Renault Senic 2002 Benzine lpg g3
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 mei 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Renault Senic 2002 Benzine lpg g3
Wie kan mij helpen met het volgende Probleem,
Ik heb een Renault Senic uit 2002 1.4 16v benzine lpg g3, de motor levert geen vermogen meer het komt net boven de 120 uit alles daarboven schokt de moter en komt hij niet verder dan 125. ik had een probleem met mijn vacuum slang boven op de motor die was stuk nieuw vervangen ook mijn luchtfilter nieuw vervangen.
Ben bij de dealer geweest laten uitlezen eerst kwamen ze met een diagnose katalysator (duur grap ) vervangen en nog steeds het probleem
wederom bij dealer geweest en weer laten uitlezen nou ze konden het probleem niet meer vinden ik snap er niks meer van.
Zelf denk ik dat het waarschijnlijk aan mij vacuum pomp is maar is er iemand die mij verder kan informeren of helpen.
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik heb een Renault Senic uit 2002 1.4 16v benzine lpg g3, de motor levert geen vermogen meer het komt net boven de 120 uit alles daarboven schokt de moter en komt hij niet verder dan 125. ik had een probleem met mijn vacuum slang boven op de motor die was stuk nieuw vervangen ook mijn luchtfilter nieuw vervangen.
Ben bij de dealer geweest laten uitlezen eerst kwamen ze met een diagnose katalysator (duur grap ) vervangen en nog steeds het probleem
wederom bij dealer geweest en weer laten uitlezen nou ze konden het probleem niet meer vinden ik snap er niks meer van.
Zelf denk ik dat het waarschijnlijk aan mij vacuum pomp is maar is er iemand die mij verder kan informeren of helpen.
Alvast bedankt voor de moeite.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 17 okt 2009
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
Je zegt Scenic 1.4 die geen vermogen heeft???
Misschien voor een 2.0 gaan.
Nee nu even serieus.
Is de compressie na gekeken bij de dealer?
Misschien voor een 2.0 gaan.

Nee nu even serieus.
Is de compressie na gekeken bij de dealer?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 mei 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ja als ik niet over drie weken op vakantie zou gaan dan had ik die auto in de fik gestoken haahaha nee maar ze hebben hem uitgelezen co2 waarde is goed. ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn maar is een vacuum pomp niet misschien een probleem?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Lijkt mij niet.
Een vacuümpomp kom je voornamelijk tegen bij een diesel en niet bij een benzine/LPG motor.
Daarbij is de vacuümpomp bij Renault een los onderdeel buiten de motor en kan het een dergelijke storing niet veroorzaken.
Een inwendig defect aan de motor lijkt mij ook aannemelijk.
Laat de compressie eens meten en ga aan de hand daarvan verder zoeken.
Laat ons ook weten wat de uitslag van dit onderzoek is.
Antonio.
Een vacuümpomp kom je voornamelijk tegen bij een diesel en niet bij een benzine/LPG motor.
Daarbij is de vacuümpomp bij Renault een los onderdeel buiten de motor en kan het een dergelijke storing niet veroorzaken.
Een inwendig defect aan de motor lijkt mij ook aannemelijk.
Laat de compressie eens meten en ga aan de hand daarvan verder zoeken.
Laat ons ook weten wat de uitslag van dit onderzoek is.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 mei 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
thanks voor de informatie maar hij gaat morgen naar de garage om verder te controleren en ik zal ook even aangeven of er voldoende compressie is.
ik hou jullie op de hoogte.
ik hou jullie op de hoogte.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 mei 2010
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
het probleem is gevonden, Het blijkt zo te zijn dat mijn katalysator volledig verstopt zit nu is het alleen nog de kunst om hem er onder vandaan te halen zonder brug.. want als ik het bij de dealer doe dan ben ik een bedrag kwijt van ruim 500 euro ex btw en arbeidskosten... iemand een tip ?
wat blijkt nou dat ik ipv de katalysator had vervangen ik een tussendemper had vervangen die verdomd veel op een kat leek. ook van binnen.
wat blijkt nou dat ik ipv de katalysator had vervangen ik een tussendemper had vervangen die verdomd veel op een kat leek. ook van binnen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 641 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 128 Weergaves
-
Laatste bericht door ijtsehummel
-
- 5 Reacties
- 508 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 10 Reacties
- 717 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 5 Reacties
- 564 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 84 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 8 Reacties
- 822 Weergaves
-
Laatste bericht door gatti500