Benzine meter niet vol bij helemaal aftanken
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
Benzine meter niet vol bij helemaal aftanken
Als ik mijn Twingo uit '95 helemaal aftank dan geeft de benzinemeter aan dat hij niet helemaal vol is. Waneer er echt helemaal geen bezine meer in kan dan blijven de laatste 2 of het laatste bolletje leeg. Nu denk ik zelf dat er lucht in de tank zit dat er niet uitkan. Is het zo dat er een ontluchtingskanaal zit wat eventueel dicht kan zitten. Wie weet hier het antwoord op!
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
Bent u een beetje technisch aangelegt ?
Als u de min-klem van de accu verwijderd , even wacht en er weer op monteert , (met een vol afgetankte tank).
geeft de tankmeter dan wel vol aan ?? , indien ja , niets aan doen , is een bekend feit ... is een software probleem .
Indien de tank dan nog niet vol aangeeft, zou ik de weerstand meten op de flotter zelf .. deze geeft bij een volle tank een bepaalde weerstand .. moet ik eventueel opzoeken voor je .
Pas daarna zou ik inwendig in de tank gaan zoeken .. maar , wat altijd wel een idee is , is de ontluchting te controleren .. maar dan gaat het vullen heel moeizaam .
Lat er wel op, na het loskoppelen wel het klokje op tijd zetten en indien u een radio met code heeft , zorg dat de code voor handen is en de manier om de code in te vullen van de radio .
succes
Als u de min-klem van de accu verwijderd , even wacht en er weer op monteert , (met een vol afgetankte tank).
geeft de tankmeter dan wel vol aan ?? , indien ja , niets aan doen , is een bekend feit ... is een software probleem .
Indien de tank dan nog niet vol aangeeft, zou ik de weerstand meten op de flotter zelf .. deze geeft bij een volle tank een bepaalde weerstand .. moet ik eventueel opzoeken voor je .
Pas daarna zou ik inwendig in de tank gaan zoeken .. maar , wat altijd wel een idee is , is de ontluchting te controleren .. maar dan gaat het vullen heel moeizaam .
Lat er wel op, na het loskoppelen wel het klokje op tijd zetten en indien u een radio met code heeft , zorg dat de code voor handen is en de manier om de code in te vullen van de radio .
succes
Hide post links |
-
-
- lid
-
Inderdaad nadat ik de massa losgekopeld heb is het probleem opgelost. Je weet ook vast wel hoeveel kilometer je met een tank ongeveer kunt rijden en dan ervan uitgaand dat je veelal in de stad rond toert.
Hide post links |
-
- lid
dank je ,
een twingo in de stad ? sja , wat is het gemiddelde verbruik in de stad van een twingo ... 1op 10 bij echt solo stadsverkeer en 1op 14 snelweg/buitenweg ? denk dat dat wel reeel is.
bij 1 op 10 , vermenigvuldig tankinhoud met 10 ....
38 liter , maal 10 is 380 kilometer .. (38 is fictieve waarde, staat voor max tankinhoud)
let wel , twingo is heel zuinig , maar wat hij precies verbruikt , ook ik weet dat niet,
staat in de folder van die tijd
een twingo in de stad ? sja , wat is het gemiddelde verbruik in de stad van een twingo ... 1op 10 bij echt solo stadsverkeer en 1op 14 snelweg/buitenweg ? denk dat dat wel reeel is.
bij 1 op 10 , vermenigvuldig tankinhoud met 10 ....
38 liter , maal 10 is 380 kilometer .. (38 is fictieve waarde, staat voor max tankinhoud)
let wel , twingo is heel zuinig , maar wat hij precies verbruikt , ook ik weet dat niet,
staat in de folder van die tijd
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in