Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Mijn Austral gaat de 10e Maart naar de garage om onder garantie een slang ergens te vervangen die zorgt voor de benzine bij de olie .
De dealer wist hiervan nadat ik gebeld had .
Ze gaven ook aan dat dit met de witte smurrie bij de olie dop etc te maken had .
Lijkt mij wel goed om de olie en filter ook me te nemen , ga ik ze nog even vragen of ze dat ook doen .
Het zelfde is ook bij mij gebeurd , nieuwe type slang en olie + filter vervangen .
Ik kwam er achter toen ik na 15000 km olie peilde en deze best wel wat te hoog was , en witte sludge bij de olie dop had .
Vermoedelijk door bezine damp / vocht die terug slaat of iets dergelijks.
Ook is er tegelijk nog wat geupdate ergens .
Mijn Espace 6 van 25-5-2024 heeft overmatig sludge vorming. Ik ruik geen benzine, nu is hij terug geweest naar de garage daar
hebben ze een aanpassing aan de motor gedaan omdat de kans bestond dat er via een slang water in de olie terecht zou komen.
Ik heb de sludge verwijderd, maar na 1 1/2 stijgt het oliepeil en komt er weer sludge vorming in de vulopening.
Ik wacht op antwoordt van de garage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ondertussen is ook mijn Austral naar de garage geweest voor een update. Het motormanagement is aangepast en kennelijk ook iets met slangen/leidingen en carterventilatie.
Ondertussen zo'n 2000 km gereden en de benzinelucht is gelukkig verdwenen.
De mijne heeft heeft alleen een software update gekregen, het oliepeil was niet zo ver gestegen dat dat slangetje vervangen moest worden. De olie is ook niet ververst.
Op 31 juli wordt bij mijn auto de modificatie / motor management software aangepast , heeft er iemand een foto welk onderdeel er wordt en of is vervangen?
Een paar weken geleden is de software geüpdatet en de olie niet ververst. Het peil stond ruim een halve centimeter boven het maximum. Ik ben nadien naar Italië heen en weer gereden en nu staat het oliepeil op het maximum of net daaronder, dus het peil is voor het eerst gedaald. De benzinelucht lijkt ook wat minder.
Ik kan echter nog niet met zekerheid zeggen of het geholpen heeft, want ik heb op de Autobahn lekker doorgereden. De motor was lange tijd flink op temperatuur dus dat kan ook zorgen voor het wegdampen van vocht en benzine.
Ik had de laatste tijd nauwelijks sludge onder de vuldop, maar dat is ook vooral een issue bij koud weer. Dus ook daar kan ik nog geen conclusies aan verbinden. Maar, ik ben gematigd positief.
Overigens loopt de motor nu ook een stukje lekkerder nu het luie zweet er even uit gereden is.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ook een Renault Austral voor 2000 km terug olie ververst tussen minimum en maximum, staat nu al 1cm boven pijl.
Ben naar de dealer geweest ,en zou bij Renault informeren wat er aan te doen is..
Het kan toch niet zo zijn.dat je iedere 2000 km olie...
Onlangs heb ik mijn matgrijze Iconic EA (bj eind 2023) ingeruild voor een zwarte Iconic EA (bj eind 2024). Hierbij vallen mij een paar dingen op. Herkenbaar?
- Bevat het nieuwe infotainmentsysteem van de Rafale
- Standaard staan alle hulpsystemen...
Goedemiddag, aanstaande vrijdag mag ik mijn Renault Austral uit 2023 ophalen.
Dit is echter wel een 1.6 Mild Hybride met 160 pk, geïmporteerd uit Duitsland.
Weten jullie of daar ook veel problemen mee zijn?
Hoor het graag.
Al sinds het begin heb ik de Austral helaas niet echt een geweldige auto gevonden. Grote en kleine kritiekpunten welke op dit forum veelvuldig langs zijn gekomen. Een aantal wil ik wel benoemen:
- De traktor *zucht*
- Het vreemde verbruik... des te...