mijn megane 1.6 16v 1997doet niks. krijgt geen vonk

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
lovelee
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 dec 2010 21:15
Actief als: particulier

mijn megane 1.6 16v 1997doet niks. krijgt geen vonk

Bericht door lovelee »

Sinds kort heb ik Renault megane 1.6 16v.hij staat inmiddels al een maand in de garage. ben zelf ook automonteur maar met mijn storing weet ik geen raad: Ik ben er achter gekomen dat ik geen vonk krijg en als ik de gevaren lichten aanzet dan slaan mijn wijzers op het dashbord uit op het ritme van de gevarenlichten.tevens werkt het knopje op het dashbord en op mijn sleutel om de cdv te bedienen ook niet meer. heb zelf de bobines als eens verwisseld tevens ook de bdp sensor,nog steeds geen vonk. hiermee ben ik naar de garage gegaan om het aan de computer te hangen hieruit blijken geen foutcodes aanwezig. mijn monteur heeft hier verder naar gekeken en hij kwam tot de conclusie dat de zekeringen kast vervangen moest worden. hier zou een imobiliteits unit ingebouwd zijn. dit samen met het contact slot en sleutel zou vervangen moeten worden.Ik heb dit van een lopende auto van de sloop mogen verwijderen en heb dit reeds gemonteerd op mijn auto. nog steeds zonder enig resultaat. mijn vraag is: is er iemand die weet of dat er nog handelingen zijn die ik nog moet doen mbt inleren van sleutel of iets dergelijks, of heeft iemand enig idee wat er verder aan kan mankeren, of heeft iemand dezelfde storing gehad en daar de oplossing van heeft.
please help...Deze auto heeft geen hoge dagwaarde en is en is mischien niet waard om zoveel uur in te steken, maar emotioneel heeft het hoge waarde voor mij dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mvisser3
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Laatste bezoek: 08 aug 2011 21:03

Re: mijn megane 1.6 16v 1997doet niks. krijgt geen vonk

Bericht door mvisser3 »

mogelijk een hooftzekering bij de accu???????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Ik denk dat je ergens een massa probleem hebt, als je de alarmlichten aanzet zoeken deze via het dashbord naar een andere massa. Er zitten een behoorlijk aantal massapunten die in aanmerking komen, begin maar bij de zekeringkast.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

remag
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 31 jan 2011 23:32

Bericht door remag »

heb het zelf ook gehad de megane deed niks meer geen vonk eerst gedacht de startonderbreker nieuwe sleutel in laten lezen enz geen reseltaat wat bleek een breuk in de kabel bij de computer daar had ik een kleine breuk in zitten misschien is dat die van u ook wel zo :wink: of het is de start onderbreken heb ik zelf ook veel ervaring mee met renault :x had renault anders smoeten doen maarja hoop dat je snel weer kunt rijden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut