Krijg de stoelen er niet in....

Plaats reactie

Topic author
Espace 98
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 30 sep 2010 20:38

Krijg de stoelen er niet in....

Bericht door Espace 98 »

Hallo,

ik heb voor de aankomende vakantie een Espace van 1998 gekocht. Via marktplaats heb ik 2 extra stoelen gekocht voor de achterste rij. Volgens de verkoper zijn de stoelen van 2001 en ook geschikt voor een 98'er. Dat lijkt op het eerste gezicht te kloppen maar ik krijg de voorste poten niet vast. Het scheelt bijna niks maar het lukt niet. Ik heb overigens geen rail maar vaste bevestigingspunten in de vloer.
Kan het kloppen dat er minieme verschillen in de maatvoering zijn? Of doe ik gewoon iets niet goed. (heb er een instructieboekje bij).

Wie weet het?
Al vast bedankt, Herman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Chicco
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07

Bericht door Chicco »

Volgens mij is er inderdaad een verschil... Anders probeer eens een van je "originele" stoelen achter in te plaatsen of een van de 2 gekochte op de plaats van de "originele". Lukt het 1e wel maar 2e niet dan weet je zeker dat je de verkeerde hebt.
Hoop trouwens, ALS dat zo is, dat je ze wel nog kunt teruggeven/ruilen. Zijn nooit goedkoop die stoelen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Espace 98
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door Espace 98 »

Heb het even geprobeerd, originele stoelen verwijderen en weer plaatsen is een eitje. Blijkbaar verkeerde stoelen gekocht :? Ben ik mooi klaar mee.
In ieder geval bedankt voor je reactie,

grt Herman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Chicco
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07

Bericht door Chicco »

Dan hoop ik dat je je stoelen hebt gekocht bij een van de "bekende" stoelenverkopers op MP. Althans zover ik weet zit daar iemand die echt veel Espace-stoelen verkoopt. En anders ff zoeken, mogelijk kun je deze bij die persoon "ruilen" tegen de juiste stoelen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPS
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 04 apr 2012 16:28
Actief als: particulier

stoelen

Bericht door RPS »

de stoelen passen wel, de ''stangetjes'' in de gleuven in de vloer verschillen iets van maat.
door de ''greep'' van de stoel iets op te ruimen, uit mijn hoofd gaat het om 1 milimeter dan passen ze wel.
ik heb namelijk ook stoelen van een ouder type in mijn 97 model zitten.
er zijn mensen die met de stoel op zijn zij gelegd de opening van de greep opboren, je moet dan wel een vaste hand hebben. met een ronde vijl of zogenaamde rattestaart gaat het wat gecontroleerder.

succes
update sorry lees je bericht nog een keer en zie dat je stoelen van een nieuwer type wil installeren, daar heb ik geen ervaring mee. sorry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPS
lid
lid

Bericht door RPS »

bij het ''insteken'' van de stoelen over het bevestigingspunt moet je er wel voor zorgen dat de stoel volledig naar voren gekanteld is, als de rij stoelen ervoor teveel naar achteren staan passen ze niet.
je hebt dan niet voldoende ruimte om de soepel in het voorste gat te laten vallen.
heb zelf ook wel eens mijn rug bijna verdraaid omdat je ervan overtuigd n=bent dat het noet passen, stoelen ervoor even naar voren geschoven en een kind kan de was doen. ook even het koord/lus aan de achterkant van de stoel aantrekken waardoor de voorste greep in een openstand komt. als de voorzijde erin zit dan pas naar achteren kiepen om de achterzijde vast te drukken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Espace 98
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door Espace 98 »

Het lijkt er inderdaad op dat iets 'opruimen' van de stoel het probleem zou kunnen oplossen. Aan de andere kant twijfel ik omdat het lijkt dat de stoel iets dieper ligt waardoor het ook nog eens noodzakelijk zal zijn om de plasticrand op de bodem iets bij te werken.
Voor de duidelijkheid heb ik wat foto's bijgevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

grt Herman

Update: ik verdenk de stoelen er van dat ze ouder zijn dan gezegd!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Grand Pierre
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50

Bericht door Grand Pierre »

Ik had twee weken geleden precies hetzelfde : een stoel overgenomen van medeforummer Remko (met vaste verankeringspunten bj 2002), precies een stoel zoals ik er al een paar had.....paste niet (op mijn rails ! bj 1999 ).

De buisjes van het de rails zijn inderdaad net wat dikker dan die van het vaste type.
Even de slijptol ertegenaan , en jawel (hij past Remko!). Dat bleek dus ook al eerder gebeurd te zijn bij m'n andere stoelen - was me niet eerder opgevallen.

Het klinkt echter andersom bij jou : jij hebt al vaste (dunnere?) bevestigingspunten.
Wellicht zijn er nog meer verschillen, en zijn er vast wel Espacerijders met behoorlijk rammelende stoelen.....
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPS
lid
lid

stoelen

Bericht door RPS »

als je een nieuwe en een oude stoel naast elkaar op de grond legt kun je het makkelijkst de verschillen zien en eventueel nameten waar je ze moet aanpassen.
heb van de verkoper waar ik mijn wagen gekocht heb begrepen dat vanaf het eerste model de ''stangetjes'' in de vloer steeds iets dikker zijn geworden. het gaat niet rammelen want als je de stoel naar achter klapt om de achterkant vast te laten grijpen dan knlt hij zichzelf vast.
succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

demi
lid
lid
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31

Bericht door demi »

Hallo,

Het verlossende andwoord is hier !!!!!

Als ik zo kijk naar de foto´s en dan naar de eerste foto dan zie ik een Espace type 2 stoe !!!l
Deze stoel past inderdaad niet zo 1,2,3 in een Espace type 3.
Hiervoor diend u dus inderdaad met een boor van 8mm of een rattenstaart vijl de opening op te ruimen.

Dan............ stoelen bedoeld voor het vaste klik systeem passen niet in een met railsysteem, visaversa wel

En......stoelen vanaf 2003 type 4 ph1 passen niet in type 4 ph2 en andersom ook niet.

De stoelen die u heeft aangeschaft voor de achterste rij zijn afkomstig uit een Espace type 2 Afbeelding 1991 tot 1997
en zijn ook anders van model en uiterlijk.

als u ze heeft gekocht als zijnde stoelen 2002 en u heeft er dus zo een 150,- tot 175,- voor betaald dan heeft
u zich spreekwoordelijk een oor aan laten naaien want de stoelen uit een type 2 kosten momenteel niet
meer dan zo een 50,- euro

Dus.................. tel uit de winst voor de verkoper.
U heeft in ieder geval niet meer voor mogen neertellen dan 100,- euro voor bijde stoelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Espace 98
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door Espace 98 »

Aha, bedankt voor het verlossende antwoord.
Ik heb € 70,- euro voor beide stoelen betaald.... € 35,- per stoel is dus niet zo gek, voor zover de 1e meevaller. 2e meevaller is dat ik de stoelen ondertussen gemonteerd heb Ik heb hiervoor wel een hoekje uit het plastic dat om de houders zit moeten zagen. Ze klikken er nu makkelijk in en uit.
Voor ons doel een prima oplossing zonder al teveel kosten.
Nu nog een nieuwe condensor voor de airco en dan zijn we er klaar voor.
Het is trouwens voor het eerst dat ik in een espace rijd, moet zeggen dat het ondanks zijn leeftijd nog steeds een erg prettige reiswagen is.
Als ie ons ook nog een keer heen en terug naar Zuid Frankrijk brengt ben ik helemaal gelukkig :D

Grt Herman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hidajosi
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 09 jun 2016 08:59

Re: Krijg de stoelen er niet in....

Bericht door Hidajosi »

Espace 98 schreef:Hallo,

ik heb voor de aankomende vakantie een Espace van 1998 gekocht. Via marktplaats heb ik 2 extra stoelen gekocht voor de achterste rij. Volgens de verkoper zijn de stoelen van 2001 en ook geschikt voor een 98'er. Dat lijkt op het eerste gezicht te kloppen maar ik krijg de voorste poten niet vast. Het scheelt bijna niks maar het lukt niet. Ik heb overigens geen rail maar vaste bevestigingspunten in de vloer.
Kan het kloppen dat er minieme verschillen in de maatvoering zijn? Of doe ik gewoon iets niet goed. (heb er een instructieboekje bij).

Wie weet het?
Al vast bedankt, Herman
een late reactie maar toch .
Onze vorige was een espace II huidige een espace III en ook stoelen gekocht van type II.
Lijken niet te passen maar als je goed kijkt zie je dat de voorste klemmen op de afdekdop van het tapijt blijven "hangen "waardoor de stoel niet vergrendeld.
OPLOSSING: Verwijder de voorste afdekdoppen en de stoel vergrendeld direct.
Simpel maar doeltreffend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Espace 98
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door Espace 98 »

Bedankt voor je late reactie :D
In feite is dit dezelfde oplossing die ik zelf bedacht had, nl een stuk van het plastic afzagen, dit heeft natuurlijk hetzelfde effect als helemaal verwijderen van de plastic afdekking.
Wellicht dat iemand anders nog wat aan onze suggesties.

grt Herman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

azzkickr
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 30 sep 2010 07:14

Bericht door azzkickr »

als ik me niet vergis is er ook een verschil of de achterste stoelen op een vast punt zitten OF dat je ze kunt verschuiven ( net als bij de 2e rij ) en dat daar het dikte verschil mee te maken heeft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Espace 98
repeating visitor
repeating visitor

Bericht door Espace 98 »

Dat klopt ook dit kun je oplossen door het 'kliksysteem' iets ruimer te maken met een boor of vijl. Dit schijnt erg veel gedaan te worden. Wel vreemd natuurlijk dat het net die mm scheelt.... denk niet dat Renault dat bewust bedacht heeft :o Denk dat het eerder met de bekende 'Franse slag' te maken heeft. (voor wie niet weet wat met de franse slag betekent: Iets met de Franse slag doen betekent zoveel als: iets slordig doen.) :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Dat had niks met de franse slag te maken maar was wel degelijk als anders bedoeld.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut