Bij het kopen van een Scenic waar moet ik op letten

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Geert
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2005 21:12
Actief als: particulier
Locatie: Halsteren

Bij het kopen van een Scenic waar moet ik op letten

Bericht door Geert »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een jonge tweedehands Scenic. Prachtige auto!! Maar ik vermoed dat die ook wel zwakke punten heeft.
Waar moet ik op letten, carrosserie technische en motorisch.

Jullie bezitters weten het, en ik zou het graag weten.
Mijn dank bij voorbaat.
:shock: :shock: :shock: :idea: :idea: :idea: :?: :?: :?:
Geert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Hallo Geert,

Vanuit de dagelijkse praktijk kan ik meedelen dat deze auto's geen echte zwakke punten hebben, zolang ze tijdig hun onderhoud krijgen. Dit gaat nog meer op voor auto's op LPG dan benzine en diesel auto's. Verder de distributieriem die iedere 120.000 km (dTi 75.000km) of 5 jaar vervangen dient te worden.
De 16v motoren willen nog wel eens last hebben van een doorslaande penbobine, waardoor de auto op 3 cilinders begint te lopen. Kan weinig kwaad wanneer er niet te lang mee doorgereden wordt. Eenvoudig te vervangen, en ook niet het duurste onderdeel.
Verder is het aan te raden om bij de turbo diesels goed en met beleid om te gaan met de turbo. Het vermogen gebruiken kan geen kwaad, zolang de motor maar goed op temperatuur gereden wordt alvorens dit te doen. Zet de motor ook niet af na een snelle rit, maar laat de motor nog even een minuutje stationair draaien om de turbo tot stilstand te laten komen terwijl hij nog gesmeerd wordt.
Op carrosseriegebied eigenlijk helemaal niets. Wanneer er wel vreemde dingen zichtbaar zijn, dan is dat eerder het gevolg van een slecht herstelde dan van ingebakken problemen. Bedenk hierbij dat de meeste Scenic's nog in de carrosseriegarantie vallen.

Succes met de zoektocht.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Geert
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2005 21:12
Actief als: particulier
Locatie: Halsteren

Bericht door Geert »

Dag Antonio,

Zo dit lijkt me dus zeker de moeite om te kopen. Het wordt wel een benzine of misschien nog LPG maar vermoedelijk moet je daar weer veel bagage ruimte voor inleveren.
Ik zoek verder en hartelijk bedankt voor de snelle reactie van iemand uit de praktijk.

Groetjes Geert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Bagageruimte inleveren ten gunste van een LPG tank is bij deze moderne auto's bijna verleden tijd.
Bijna alle Scenics op LPG zijn voorzien van een ringtank die is gemonteerd op de plaats van het reservewiel.
De vloer van de bagageruimte komt ongeveer 5 cm omhoog als gevolg daarvan. Een reservewiel is dan helaas niet meer aanwezig. Als noodoplossing is dan voorzien in een reparatieset.
Zeker de laatste jaren zijn er een stuk minder LPG systemen verkocht, ten gunste van de moderne en krachtige dieselmotoren. Wanneer het de bedoeling is om met de caravan op vakantie te gaan, is een diesel zeker aan te raden, gezien de grote trekkracht van deze motoren.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht