Hoi
ik wil graag in de achterportieren de speakerkabel aftakken maar hoe krijg ik die in de kabelrubber en dan weer naar binnen?
ik heb geprobeerd om hem los te krijgen maar deze zit erg strak en volgens mij is er ook weinig ruimte over of valt dat wel mee??
heeft iemand hier al eens geprobeerd dit te doen of een andere oplossing??
ik hoop dat iemand een oplossing heeft anders moet ik de radio eruit halen en hem daar aftakken
groeten
GJ
hoe krijg ik een draad uit de deur naar binnen
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
- Actief als: particulier
Re: hoe krijg ik een draad uit de deur naar binnen
Dat laatste heb ik dus gedaan
Heb zelf met losse onderdelen een ISO verloopkabeltje gemaakt:
Originele speakerkabel trek je uit de radio
Deze gaat dan in de plaats daarvan radio:

Met deze contacten:

De 4 middelste contacten zijn voor de voorspeakers. Die lopen 1 op 1 door naar de contrastekker.
De 4 buitenste contacten zijn voor de achterspeakers. Per contact heb ik er 2 kabeltjes ingestopt: 4 gaan door naar de contrastekker, de 4 andere lopen in mijn geval als input naar de kofferbak naar m'n subwoofer
Hier de contrastekker:

Met deze contacten:

In de contrastekker plug je dan de originele ISO stekker die uit de radio kwam.
In een enkel geval is het iso blok van speakers en power 1 geheel wat ik dus had, dan moet je dit eerst even met een mesje losmaken (gaat heel makkelijk)
Verloopkabeltje zelf is maar heel kort (15 cm ofzo), de 4 kabeltjes die naar de sub lopen zijn dus veel langer.
Voordeel is dat je niet aan de originele bedrading hoeft te komen, alles 100% zeker goed verbonden zit en het zo klik-klim is over te zetten naar een volgende auto
Ik heb de beide stekkers en de losse contacten >hier< gekocht

Heb zelf met losse onderdelen een ISO verloopkabeltje gemaakt:
Originele speakerkabel trek je uit de radio
Deze gaat dan in de plaats daarvan radio:

Met deze contacten:

De 4 middelste contacten zijn voor de voorspeakers. Die lopen 1 op 1 door naar de contrastekker.
De 4 buitenste contacten zijn voor de achterspeakers. Per contact heb ik er 2 kabeltjes ingestopt: 4 gaan door naar de contrastekker, de 4 andere lopen in mijn geval als input naar de kofferbak naar m'n subwoofer
Hier de contrastekker:

Met deze contacten:

In de contrastekker plug je dan de originele ISO stekker die uit de radio kwam.
In een enkel geval is het iso blok van speakers en power 1 geheel wat ik dus had, dan moet je dit eerst even met een mesje losmaken (gaat heel makkelijk)
Verloopkabeltje zelf is maar heel kort (15 cm ofzo), de 4 kabeltjes die naar de sub lopen zijn dus veel langer.
Voordeel is dat je niet aan de originele bedrading hoeft te komen, alles 100% zeker goed verbonden zit en het zo klik-klim is over te zetten naar een volgende auto

Ik heb de beide stekkers en de losse contacten >hier< gekocht

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 sep 2010 15:19
- Actief als: particulier
Re: hoe krijg ik een draad uit de deur naar binnen
Dat is ook een mooie oplossing maar ik wil het toch iets simpeler oplossen ben niet zo technisch en heb ook geen sleutels om de radio eruit te halen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-