Motorsteun vervangen

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Pimoso
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 aug 2009 16:04

Motorsteun vervangen

Bericht door Pimoso »

Ik heb zojuist de onderste motorsteun vervangen aangezien het rubber van de oude gescheurd was. Klusje van 10 minuten gewoon op straat, de auto met 1 voorwiel de stoep op gereden dan kan je er goed bij. De complete steun kost 27,50 nieuw bij carpartsdirect. Ik weet niet wat hij kost als je hem bij Renault besteld, maar zal iets duurder zijn. De versnellingspook begon de laatste tijd wel erg mee te bewegen bij gas geven en afremmen op de motor en je kon voelen dat er ergens speling zat op de aandrijflijn. Maar het is zoiezo een erg soepele ophanging zo, weet iemand of er stijvere beugels zijn die passen? Ik weet bijvoorbeeld dat het 2e type kangoo iets stijvere beugels heeft, maar past dit/kan dit? Ik heb het 1e type Kangoo uit 2001. Foto's van de nieuwe en oude beugel:

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Motorsteun vervangen

Bericht door de mon »

er bestaan poly et...juiste naam weet ik niet in alle maten.Ge moet het er wel zelf inpersen.De R silence bloc kan men bijregelen.Maar omdat rubbers murw kunnen worden heb ik al gezien dat men ze alle 3 vervangt op aanvraag van de klant;nieuw is altijd beter gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16105
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Motorsteun vervangen

Bericht door mechanic »

Wil je echt dat het rubber meer weerstand geeft, doe dan wat rubberen slang in de openingen zodat tijdens het pendelen de steun minder beweegt.
Wel een beun oplossing maargoed...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Pimoso
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 aug 2009 16:04

Re: Motorsteun vervangen

Bericht door Pimoso »

Ik heb de tip van Mechanic opgevolgd en rubberen slang in de open holtes gepropt, in de twee kleienere spleten die de horizontale krachten opvangen heb ik een stuk leer van een oude hondenriem gestopt. Resultaat: een retestrakke ophanging die er voor zorgt dat ie beter schakelt en geen wiebelende pook meer. Ik werd er ook gek van bij afremmen op de motor dat je het blok voelt kantelen. Dus het korte termijn effect is prima, ik houd jullie op de hoogte na een paar honderd/duizend kilometer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Motorsteun vervangen

Bericht door de mon »

Die onderste heb ik ook nodig.De rechtse heb ik ook nodig.Hij zakt stilletjes naar beneden (murw) omdat het plastik kapje het ijzer raakt.Soms heb ik een onregelmatige ralentie zodat alles stuk gaat.Die prijzen zijn betaalbaar.Ik ga er even kijken.Is dit een pakjesdienst en ook geldig voor B ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Motorsteun vervangen

Bericht door de mon »

ik dank je nogmaals voor je goede link .De rechter steun is hydraulisch.Ik heb die andere onderste motorsteun nodig.Ik ga hier in B eenmaal bellen naar de De Jonghe op de Bisschopenhoflaan en anders wordt het NL.Zij verkopen ook Febi.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Motorsteun vervangen

Bericht door de mon »

Ik heb gemaild en de stukken zouden er aanwezig zijn.Nu kan ik de stukken daar op de toonbank leggen om vergissingen uit te sluiten.Oef,het is maar 20 km rijden.Ik heb er toevallig ook mijn voorwiellagers gekocht.De silence blocs zijn maar 15 euro duurder. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht