Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Heb je niet echt ervaring voor nodig(maar die heb ik inderdaad wel), het is simpelweg onhandig.
Je zult even moeten wurmen met de arm tot je er bij kunt en dan er uit trekken.
Wel erg helder die olie voor 5500 km.
Ziet er uit als automaatolie inderdaad.
Peilstok ook erg kort en van plastic.
Zijn van metaal normaal.
Maar kan mij vergissen.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
2003 automaat heeft geen peilstok, is de dp0 transmissie en is enkel te peilen door olie af te laten.
De gele peilstok op de foto is van de motorolie, en is ook de enige dus.
5500km in 14mnd is niet veel, zal olie niet vies van worden. Mogelijk is er nu eens een lange rit met de auto gedaan, of is het een oliedruk melding ipv peil?
Inderdaad de olie druk lamp dus.
Door de korte ritten kan er veel vocht in de olie komen die dan nu verdampt bij een lange rit.
Vast een storm in een glas water, oliedruk perikelen zou de motor al lang gesneuveld zijn.
Dus dan na een lange rit even de oliedop op de motor los?
Want het rode lampje ging vanochtend branden na een rit van ca 100km en op de terugweg ging het nog een paar keer aan.
Laatst gewijzigd door Pepone op 18 jan 2025 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote verwijderd
Het best is de olie elke 12 maanden te vervangen, vooral bij dergelijk korte ritjes.
De oliedruk sensor zit thv de peilstok/oliefilter, mogelijk is daar wat mis mee.
Zou adviseren beginnen met het meten van de oliedruk. Een aantal langere ritten, en/of een olie verversing icm een nieuwe druksensor is ook een optie.
Kost allemaal de wereld niet en is eventueel zelf te doen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vanmiddag wilde ik mijn olie peilen voordat we vertrekken voor onze vakantie. Blijkbaar was dat de eerste keer met deze auto, want ik begrijp de markeringen niet goed. Er zit een krul op het uiteinde en twee inkepingen, zie ook de bijgevoegde foto....
beste forum leden ik heb sinds twee weken een grand modus 16 16v automaat.
nu heb ik eens onder de auto gekeken toen zag ik op de naat van de carter van de automaat eigenlijk niks geks maar toen ik met mijn vinger over de naat ging was mijn vinger...
hallo, na een jaar goed gereden te hebben is er weer een slang van de CVT automaat gebarsten, nu weer alle olie eruit en maar afwachten hoe de bak nu is maar de slangen zijn nergens meer te krijgen zegt de garage. wie kan mij eventueel wel helpen??...
Als ik op de sleutel duw , hoor ik vanalles klikken , 4 knipperlichjten branden, maar er gaat niks op slot , ook de koffer niet. Wat is er precies stuk ?
Onze Clio 2 1.2 16v met bouwjaar 2003/10 slaat niet meer aan.
Van het ene moment op het andere.
Diezelfde avond nog geprobeerd en toen startte hij opnieuw.
Stil gelegd, en vanaf dan slaat hij niet meer aan.
Probleem is dat er geen vonk wordt...
Onze Clio 2 1.2 16v met bouwjaar 2003/10 slaat niet meer aan.
Van het ene moment op het andere.
Diezelfde avond nog geprobeerd en toen startte hij opnieuw.
Stil gelegd, en vanaf dan slaat hij niet meer aan.
Probleem is dat er geen vonk wordt...