Mocht ik dit topic verkeerd geplaatst hebben, alvast mijn excuses, ik doe mijn best.
Sinds mei zijn we trotse eigenaar van onze witte Techno 52kW met daksticker en trekhaak, zonder V2G. Helemaal top, nog geen seconde spijt van de auto! Maar de rest...
De auto is, toen nog met V2G, in oktober 2024 besteld met financial lease via de dealer/Mobilize. In december 2024 kregen we het bericht over de V2G problemen en besloten we V2G te schrappen voor €1000,= korting.
Begin mei konden we, na daksticker- en bandenproblemen, onze auto ophalen. Bij oplevering bleek de korting van V2G niet verrekend te zijn met de aankoopfactuur. Dit kwam pas naar boven toen wij zelf de factuur bekeken, de dealer had dit nog niet gezien. Maar dit zou snel geregeld worden, aldus de dealer. Ook gaven wij aan dat ze dit bedrag bij Mobilize moesten crediteren van ons leasebedrag, want anders betaal ik rente over een bedrag dat niet in de auto zit. Dit zouden ze regelen. We zijn nu 3 maanden verder, en ik kreeg vandaag een creditfactuur van de dealer. Ze wilden dus €1000,= terugstorten en dan was de kous af. Toen ik ze herinnerden aan de afspraak over Mobilize kreeg ik simpelweg het antwoord 'dat dat eigenlijk niet kon'. Ik ben nu op mijn kookpunt beland. De vakantie is nog nooit zo gezellig geweest (NOT). Morgen bel ik de rechtsbijstand voor advies, want het lijkt me niet dat de consument op moet draaien voor fouten binnen Renault/Mobilize.
Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
Financial lease/V2G korting problemen
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 aug 2025 09:31
- Actief als: particulier
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 aug 2025 23:26
Re: Financial lease/V2G korting problemen
Nee, ik ken het probleem niet. We hebben de auto uiteindelijk zonder V2G gekocht en 1000,00 euro korting gekregen.
Jij wilt denk ik liever een lager leasebedrag dan die korting. Of begrijp ik dat verkeerd?
Ik zou zeker gebruik maken van jouw rechtsbijstand. Dan kunnen de juristen ernaar kijken. Succes!
Jij wilt denk ik liever een lager leasebedrag dan die korting. Of begrijp ik dat verkeerd?
Ik zou zeker gebruik maken van jouw rechtsbijstand. Dan kunnen de juristen ernaar kijken. Succes!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 aug 2025 09:31
Klopt, in theorie heb ik nu een hoger leasebedrag dan de auto waard is. Onze tussenpersoon zegt zelfs dat, mocht de auto nu de auto totall loss geraken, ik dus ook 1000 euro minder dan het leasebedrag (en dus de werkelijke nieuwwaarde) uitgekeerd krijgt. Het is dus niet alleen het te hoge leasebedrag waar ik problemen mee heb.
Op advies van onze tussenpersoon heb ik een mail verzonden waarin ze nog 10 dagen de tijd krijgen om het op te lossen. Krijg ik een bericht terug dat ze het pas over 10 dagen op willen pakken ivm vakantie. Dacht het dus niet.
Maar ik begin nu wel te denken dat, mede door het uitblijven van reacties hier, dit een probleem is van de lokale dealer ipv Renault Nederland/Mobilize... Terwijl hun beweren dat het probleem hogerop ligt...
Op advies van onze tussenpersoon heb ik een mail verzonden waarin ze nog 10 dagen de tijd krijgen om het op te lossen. Krijg ik een bericht terug dat ze het pas over 10 dagen op willen pakken ivm vakantie. Dacht het dus niet.
Maar ik begin nu wel te denken dat, mede door het uitblijven van reacties hier, dit een probleem is van de lokale dealer ipv Renault Nederland/Mobilize... Terwijl hun beweren dat het probleem hogerop ligt...
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 aug 2025 19:23
Volgens mij hebben de meesten hier de auto via full-lease (auto van de zaak) of privé aangeschaft. Als er iemand was met dezelfde situatie dan was er wel gereageerd gok ik. Sterkte met het voorval, het lijkt me dat jij gelijk hebt alleen wil de dealer niet echt meewerken..
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5436 Weergaves
-
Laatste bericht door Jannes-46
-
- 63 Reacties
- 12932 Weergaves
-
Laatste bericht door Sjors01
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 1177 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-
-
- 1 Reacties
- 448 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 166 Reacties
- 89608 Weergaves