Captur 0.9 TCe schokkende koppeling

Zit het onder de motorkap, dan is dit je plekje

Topic author
robje1968
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 mar 2025 16:02
Actief als: particulier

Captur 0.9 TCe schokkende koppeling

Bericht door robje1968 »

Sinds eind oktober '24 eigenaar van een Captur 0.9 TCe met 84 dkm op de teller waar mijn vrouw mee rijd. Omdat mijn Kadjar nu bij de garage staat voor een nieuwe motor :oops: rij ik ook in de Captur.
Wat mij opviel is dat de koppeling bij het wegrijden wat schokt, dit bij koude motor. Ermee terug geweest bij de dealer in mijn woonplaats.
Naast de wat klantonvriendelijke behandeling is de auto aangenomen voor een controle, ik had er gelijk mee moeten komen vonden ze.... Mijn vrouw had het ook gemerkt maar dacht dat ze nog aan de auto moest wennen, en de auto is pas eind januari in gebruik genomen.
Conclusie van de dealer was, de monteur heeft ermee gereden en niks gemerkt, ja meneer het is een licht 3 cilinder motortje waarbij je bij het wegrijden iets meer gas moet geven dan..... Ik voel me daarmee toch wat afgescheept.
Wat is jullie ervaring met de 0.9 TCe? komt dit vaker voor, het licht schokken van de koppeling bij koude motor? En wat kan ik nog tegen de dealer doen als ik vind dat het niet ok is?
Kadjar 1.2 TCE Bose 2016
Captur 0.9 TCE Intens 2019
Twingo 1.2 2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan