen vervangen:
- ABS en algemene (rem?)pomp
- remmen voor(bleken flinterdun te zijn)
- Motorolie is ververst en het filter vervangen.
Inmiddels 2000€ lichter, bovenop de aanschaf van een "vrij nieuwe" 2e handsauto.
Nu las ik laatst ergens dat iemand soortgelijke problemen had en dat dit kwam door de UCH(een bepaald type), kan dit kloppen? Hoe kan ik dit achterhalen en hoeveel zou deze reparatie gaan kosten(vervangen UCH, incl inlezen) en denken jullie ook dat dit het is?
De auto ligt momenteel bijna dagelijks aan de OBD 2 meter, ene moment ondervindt hij geen problemen(ook als bv de ruitenwissers niet aan slaan), maar net gaf hij kortstondig wel een foutcode weer, maar was deze ook zo weer weg en kon hij hem niet meer terug halen.
Ik hoor graag of mensen dit soort problemen ook ervaren hebben en hoe dit opgelost is?
En ook vraag ik mij af als het inderdaad de UCH is en er vrij veel Renaults zijn met deze problemen, en dingen als geen claxon en niet werkende ruitenwissers met heftige regen of er dan niet een terugroepactie op moet zijn?
Alvast bedankt!
[Twingo 3 III] Problemen, UCH verantwoordelijk?
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht