Hallo allemaal,
Omdat onze gezin aardig aan het uitdijen is zijn we op zoek naar een tweedehands 7 pers. auto.
We kwamen al snel uit bij een 2.0 16v model 2000-2002 op lpg (km stand onder de 200000).
Nou lees ik op internet overal over problemen met de Espace, is dat met elk model zo? En wat zijn de meest voorkomende problemen (waar moeten we op letten?).
Kunnen jullie ons meer vertellen?
betrouwbaarheid Espace 2000-2002
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: betrouwbaarheid Espace 2000-2002
Voor dat je een Espace koopt met een 2.0 16v motor, een proefrit maken, kijken of alles in het display wel werkt,ik heb zelf een knipperende temperatuurmeter die niet meer werkt, heb het opgelost door een aparte temp.meter in te bouwen.Electronica is niet het sterkste punt van Renault. Koop een Espace met een G3 installatie, werkt perfect,zelf heb ik ook een Espace met een G3 installatie.Start probleemloos in de winteren zomer.
Vraag ook naar de distributieriem wanneer deze moet worden vervangen! Knapt een distr.riem tijdens het rijden dan is de schade niet te overzien,dan wordt het een ruilmotor,je kunt de euri's maar 1 keer uitgeven, vervanging motor trek je beurs maar open!!! Zelf heb ik goede ervaring met deze motor, hoor weinig klachten hierover dus betrouwbaar!! Ook een vraag hoe is het met de remschijven voor en achter. Bij mij waren ze,nadat de auto 200.000 had gelopen versleten! Heb ze zelf vervangen en als je niet zo handig bent hangt er een prijskaartje aan.Let er ook op, je wilt een 7 zitter kopen, dat de 2 stoelen in de kofferbak zitten!! In mijn eigen Espace heb ik een revisiemotor ingezet, dus ik heb nog geen reden tot klagen. Ik kan nog vele km vooruit.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.
groet
Henk
Vraag ook naar de distributieriem wanneer deze moet worden vervangen! Knapt een distr.riem tijdens het rijden dan is de schade niet te overzien,dan wordt het een ruilmotor,je kunt de euri's maar 1 keer uitgeven, vervanging motor trek je beurs maar open!!! Zelf heb ik goede ervaring met deze motor, hoor weinig klachten hierover dus betrouwbaar!! Ook een vraag hoe is het met de remschijven voor en achter. Bij mij waren ze,nadat de auto 200.000 had gelopen versleten! Heb ze zelf vervangen en als je niet zo handig bent hangt er een prijskaartje aan.Let er ook op, je wilt een 7 zitter kopen, dat de 2 stoelen in de kofferbak zitten!! In mijn eigen Espace heb ik een revisiemotor ingezet, dus ik heb nog geen reden tot klagen. Ik kan nog vele km vooruit.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het wel.
groet
Henk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
- Actief als: particulier
Alles wat Haje schrijft... ik zou het zelf kunnen geschreven hebben.
Let er vooral op dat de onderhoudshistorie klopt, een exemplaar met 120000op de teller en een vaag verleden kun je beter bij z'n aanbieder laten staan dan een goed onderhouden exemplaar met 220000 op de teller.
Neem alleen een automaat als deze z'n revisie al gehad heeft.
Wellicht wordt je ook hier wijzer, gebruikers-reviews over de betreffende modeljaren (1999-2003)
http://www.autoweek.nl/myreviewautoinde ... aar=review
Let er vooral op dat de onderhoudshistorie klopt, een exemplaar met 120000op de teller en een vaag verleden kun je beter bij z'n aanbieder laten staan dan een goed onderhouden exemplaar met 220000 op de teller.
Neem alleen een automaat als deze z'n revisie al gehad heeft.
Wellicht wordt je ook hier wijzer, gebruikers-reviews over de betreffende modeljaren (1999-2003)
http://www.autoweek.nl/myreviewautoinde ... aar=review
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 23 mei 2024 11:56
Wat mij betreft netzo, ik heb 3 jaar geleden een NL benzine exemplaar gekocht, mét onderhoudshistorie en
heb er al 39 000 tevreden km's op zitten. Met nu 182 000 op de teller gaat-ie nog steeds goed.
Grootste kostenposten; versleten stuurpomp vervangen op ca 170 000 ( riem liep eraf bij inparkeren, geluk) en katalysator vervangen.
heb er al 39 000 tevreden km's op zitten. Met nu 182 000 op de teller gaat-ie nog steeds goed.
Grootste kostenposten; versleten stuurpomp vervangen op ca 170 000 ( riem liep eraf bij inparkeren, geluk) en katalysator vervangen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-