Duitsland snelladen lukt niet
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 aug 2025 11:34
- Actief als: particulier
Duitsland snelladen lukt niet
Heb nu enkele maanden de R5 en in NL geen laadproblemen gehad. We dachten gisteren een dagje Duitsland te doen en we konden nergens CSS snelladen. Steeds communicatie problemen. Shell, Aral, Ionity, etc geen enkele werkte. Pasjes waren okay. Steeds een communicatie probleem met de R5. We hadden "geluk" dat er onderhoud werd gepleegd aan de Shell recharge laders maar ook zij kregen het probleem niet verholpen. Dan maar AC laden in een of ander dorpje voor de terugreis en niet harder dan 90km/h op de autobahn voor nog een beetje bereik. Wat een afknapper. Vanochtend Renault gebeld en zij herkennen het probleem niet. Dus maar "effe" langs gaan volgende week. zucht
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 27 aug 2025 11:27
Re: Duitsland snelladen lukt niet
Hallo Sjengie,
Wat jammer te horen dat je problemen hebt met snelladen in Duitsland. Apart, aangezien het dezelfde manier van werking zou moeten hebben als in Nederland.
Ik ben zelf met de R5 naar Oostenrijk geweest en heb 2x snelgeladen in Duitsland zonder problemen. Ik heb wel twee dingen waar je misschien iets aan hebt;
1) enige tijd geleden (volgens mij begin mei) moest onze auto ook naar de dealer voor een (software)update aan de laadpoort. Mogelijk dat die update bij jou nog moest? Maar ik begrijp dat de auto een aantal keer probeert de update zelfstandig uit te voeren en als dat niet lukt, krijgt de dealer een seintje om de auto naar de garage te halen.
2) Snelladen in Duitsland ging vlekkeloos. De AC lader was in één geval een ander verhaal; de auto werd niet herkend/communicatie probleem. Wat bleek; op de betreffende lader stond dat ik eerst de kabel in de auto moest doen, dan het pasje ervoor en dan pas de kabel in de lader. Die volgorde was mij niet bekend (en volgens mij maakt het sowieso niet echt uit wat je eerst doet). Maar toen pas deed hij het.. maar goed, dat gaat over een AC lader en geen snellader.
Ben benieuwd wat de bevindingen van de garage zijn
Wat jammer te horen dat je problemen hebt met snelladen in Duitsland. Apart, aangezien het dezelfde manier van werking zou moeten hebben als in Nederland.
Ik ben zelf met de R5 naar Oostenrijk geweest en heb 2x snelgeladen in Duitsland zonder problemen. Ik heb wel twee dingen waar je misschien iets aan hebt;
1) enige tijd geleden (volgens mij begin mei) moest onze auto ook naar de dealer voor een (software)update aan de laadpoort. Mogelijk dat die update bij jou nog moest? Maar ik begrijp dat de auto een aantal keer probeert de update zelfstandig uit te voeren en als dat niet lukt, krijgt de dealer een seintje om de auto naar de garage te halen.
2) Snelladen in Duitsland ging vlekkeloos. De AC lader was in één geval een ander verhaal; de auto werd niet herkend/communicatie probleem. Wat bleek; op de betreffende lader stond dat ik eerst de kabel in de auto moest doen, dan het pasje ervoor en dan pas de kabel in de lader. Die volgorde was mij niet bekend (en volgens mij maakt het sowieso niet echt uit wat je eerst doet). Maar toen pas deed hij het.. maar goed, dat gaat over een AC lader en geen snellader.
Ben benieuwd wat de bevindingen van de garage zijn

Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 aug 2025 11:34
Re: Duitsland snelladen lukt niet
Hoi CakeyEV, bedankt voor de reactie. Nu je het zegt als ik uit en inlog in de Renault app krijg ik steeds de melding "je auto krijgt binnenkort een software-update voor een verbeterde ervaring." Als ik op lees meer klik krijg ik. "Elektrische omvormer 1.1.0 ... " en een heel verhaal erachteraan. Misschien is dat de update die ik had moeten hebben
We gaan het meemaken volgende week.

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in