Hoi allen,
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Renault 21 diesel uit '94. Hij bevalt prima, maar sinds een tijdje worden de remmen steeds slechter. 1x remmen gaat prima, tweede keer wat slechter, na de derde keer kort achter elkaar remmen heb ik een 'hard' rempedaal...
Ik heb de vacuum-tank bekeken, als ik na een half uur zonder draaiende motor de nippel eruit trek hoor ik een plop, waaruit ik concludeer dat de tank+terugslagklep in orde zijn.?.?
Ook de slang tussen vacuumpomp en tank lijkt me OK, ik heb erop gezogen en geblazen, maar ik kan geen lek vinden. Als ik de slang op de pomp laat zitten en de motor start voel ik aan het uiteinde van de slang maar een heeel klein beetje zuigkracht. Ik heb dit vergleken met de zuigkracht van een Renault Kangoo, maar dat is een wereld van verschil!.
Mijn Conclusie: Vacuumpomp stuk, maar er zit nu de derde pomp op, maar het resultaat blijft exact hetzelfde. Het zijn welliswaar allemaal slooppompen, maar het lijkt me stug dat die allemaal stuk zijn.
Ik heb enkel nog een vermoeden...: Misschien is er iets mis met de luchtafvoer van de pomp. Weet iemand waar deze lucht naartoe gaat, of zie ik iets ander over het hoofd?
Alvast bedankt voor de reacties,
Robert Rutten
Vacuum probleem?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen