Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Een aantal maanden geleden heb ik een Renault Scenic bj. 2002 gekocht. Wat me opviel is dat er na het aanzetten van het contact direct iets boven mijn hoofd begint te zoemen. Dit bleek uit één van de gaatjes te komen van iets wat aan de binnenkant op het dak is gemonteerd (vlak naast de binnenverlichting).
Vandaag eens even het klepje verwijderd en er blijkt dit onderdeel achter te zitten:
Het lijkt op een elektromotortje / ventilatortje met daarin een soort (temperatuur?) sensor. Bij het aanzetten draait het motortje en maakt het een brommend geluid.
Heeft iemand een idee wat dit voor onderdeel is? en wat is de functie hiervan?
Waarschijnlijk is dit de sensor die de binnentemperatuur meet voor de automatische airconditioning.
Die dingen worden nogal eens vies van binnen, daarom bromt 'ie waarschijnlijk. Misschien kun je 'm even schoonmake met een stofzuiger, wellicht helpt het.
100% correct, is een pompje die de binnenlucht oppompt voor de climatecontrol, schoonblazen wil wel eens helpen,
helpt dat niet, dan vervangen, dacht dat het ergens rond de €60,- kost.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
beste mensen,
waar kan ik een tweedehands paravan (net onder de voorruit) vinden. die van mij is verrot door vocht. een nieuwe kost 250 euro wat ik dus te veel vond. de paravan vangt het vocht/ water op en voer deze naar de beide zijkanten af.
MVG...
In de MyRenault app op de iPhone zie je sinds kort de Status van de auto normaal zag ik daar alleen in dat de bandenspanning voor alle banden OK was.
Nu zie ik echter ook 1 Gebeurtenis gedetecteerd en wel dat de Passagiersairbag gedeactiveerd is.
Ik...
goedemiddag, graag wil ik een bericht plaatsen en advies ontvangen van ervaren professionals om vervolgens mijn ZOE ZE 40 oplaadprobleem en vreemde geluiden te verhelpen.
bij voorbaat dank Hans Janssen
Hoi, ik heb een clio 2015 maar sinds 6 maanden doet me radio niet .. ik blijf het logo van renault wel zien maar gaat niet aan .. iemand die weet wat er mischien aan de hand is of wat ik precies moet doen 🤷♀️ :cry2:
Ik heb een Renault captur TCe automaat uit 2014
waar het stadslicht het niet van doet ( voor en achter ) alleen als je de rem in trapt
dan gaan ze aan .
Lampjes en verzekering zijn oké ....