Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb nu een paar dagen een Clio III PhII uit 2007 het is de initiale versie van de 2.0 16v automaat. Nu heb ik een paar aansluitingen ontdekt in mijn dashboardkastje en ik vraag me af waar die voor zijn. Hopelijk kan een van jullie het me vertellen. Zie foto:
alvast bedankt voor de hulp
I didn't say it was your fault I said I'm gonna blame you for it
Wist dat ik het ergens eerder was tegengekomen, was even zoeken naar de foto
Zie foto, er zit soms een blauw kapje op. Kleine gaatje scharniert hij dan in, grote komt lucht uit.
Maar heb ook al gelezen dat bij sommige anderen dat blauwe kapje niet zit, raakt blijkbaar nog wel eens kwijt
Gaat dus niet om gemonteerde kastje, dat is een Audio Connection Box mocht je het je afvragen
Heb jij automatische airco?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ja heb automatische airco. Maar ben blij dat ik nu weet wat het is. Ik vindt het wel vreemd dat ik er geen lucht uit voel komen als airco staat te blazen. Het is dus geen aux aansluiting dus ik zal helaas toch een Audio Connection Box moeten aanschaffen en (laten) inbouwen.
Het dashboardkastje is wel gekoeld. Alleen lijkt de lucht daarvoor bij het lampje vandaan te komen. Ik ga er sowieso even mee terug naar de dealer ik bedoel dat kapje hadden ze best terug mogen plaatsen. Of vervangen. Ik heb geen idee wat er allemaal komt kijken bij het aansluiten van een ACB Moet ik dan de radio eruit halen? en zo ja hoe en met welk gereedschap? Het in laten bouwen zou door een collega zijn en niet door de dealer. Word voor mij de eerste keer dat ik aan een standaard radio iets zou doen dus ik ben een beetje terughoudend tenzij ik echt precies weet hoe of wat.
Misschien zit er een slang niet goed, waardoor de koude lucht er op de verkeerde plek uitkomt?
Ja, de radio moet ervoor uit, aansluitingen zitten aan de achterkant. Maar dat is meestal zo gepiept.
Code hoeft ook niet opnieuw ingevoerd, je kan alle overige aansluitingen gewoon laten zitten.
Je sluit de ACB met 1 kabel aan op de aansluiting voor de wisselaar. Die plug je er dus zo in.
Verder zit er een bevestigingssjabloon bij voor de schroefgaten vd ACB voor montage in het dashboardkastje (of waar je hem wilt).
Meeste werk bij dit soort klusjes is het doorvoeren en netjes wegwerken vd kabel maar moeilijk is dat niet.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
In mn Espace 4 uit 2008 heb ik voor de radio en de navigatie een Aux kabeltje in gebruik, inmiddels maak ik gebruik van een Raspberry Pi met touchscreen met Apple Carplay. Deze heb ik nu weggewerkt in het dashboardkastje, rechts van de radio. Het...
In de MyRenault app op de iPhone zie je sinds kort de Status van de auto normaal zag ik daar alleen in dat de bandenspanning voor alle banden OK was.
Nu zie ik echter ook 1 Gebeurtenis gedetecteerd en wel dat de Passagiersairbag gedeactiveerd is.
Ik...
goedemiddag, graag wil ik een bericht plaatsen en advies ontvangen van ervaren professionals om vervolgens mijn ZOE ZE 40 oplaadprobleem en vreemde geluiden te verhelpen.
bij voorbaat dank Hans Janssen
Als ik op de sleutel duw , hoor ik vanalles klikken , 4 knipperlichjten branden, maar er gaat niks op slot , ook de koffer niet. Wat is er precies stuk ?
Ik heb een Renault Clio uit 2020 met een 0.9 TCe motor en met een LPG installatie van Landi Renzo.
Ik heb de auto de laatste 2 jaar gereden in Spanje bij ons 2e huisje, echter staat de auto nu al weer 2 maanden terug in Nederland.