Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een vraagje misschien dat 1 van jullie hier op de forum het weten.
Wij hebben een andere Espace IV op het oog met een 2.2 dCi motor erin.
De auto heeft 116.000km gelopen en de laatste onderhoudsbeurt + distributieriem is vervangen bij 111.221km.
Nu staat er bij de advertentie Achtung: Motor dreht aber springt nicht an ! met andere woorden motor draait maar zal niet meer starten?
Weet iemand wat dit kan zijn en wat het probleem is vooradt ik 600km voor niks rij?
alvast bedankt
Kan idd. verschillende oorzaken hebben.
b.v. Distributieriem een tandje versprongen.
Brandstof/inspuit-pomp defekt (HEEL DUUR).
Motorschade ergens binnenin.
Kijken naar een auto die niet loopt is voor een particulier niet zo slim.
Een Monteur/Handelaar wil wellicht nog wel eens belangstelling hebben, maar alleen als hij veel tijd over heeft.
Kan ook iets eenvoudigs zijn als een BDP sensor.
Al zou het mij verbazen als die niet gecontroleerd of vervangen is.
Voor die paar tientjes heb je toch een auto die al snel een paar 1000 euro meer opbrengt.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Ja een Diesel die niet aanslaat, kan een kleinigheidje zijn maar zal de verkoper daar al niet mee bezig geweest zijn.
Ik zou hem daar laten staan, maar hou je van avontuur neem dan een autoambulance mee en haal hem op voor weinig. SUC6
mmm misschien toch maar eens de gok wagen om de Espace te bekijken.
Nee ben onze Espace een beetje zat aan het worden heeft al 291.000km gelopen en begint nu steeds gek te doen met allerlei gekkigheid.
En deze Espace heeft veel minder gelopen dus vandaar onze intresse.
Voor die prijs had je er inderdaad gerust €1000 of €2000 tegen aan kunnen gooien om hem te laten repareren. Had je een mooie auto gehad voor weinig geld.
Lucky You dat je in Duitsland woont
Chicco schreef:Voor die prijs had je er inderdaad gerust €1000 of €2000 tegen aan kunnen gooien om hem te laten repareren. Had je een mooie auto gehad voor weinig geld.
Lucky You dat je in Duitsland woont
idd kreeg net de nieuwe rekening van de wegenbelasting binnen betaal nu 296,-Euro voor het hele jaar diesel!!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Goedemiddag
Mijn Renault megane scenic geeft steeds de foutcode start en stopsysteem controleren. Risico op motorschade. Dit is nu al de vierde keer. Ik ben 2 keer door de ANWB geholpen en ik ben 2 keer bij de garage geweest. De foutmelding blijft...
Sinds een aantal maanden rijd ik een clio e-tech uit 2020.
Enerzijds een zeer fijne auto. Anderszijds vallen een aantal zaken tegen. Iemand enig idee of dit bij de e-tech motoren of specifieke Clio mode hoort?
Beste lezers,
Ik rijd nu een jaartje in een twingomatic van 1999. Met nu 90k op de teller. Zondag hadden we in Enschede stevige wateroverlast. Toen ik maandag ochtend thuiskwam hoorde ik dat twingo tot aan de bumper in het water heeft gestaan....
Onze auto, Renault Clio sport 2.0 16V uit 2001, start niet.
Hij maakt geen enkel geluid en de Renault dealer komt er met de laptop niet in om te kijken waar de fout code zit.
De eerste keer toen hij niet startte, hebben we hem een 20...