[Kangoo 4x4 handgeschakeld 2002] versnellingsbak vervangen met een 2w aandrijving mogelijk?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 jan 2025 13:37
- Actief als: particulier
[Kangoo 4x4 handgeschakeld 2002] versnellingsbak vervangen met een 2w aandrijving mogelijk?
De versnellingsbak is kapot van mijn Renault Kangoo 4x4 (benzine) uit 2002.
Nu is mijn vraag,
Kan ik er een tweedehands versnellingsbak van een Kangoo (uit die periode) onder zetten of heeft deze 4x4 uitvoering een andere versnellingsbak?
Er zijn er weinig van op de markt in omloop dus dat zou het vinden van een onderdeel een stuk gemakkelijker maken.
Kortom is de versnellingsbak voor een 4x4 inwisselbaar voor een bak van een 2wiel aangedreven variant?
Of iemand een idee waar ik deze informatie kan vinden?
Nu is mijn vraag,
Kan ik er een tweedehands versnellingsbak van een Kangoo (uit die periode) onder zetten of heeft deze 4x4 uitvoering een andere versnellingsbak?
Er zijn er weinig van op de markt in omloop dus dat zou het vinden van een onderdeel een stuk gemakkelijker maken.
Kortom is de versnellingsbak voor een 4x4 inwisselbaar voor een bak van een 2wiel aangedreven variant?
Of iemand een idee waar ik deze informatie kan vinden?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
Re: [Kangoo 4x4 handgeschakeld 2002] versnellingsbak vervangen met een 2w aandrijving mogelijk?
Dat zijn inderdaad twee verschillende versnellingsbakken, de 4x4 heeft een jc7 en een normale een jh3 uit m'n hoofd.
Wat is er precies kapot aan?
Wat is er precies kapot aan?
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 17 jan 2025 13:37
Re: [Kangoo 4x4 handgeschakeld 2002] versnellingsbak vervangen met een 2w aandrijving mogelijk?
Dankjewel voor je reactie!
Hij gaat niet meer in de vijfde versnelling. Verliest direct alle vermogen wanneer ik hem daarin zet. Gebeurede plots tijdens het rijden op de snelweg, viel toen uit. Kan wel schakelen t/m 4de versnelling nog. Inmiddels is het al weken geleden dat ik erin gereden heb. Durf er nu ook niet mee te rijden in lagere versnelling, bang dat er meer kapot gaat.
Zit ook te denken aan reviseren van deze bak. Alleen nog niet echt iemand gevonden met kennis, én tijd hiervoor.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Tandwiel van de 5e versnelling los gelopen? Zit die niet buiten de bak achter de afdekking?
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Contacteer:
Lijkt mij een heel verstandige keuzeDmnqOnodrim schreef: ↑17 jan 2025 13:37 Durf er nu ook niet mee te rijden in lagere versnelling, bang dat er meer kapot gaat.
zou zo maar eens kunnen inderdaad, de 5de versnelling zit bij menig auto er als-het-ware achteraf 'opgeplakt'
Ben benieuwd of dat bij de 4x4 ook zo is.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
De 5e loopt inderdaad tandwiel nog wel eens van los. Olie aflaten, kapje aan buitenzijde transmissie los en zien wat er loos is. Wie weet is opnieuw vastzetten nog wel een mogelijkheid.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-