Hulpveren grand scénic
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Hulpveren grand scénic
Beste mensen
Ik merk toch dat de achterveren bij onze GS te wensen overlaat..
Bij een drempel veert de kont nog een keer na.
Bij onze oude fase I had ik een set gemonteerd wat het rijgedrag 100% verbeterde, in een uurtje gepiept!.
Korte blik onder de auto(.......) de GS is niet hetzelfde.
Iemand ervaring met het monteren?, suggestie voor merk en winkel?
Geen blokjes svp, daar heb ik negatieve ervaring mee..
Alvast bedankt
Ik merk toch dat de achterveren bij onze GS te wensen overlaat..
Bij een drempel veert de kont nog een keer na.
Bij onze oude fase I had ik een set gemonteerd wat het rijgedrag 100% verbeterde, in een uurtje gepiept!.
Korte blik onder de auto(.......) de GS is niet hetzelfde.
Iemand ervaring met het monteren?, suggestie voor merk en winkel?
Geen blokjes svp, daar heb ik negatieve ervaring mee..
Alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Ik heb hulpveren bij Profile Tyrecenter eronder laten zetten, goede ervaring mee.
Onder onze vorige Clio dan ivm het gewicht vd LPG tank achterin.
Onder onze vorige Clio dan ivm het gewicht vd LPG tank achterin.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Contacteer:
Net even rondgebeld, het zouden ook de schokdempers kunnen zijn.
Hebben meer mensen dit euvel/klacht?
Hebben meer mensen dit euvel/klacht?
Hide post links |
-
- Global Moderator
Het is bekend dat de Grand Scenic meer doorveert dan z'n kortere broertje.
Dat hoort gewoon bij het model en wordt door de langere kont veroorzaakt.
Laat anders gewoon de garage eens naar de achtervering en schokdempers kijken, dan weet je waar je aan toe bent.
Dat hoort gewoon bij het model en wordt door de langere kont veroorzaakt.

Laat anders gewoon de garage eens naar de achtervering en schokdempers kijken, dan weet je waar je aan toe bent.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Doorveren doet mijn GS met LPG ook. Maar goed, ik vind het wel lekker dat gedein, da's persoonlijk.
Wat ik vervelender vind is het feit dat de GS nogal snel doorhangt als er wat lading inzit. Laatst tijdens een weekendje weg zelf de stekker van m'n trekhaak krom gereden, terwijl er gewoon normale lading inzat.
Dus misschien is hulpveren niet zo'n slecht idee, ik zal het leasebedrijf eens bellen.....
Wat ik vervelender vind is het feit dat de GS nogal snel doorhangt als er wat lading inzit. Laatst tijdens een weekendje weg zelf de stekker van m'n trekhaak krom gereden, terwijl er gewoon normale lading inzat.
Dus misschien is hulpveren niet zo'n slecht idee, ik zal het leasebedrijf eens bellen.....
Hide post links |
-
- Global Moderator
Na inbouw van de LPG ringtank in mijn vorige Clio vond ik hem ook behoorlijk in z'n kont hangen, maar volgens de Renault dealer die hem had ingebouwd waren hulpveren niet nodig (stond niet in instructie Vialle).
Ik heb toch op eigen inititatief hulpveren laten monteren en heb er nooit spijt van gehad, auto stond daarna weer netjes op de oude hoogte.
Ik heb toch op eigen inititatief hulpveren laten monteren en heb er nooit spijt van gehad, auto stond daarna weer netjes op de oude hoogte.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Klopt, ik heb een autogas installatie en een brink trekhaak en de dealer vind hulpveren ook niet nodig.
Apart misschien niet, maar de LPG en trekhaak is misschien wel een reden voor hulpveren.
Nu ga ik nooit met caravan op vakantie, maar bij normale belading rij ik bij elke drempel m'n stekker krom...
Maar goed, het is een leaseauto dus ik ga er zelf geen hulpveren onder zetten. Jammer.
Apart misschien niet, maar de LPG en trekhaak is misschien wel een reden voor hulpveren.
Nu ga ik nooit met caravan op vakantie, maar bij normale belading rij ik bij elke drempel m'n stekker krom...
Maar goed, het is een leaseauto dus ik ga er zelf geen hulpveren onder zetten. Jammer.
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Contacteer:
Okay, update... na een zoektocht in mijn autopapieren kwam ik een papier tegen van MAD, het blijkt dus dat er al hulpveren onder zitten.
Na een inspectie klopt dit idd!.
Heb nu KONI rood gekocht voor onder de GS, als deze er onder zitten word de auto aan de voorzijde nog 30mm verlaagd.
Keep you posted!
Na een inspectie klopt dit idd!.
Heb nu KONI rood gekocht voor onder de GS, als deze er onder zitten word de auto aan de voorzijde nog 30mm verlaagd.
Keep you posted!
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 mar 2014 21:06
Moeilijk inbouwen
Als ik met mijn GS de straat uitrijd, komt mijn gastank tegen de verkeersdrempel. Vangt de klap eerder op dat de trekhaak
. Hierom wil ik hulpveren monteren.
Wie kan vertellen welke het best zijn, wat ze kosten en 'weetjes' bij het monteren.

Wie kan vertellen welke het best zijn, wat ze kosten en 'weetjes' bij het monteren.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
@ ericon, Koni rood is prima! Houd er wel rekening mee dat alleen de uitgaande slag vd demper versteld kan worden, dus het INVEREN wordt niet meer gedempt. Om de wagen hoger te krijgen heb je toch echt hulpveren nodig of dikkere veren van Renault(als die er zijn). SUC6
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 12 jul 2025 09:33
- Contacteer:
Re: Moeilijk inbouwen
Hulpveren kun je hebben vanaf zo'n 99 euro voor een set. Wat ze precies voor een GS gaan kosten, weet ik niet.vinlien schreef:Als ik met mijn GS de straat uitrijd, komt mijn gastank tegen de verkeersdrempel. Vangt de klap eerder op dat de trekhaak. Hierom wil ik hulpveren monteren.
Ze zitten er doorgaans in een uurtje onder, dus afhankelijk van het uurtarief van de garage, komt dat er bij.
Of een dealer ze nodig vind of niet, vind ik altijd irrelevant. Als ik ze als klant wil, is het aan mij om te bepalen of ik ze neem, tenzij de dealer echt met argumenten komt waarom wel of niet.

De mijne heb ik toen gekocht van deze firma : http://www.carsupport.nl/
Waren niet voor een GS, en ik heb ze er zelf ondergezet (was ook wel iets langer bezig dan een uurtje, zo zonder brug en ervaring, maar goed...)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
MAD heeft hulpveren die voor zowel de gewone Scenic als voor de Grand Scenic gebruikt kunnen worden.
Eigenlijk zijn het geen hulpveren maar vervangende veren.
Ze zijn verkrijgbaar met het setneummer HV-140468.
Zijn met € 210,80 (ex montage ex btw?) wel een stuk duurder als de CarSupport veren maar beter duur als niet te koop.
Antonio.
Eigenlijk zijn het geen hulpveren maar vervangende veren.
Ze zijn verkrijgbaar met het setneummer HV-140468.
Zijn met € 210,80 (ex montage ex btw?) wel een stuk duurder als de CarSupport veren maar beter duur als niet te koop.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Volgende week gaat voor het eerst de caravan achter onze GS en ik vroeg mij het volgende af:
Onder onze GS zitten er aan de achterzijde blauwe veren onder. Ik vroeg mij af of dit hulpveren zijn, of zijn deze veren standaard geleverd in een blauwe kleur. Vaak zijn deze standaard veren gewoon zwart van kleur, vandaar mijn vraag.
Onder onze GS zitten er aan de achterzijde blauwe veren onder. Ik vroeg mij af of dit hulpveren zijn, of zijn deze veren standaard geleverd in een blauwe kleur. Vaak zijn deze standaard veren gewoon zwart van kleur, vandaar mijn vraag.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dat zijn inderdaad hulpveren van MAD.
Eigenlijk verzwaarde veren daar ze de originele veren vervangen.
Antonio.
Eigenlijk verzwaarde veren daar ze de originele veren vervangen.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Dat is heel mooi.
Heb de Multicon West stekkerdoos alleen moeten ombouwen naar 13-polige Jaeger. Onze GS was al voorzien van twee afgezekerde draden rechtsreeks vanaf de accu waarvan er een is voorzien van een relais voor de contact schakeling. Samen met de hulpveren ben ik er dus helemaal klaar voor
.
Had er overigens al wel rekening mee gehouden dat het hulpveren waren, ik herken namelijk totaal niet het deinen van mijn GS (+LPG). Vindt hem zelfs erg stug van achteren en probeer zoveel mogelijk de drempels bij ons in de buurt te mijden. Maar de veren zullen goed van pas komen met de vakantiebagage + caravan.......
Heb de Multicon West stekkerdoos alleen moeten ombouwen naar 13-polige Jaeger. Onze GS was al voorzien van twee afgezekerde draden rechtsreeks vanaf de accu waarvan er een is voorzien van een relais voor de contact schakeling. Samen met de hulpveren ben ik er dus helemaal klaar voor

Had er overigens al wel rekening mee gehouden dat het hulpveren waren, ik herken namelijk totaal niet het deinen van mijn GS (+LPG). Vindt hem zelfs erg stug van achteren en probeer zoveel mogelijk de drempels bij ons in de buurt te mijden. Maar de veren zullen goed van pas komen met de vakantiebagage + caravan.......
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-