Aanjager/Dashbord Twingo bouwjaar 94 uitbouwen

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
frits
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Aanjager/Dashbord Twingo bouwjaar 94 uitbouwen

Bericht door frits »

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn aanjager op stand 1 piepte hij vaak maar nu is het me al 2 keer gebeurd dat het helemaal niet meer werkt alle 2 de standen niet nu is het weer zo laat het hele ding is zo dood als het maar kan .
Ik week niet precies waar ik moet beginnen wat is vaak de kwaal bij de twingo?
1 kachel weerstand
2 bedrading schakelaar
als het nodig is hoe bouw je het dashbord uit is daar oook speciaal gereedschap voor nodig .
ik hoop dat een beetje te doen is want ik heb geen garage en moet dus alles in de buitenlucht brr koud nu

groet frits

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3341
Lid geworden op: 11 dec 2009
Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door RichTrip »

Hier een beschrijving hoe je het dashboard moet verwijderen:

viewtopic.php?search_id=392890072&t=1823

En ja, het is wel wat uurtjes werk. Het betreft hier wel de beschrijving voor het vervangen van de kachelradiateur, dus voor de ventilator zal het wel wat makkelijker zijn.
Het piepen is echt de ventilator, die zou ik eerst controleren/vervangen en dan de weerstand. Als de kachel is vastgelopen, dan kan ook maar zo de weerstand kapot gaan. Dit is vaak het geval als je sporen van water en/of roest in de motor ziet. Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
frits
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door frits »

is er ook nog een manier om lucht uit het koelsysteem te krijgen het boreld en klots maar en ik het niet weg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

In de motorruimte zitten op verschillende slangen een dopje. Je vult het expansievat helemaal en draait dan een voor een de dopjes open totdat er een konstante stroom vloeistof uitkomt, dopje dicht, dan start je de motor en laat die warm lopen, dit voel je aan de bovenste radiatorslang, dan laat je de motor een 2.500 tpm draaien plm. 10 min.
Dan moet alle lucht er wel uit zijn. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
frits
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door frits »

wat denken jullie is de kachel weerstand ook kapot als alle 2 de standen niet werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3341
Lid geworden op: 11 dec 2009
Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door RichTrip »

Zie mijn eerdere bericht. Eerst de motor controleren (eventueel met een multimeter checken of er stroom staat op de stekker van de motor) en als die kapot is, dan zie je na de vervanging meteen of ook de weerstand defect is.
Ik kan dat op afstand ook niet zien, misschien is je bedieningspaneel wel defect, of de zekering, of etc, etc.....

Ps. begin natuurlijk eerst met de zekering voordat je het hele dashboard verwijderd......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
frits
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2009
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door frits »

ja klopt de zekering had ik gelijk al controleerd die was ok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht