accu leegloop ?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Actief als: particulier
- Contacteer:
accu leegloop ?
zo ! we hebben weer drie weken probleemloos gereden dus tijd voor het volgende !
het wordt winter en de temperatuur daalt , de accu.s krijgen het nu zwaar em moeten echt gaan werken .. waarschijnlijk heeft de mijne ontslag genomen .. de auto start niet meer , de start motor probeert een hele slag te maken maar zelfs dat lukt niet ..de verlichting op het dashboard ziet er goed uit .. maar starten ho maar ... nu heb ik zo.n mega boost start accu , die je even aan de accu polen zet .. en dan probeert te starten , en ja hoor .. gestart en we kunnen weer rijden ... ik heb zo een paar dagen gereden , zelf ritjes van wel 150 km aan een stuk ... effe tanken langs de snelweg .. binnen 3 minuten klaar .. effe starten ,,,, jammer .. kortom .. de accu laadt niet bij ! of er kan geen stroom meer in de accu ! want ik kan wel rijden en een eind ook ! .
gisteravond kreeg ik de auto ook niet meer gestart met een bijna lege boost accu .. waarschijnlijk te veel gebruikt .
Ham vraag : Einde accu of is er meer aan de hand ?
Jeroen
het wordt winter en de temperatuur daalt , de accu.s krijgen het nu zwaar em moeten echt gaan werken .. waarschijnlijk heeft de mijne ontslag genomen .. de auto start niet meer , de start motor probeert een hele slag te maken maar zelfs dat lukt niet ..de verlichting op het dashboard ziet er goed uit .. maar starten ho maar ... nu heb ik zo.n mega boost start accu , die je even aan de accu polen zet .. en dan probeert te starten , en ja hoor .. gestart en we kunnen weer rijden ... ik heb zo een paar dagen gereden , zelf ritjes van wel 150 km aan een stuk ... effe tanken langs de snelweg .. binnen 3 minuten klaar .. effe starten ,,,, jammer .. kortom .. de accu laadt niet bij ! of er kan geen stroom meer in de accu ! want ik kan wel rijden en een eind ook ! .
gisteravond kreeg ik de auto ook niet meer gestart met een bijna lege boost accu .. waarschijnlijk te veel gebruikt .
Ham vraag : Einde accu of is er meer aan de hand ?
Jeroen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
Re: accu leegloop ?
Yep, klinkt heel bekend. Had dit vorig jaar ook rond deze tijd (en temperatuur).
Heb 2 keer de ANWB laten komen en die hebben me startkabels weer op weg geholpen (stond onderwerg) Bij de 3e keer dat ik ze liet komen (thuis) werd de accus uitvoerig doorgemeten en kwamen ze tot de conclusie dat de accus het loodje had gelegd (als in.....
).
Een nieuwe accu door de ANWB laten plaatsen is dan gratis. Je betaald alleen de accu zelf en daarin zijn ze absoluut niet duur (goedkoper dan de dealer).
Heb 2 keer de ANWB laten komen en die hebben me startkabels weer op weg geholpen (stond onderwerg) Bij de 3e keer dat ik ze liet komen (thuis) werd de accus uitvoerig doorgemeten en kwamen ze tot de conclusie dat de accus het loodje had gelegd (als in.....

Een nieuwe accu door de ANWB laten plaatsen is dan gratis. Je betaald alleen de accu zelf en daarin zijn ze absoluut niet duur (goedkoper dan de dealer).
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Contacteer:
ha Ferry ,
ik ben net terug van e dealer .. die heeft de boel getest .. de auto laadt de accu met 13.7 volt . prima dus .. de accu zelf geeft nog maar 10.8 volt .. minder dus ...! accu vervangen en klaar .. ik was incl montage 90 euro kwijt ... pfff . maar ja ...
we rijden weer .. op naar de volgende storing !
jeroen
ik ben net terug van e dealer .. die heeft de boel getest .. de auto laadt de accu met 13.7 volt . prima dus .. de accu zelf geeft nog maar 10.8 volt .. minder dus ...! accu vervangen en klaar .. ik was incl montage 90 euro kwijt ... pfff . maar ja ...
we rijden weer .. op naar de volgende storing !

jeroen
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
- Contacteer:
Hey Jeroen,
goed opgelost, en gelukkig maar dat het niet de dynamo was. Zo'n watergekoeld ding kost je 2 ribben uit je lijf!
goed opgelost, en gelukkig maar dat het niet de dynamo was. Zo'n watergekoeld ding kost je 2 ribben uit je lijf!
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 12:21
Als de dynamo kapot is krijg je meestal een Laadstroom defect melding. En daar wordt je niet blij van inderdaad 

Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Ja, was laatst bij mijn revisiebedrijf(startmotoren/dynamo's/accu's) en de baas vertelde mij dat hij een partij van die watergekoelde kon kopen (50 stuks tegelijk). Heeft het niet gedaan, maar nu spijt, want die dingen gaan als warme broodjes 

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-