Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik rij lekker rustig op de provinciale weg, ben net op kruissnelheid gekomen, komt er een enorme dreun die de GS even flink doet schudden. Hierna is vervolgens de automaat in de noodloop gegaan en gaan alle alarmbellen af.
In het display verschijnt "Transmissie controleren" en "Electronische probleem". De volgende dag dat ik de GS start, is het over...
Auto heeft 80.000 kilometer gelopen, en de automaat is m'n vorige Scenic begaf het bij 180.000. Ik hoop niet dat ik nu al een nieuwe bak moet. Dan wordt m'n volgende auto wel weer een automaat, maar geen Renault .
Wat is wijsheid: even langs de dealer laten uitlezen?
Groet,
Scenic
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Vertrouw maar op de medeling van de Display en ga naar de dealer. Tijdens het rijden een grote dreun zoals je zegt en dan noodloop, altijd laten uitlezen wellicht is er nog wat te redden, de volgende keer kan het helemaal over zijn. Laat de comp. van de bak uitlezen. Adh. van de fout-code's kan je verder. SUC6
Op weg naar de dealer gebeurde het weer... dus de monteur kon gelijk zien dat er wat problemen zijn.
Hij zei na het uitlezen dat een pomp voor de olie in de bak een druk opbouwt en dat daar wat fout mee gaat. We wachten af...
In de showroom nog even in een GS III Brun Moka gezeten, wat me opviel is dat Renault alle knopjes nu een andere plek in de auto heeft gegeven. Het is trouwens ook prima zitten op de 3e zitrij in een Dacia MCV .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Vandaag is de GS bij de dealer geweest. En er is een hydraulische klep stuk in de automaat. Hierbij moet die opengemaakt worden, olie eruit, etc. Alles bij elkaar tussen de 500 a 600 euro .
Daarnaast vond de monteur 'm niet mooi lopen (dieselgeluid), dus moet er ook een nieuw nokkenastandwiel op.
En de distributieriem moet ook bij 5 jaar (dat is nu) vervangen worden. Dus daar komt nog zo'n 700 a 800 euro bij .
Erg jammer allemaal.
Laatst kwam ik hier een draadje tegen van een jongeman die voor zichzelf een bedrijf heeft begonnen gespecialiseerd in Renault. Kan het helaas niet vinden... iemand nog een idee?
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Met een automaat probleem zou ik niet zomaar even naar iemand toe gaan. Laat dit een specialist doen aangezien verkeerde montage oid een nieuwe automaat betekent.
De distributieriem kan ook via andere wegen vervangen worden, topic wat ik me kan herinneren was van autoservicebladel.
Gelukkig is je nokkenastandwiel nu kapot gegaan en niet over een maand als de distributie al is vervangen, anders kun je weer opnieuw.......
Maar voor de rest is het wel balen. Dat wordt alles bij elkaar een flinke kostenpost
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedeavond. Vanmiddag heb ik beide kenteken lampjes vervangen. De rechter wat verbrand en de linker deed het nog. Na beide te hebben vervangen zijn ze niet gaan branden inclusief linker achterlicht is uitgegaan terwijl lampje niet stuk is. Zitten...
Hallo, de vloer aan de bijrijderskant is nat en ik vermoed dat het met de airco heeft te maken. Ik zie na gebruik van de airco ook geen plasje water onder de auto.
Wie weet waar onder de auto precies de condensafvoer/slang zit bij een Scenic 3 ? Of...