Beste allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het meelezen hier omdat wij sinds juni dit jaar een Laguna hebben. Toen we de auto kochten bij de dealer waren we ontzettend blij. We hadden voor deze aankoop een misaankoop gedaan en het voorstel wat onze garage man deed was voor ons ontzettend gunstig en wat waren we blij verrast dat hij zoveel moeite voor ons wilde doen. Helemaal tevreden reden we in Juni weg met onze nieuwe Renault Laguna Grand Tour 2.0 16V uit het jaar 2001!
Na een paar weken begon bij ons de ellende, vrij onschuldig, de melding Injectie inspuiting defect ga na uw dealer. We hebben de auto terug gebracht naar de dealer en hij heeft de auto uitgelezen en gereset en kon niets raars vinden. Wij de auto weer mee genomen en een paar weken ging het goed, tot wederom de melding terug kwam, de auto moest toch gekeurd worden en op zich konden we er prima mee rijden, want door de auto uit te zetten en weer opnieuw te starten verdween de melding (tijdelijk). Dus na een aantal weken weer terug voor de keuring en de melding en wederom kan onze dealer niets raars vinden. De auto kwam prima door de keuring dit was in Juli. Wij dachten dat het allemaal wel snor zat, weten wij veel we zijn geen automonteurs, dus we rijden er vrolijk op los.
Wel bleef de melding komen Injectie storing en ESP defect afwisselend van elkaar en dan weer samen tegelijk. We zijn na een aantal keer wederom terug gegaan naar de garage tot onze garage man zei; tja nu weet ik het ook niet meer het enige wat ik kan doen is de sensor schoonmaken en de computer uitlezen en zolang er niets raars boven komt kan ik er niets mee. Let wel elke keer dat we daar kwamen konden we gewoon betalen voor het uitlezen, fijne garage. Uiteindelijk zijn we naar een Renault garage gereden omdat we graag van het gezeur af wilden zijn, dan maar zo dachten wij; Ook hier de boel uitgelezen en schoongemaakt, volgens de monteur daar was het opgelost en zou het probleem echt niet meer voorkomen!!! En inderdaad een week lang was het goed, en na die week kwam de storing wederom terug. Wel een rekening van 135 euro erbij maar geen oplossing...

En ondanks het feit dat de Renaultgarage gezegd had dat het opgelost moest zijn kregen we ons geld niet terug! Het voorstel was om de auto een week te brengen en dan zouden zij wel kijken of ze iets konden vinden, er zat wel een prijskaartje aan en hoe duur het ging worden tja dat konden ze niet zeggen. Wij hadden de auto een maand of 2 ervoor gekocht dus voor ons was het geen optie het geldpotje raakt ook een keer leeg.
Wederom weer naar het garage mannetje gereden en die heeft de auto weer uitgelezen schoongemaakt en ja we konden weer een paar weken verder.
Tot we ergens in Augustus naar Eindhoven rijden en daar zonder pardon stil komen te staan, alles kleurde rood in de auto en we kregen de melding Injectiesysteem defect?! ESP defect?!
Anwb erbij de boel uitgelezen en natuurlijk gereset maar auto deed niets meer.

Uiteindelijk heeft de ANWB de sensor schoongemaakt starte de auto en zijn we als een gek naar huis gereden. Thuis de auto neergezet en niet meer naar gekeken aangezien mijn geduld nu onderhand wel op was, had mezelf er uiteindelijk alleen maar mee maar goed.
Via via toch maar weer rondgevraagd en gekeken tot we hier kwamen en ik las dat er bepaalde onderdelen vervangen moesten worden, dit aangegeven bij een inmiddels 3de garageman en die heeft die betreffende onderdelen ook vervangen. Prijs 400 euro!!!
En inderdaad weken ging het goed, wat maanden ging het goed tot nu gisteren naar de stad gereden het was ontzettend druk en we hebben veel file gereden alles ging goed, netjes thuis gekomen niets aan de had, tot ik savonds weg moet en met de auto bij het stoplicht sta pingpong (dat mens komt me ook de strot uit) Injectie storing, en daar bleef de auto elke keer invallen dus nu staat hij weer stil, en nu weten we het niet meer. Het liefst wil ik van de auto af het is een super mooie luxe auto maar ik ben een jonge vrouw die als enige in deze auto rijdt en ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in. Ik wil graag ook weer thuis komen met mijn auto en ik heb nu al zo vaak stil gestaan en niemand heeft een oplossing. De ANWB heeft me dit jaar wel 6x gezien en ook geholpen maar ook dat houdt een keer op.
De 3de garageman zegt dat er ergens een sensor mis zit want de auto geeft ook aan dat de markeringslichten defect zijn terwijl alles het gewoon doet.

En wilt dat wij de auto min of meer op de kop zetten maar ook hier zit weer een prijskaartje aan, we hebben al ontzettend veel geld erbij gelegd want de auto is gekocht bij een handelaar en die heeft min of meer zijn handen er vanaf getrokken.
Dus alles betalen we zelf en het loopt nu zo langzamerhand voor ons enorm in de papieren, en als we nou zeker waren dat dit een oplossing was dan hadden we het er nog wel voor over maar ook dat is niet eens zeker.
We hadden zelf ook bedacht dat het door de benzine kwam de auto gaat namelijk anders lopen op het moment dat de tank onder de halve tank komt...... we hebben het idee dat de auto dan in storing valt maar ja dat is zoeken naar... een oplossing die er misschien wel niet is.
Weet iemand hier wat nog een optie kan zijn want wij zitten echt met de handen in het haar verkopen is ook geen optie want andere mensen met dit probleem opzadelen is ook zoiets.

En tja het geld wat wij erin gestoken hebben krijgen we natuurlijk nooit meer terug....hoe zuur is dat. Maar eigenlijk wil van dat ding af en een andere kopen zo klaar ben ik ermee.
Bedankt
Groeten
Ilona