Kangoo 1.9d 2001

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Re: Kangoo 1.9d 2001

Bericht door wekke »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ikzelf zit met ongeveer hetzelfde probleem.
Kangoo slaat niet aan als het buiten vriest, -1 is al genoeg om voor problemen te zorden.
Het gaat eveneens over een 19D van 2001.
In de garage is de computer al meermaals uitgelezen zonder resultaat.

Verloop van de fouten:

In het begin regelmatig startproblemen, telkens een of meerdere glouibougies stuk.
Het ging van kwaad naar erger, maandelijks de bougies vervangen was geen optie.
Blijkbaar zitten er op de injectiepomp contactjes waar het mogelijks aan kon liggen, injectiepomp vervangen, de contactjes zater hierop vast.
600€ armer en slechts een korte verbetering, het probleem kwam de volgende winter reeds terug.
Het starten gaat steeds moeilijker tot zelf niet aanslaan van de motor.
Eens hij draait blijft hij wel draaien.

Problemen die mogelijks gevolgen zijn of totaal los staan van het bovenstaande.
Electronica slaat tilt bij het niet aanslaan van de motor:
Dagteller staat op nul,
Lampjes van Serv en ABS, Benzine low, ed staan te pinken als gek bij het niet aanslaan.
Soms gebeurd het dat bij het stil leggen van de motor de 4 knipperlichten aangaan, dan moet ik de motor even starten en daarna gewoon stil leggen om ze uit te krijgen.
Dit gaat soms gepaard met het automatisch openen van de deuren. (en nee, ik druk niet op het knopje van de sleutel)
Bij het draaien van de moter kan het gebeuren dat de benzinemeter volledig naar beneden gaat om dan weer zachtjes te stijgen naar de originele stand.

Volgens mij ruikt dit allemaal samen naar een serieus electronica probleem, nier de sterkste kant van Renault zoals ik al begrepen heb.

Iemand suggesties?
Ik ga in ieder geval deze draad zeer goed in het oog houden.

MVG, Werner

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.9d 2001

Bericht door de mon »

Suggestie,zet kontakt op en duw of trek de wagen in gang in 2° versnelling(dit in verband met slechte massa of te laag starttoerental of te hoge startstroom) 2° Er is nog iets ;als de generator zijn + naar het laadstroomlampje niet stuurt dan slaat er 1 en ander tilt(lichtjes dashboard,klikkende relais, enz).Dus laadspanning eens meten.Na het starten moet die nogal veel stroom geven(slip of kooltjes)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Re: Kangoo 1.9d 2001

Bericht door wekke »

de mon schreef:Suggestie,zet kontakt op en duw of trek de wagen in gang in 2° versnelling(dit in verband met slechte massa of te laag starttoerental of te hoge startstroom) 2° Er is nog iets ;als de generator zijn + naar het laadstroomlampje niet stuurt dan slaat er 1 en ander tilt(lichtjes dashboard,klikkende relais, enz).Dus laadspanning eens meten.Na het starten moet die nogal veel stroom geven(slip of kooltjes)
Mon,

Kan je wat meer uitkeg geven?
Als ik de wagen in gang probeer te trekken, wat kan ik dan verwachten als het wel of niet lukt?
Startstroom, ik heb de indruk bij het koud rijden dat de lichten wat dimmen op een vast tempo, dit blijft zo ettelijke kilometers tot de wagen warm is, heeft hij altijd gehad, eveneens een vorige kangoo waar ik mee reed.
Zou het aan de alternator kunnen ligge? Batterij is steeds goed opgeladen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.9d 2001

Bericht door de mon »

Bij gas los gaat hij nog max 60 sec nagloeien.Hij durft dan na een tijdje bij koude dan per 2 gloeiers nog eens nagloeien.Ik heb zelf al ondervonden dat je bij de koudstart het gas niet aanraakt hij minder bokkig doet.(ik dat de pot meter op de gashendel dit detecteert)
Bij meerdere auto 's heb ik al eens aan de poelie gedraait met een sleutel.Hij slipte door ondanks gespannen riem.Met de slip-poelies kunt ge enkel nog een amperetang gebruiken
Wat betreft laadstroomlampje;Bij kontakt op en motor af komt er - van de alternator zodat je lampje brandt.Bij draaiende motor gaat de generator stroom leveren en gaat er een + naar je lampje zodat het uitgaat.Bij slechte alternator of slip is het signaal naar je laadstroomlampje niet korrekt en gaat de boel flikkeren en klikken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Kangoo 1.9d 2001

Bericht door de mon »

Bij gas los gaat hij nog max 60 sec nagloeien.Hij durft dan na een tijdje bij koude dan per 2 gloeiers nog eens nagloeien.Ik heb zelf al ondervonden dat je bij de koudstart het gas niet aanraakt hij minder bokkig doet.(ik denk dat de pot meter op de gashendel dit detecteert)
Bij meerdere auto 's heb ik al eens aan de poelie gedraait met een sleutel.Hij slipte door ondanks gespannen riem.Met de slip-poelies kunt ge enkel nog een amperetang gebruiken
Wat betreft laadstroomlampje;Bij kontakt op en motor af komt er - van de alternator zodat je lampje brandt.Bij draaiende motor gaat de generator stroom leveren en gaat er een + naar je lampje zodat het uitgaat.Bij slechte alternator of slip is het signaal naar je laadstroomlampje niet korrekt en gaat de boel flikkeren en klikken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Re: Kangoo 1.9d 2001

Bericht door wekke »

Ik zal even afwachten wat de garage zegt, maandag gaat hij binnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht