zoals in een ander topic al vermeld hebben wij onlangs een renault laguna grand tour (bj 2002) gekocht maar nu wilde ik vandaag een andere radio er in plaatsen (orginele werkte niet omdat hij om een code vroeg...de verkoper zei me dat deze op de radio zelf stond...nou vandaag de orginele radio eruit gehaald, maar daar stond niets op...dus een "gewone" pioneer radio/cd speler gepakt)
Nou ik heb deze dus even getest door de stekkertjes erin te steken...werkte gewoon. Toen heb ik het ijzeren frame geplaatst van de radio en wil de radio erin schuiven...maakt het gele draadje ("geheugen") heeel even kortsluiting met het frame'pje van de radio...zomaar een klein vonkje (draadje was een stukje bloot, had ik niet gezien).
Nou sindsdien doet de radio het niet meer...en ook de oude orginele niets meer (zekering van de pioneer radio was nog goed)...maar vreemde is dat ook het klokje op het dashboard niets meer doet (geen beeld). Alleen het auto'tje met de 4 wielen doet het nog, maar de verlichting van zowel deze als het klokje + temp enzo werkt niet meer.
Ik heb alle zekeringen bij het stuur gecontroleerd maar deze waren volgens mij allemaal nog goed (wellicht dat ik er 1 overgeslogen heb, maar dacht alles gehad te hebben)
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en waar ik het moet zoeken? Als het toch een zekering is of kan zijn..welke moet ik dan pakken, want in het boekje staat ook niets van welke zekering aan de radio toe behoort, vandaar dat ik ze allemaal maar gecheckt had

Ik hoor het graag, bedankt alvast,
groetjes JOhan