Ik heb 70.000 km probleemloos (uitgezonderd de normale slijtage) gereden met mijn Renault Modus 1.5 DCI, tot de boordcomputer plots melding maakte van "defect inspuiting". De auto begon te resoneren en de motor draaide anders en maakte ook een abnormaal geluid.
Later reparen in de garage, nieuwe 'pomp' geïnstalleerd en nu geen probleem.
Wel opgevallen: voorheen was het verbruik gemiddeld 5l/100km, na de installatie van die nieuwe pomp 4,3l/100km !
De garage was nogal zeer vaag over de oorzaak van "defect inspuiting" (ook al een vage term) ("dit kan aan alles liggen").
Mijn vraag: heeft iemand dit ook al meegemaakt of wat zouden de mogelijke oorzaken kunnen zijn...?
Groeten.
Defect inspuiting
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: Defect inspuiting
Deze melding is een algemene melding. Met de computer lees je dan de auto uit om de exacte oorzaak m.b.t. het inspuittraject te achterhalen.
Maar je hebt eigenlijk ook geluk dat het alleen de pomp is geweest.
Het kan wel eens voorkomen dat bij de genoemde symptomen, melding 'Defect inspuiting' en een voelbaar slechter lopende motor, grotere problemen aan de hand zijn. En dan bedoel ik een kapot gelopen motor (drijflagers) of zo.
Bijkomend voordeel: hij loopt zuiniger als voor die tijd
Maar je hebt eigenlijk ook geluk dat het alleen de pomp is geweest.
Het kan wel eens voorkomen dat bij de genoemde symptomen, melding 'Defect inspuiting' en een voelbaar slechter lopende motor, grotere problemen aan de hand zijn. En dan bedoel ik een kapot gelopen motor (drijflagers) of zo.
Bijkomend voordeel: hij loopt zuiniger als voor die tijd

Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Defect inspuiting
Nou ik vind 70.000 km en dan de inspuitpomp kapot, een GROOT defekt.
Zo'n pomp gaat zomaar 200.000 km mee hoor. En de kosten liegen er ook niet om
Ik ben benieuwd wat het werkelijke defekt nu was. De pomp gaat echt niet zomaar kapot.
Zo'n pomp gaat zomaar 200.000 km mee hoor. En de kosten liegen er ook niet om

Ik ben benieuwd wat het werkelijke defekt nu was. De pomp gaat echt niet zomaar kapot.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 147 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcje
-
- 14 Reacties
- 859 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 539 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 5 Reacties
- 584 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 328 Weergaves
-
Laatste bericht door onneschouten
-
- 0 Reacties
- 264 Weergaves
-
Laatste bericht door scOOb
-
- 0 Reacties
- 480 Weergaves
-
Laatste bericht door Maurice W