renault laguna grand tour radio + klokje werkt niet meer

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
johantje22
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 21 mei 2011 09:36
Actief als: particulier

renault laguna grand tour radio + klokje werkt niet meer

Bericht door johantje22 »

Hoi,

zoals in een ander topic al vermeld hebben wij onlangs een renault laguna grand tour (bj 2002) gekocht maar nu wilde ik vandaag een andere radio er in plaatsen (orginele werkte niet omdat hij om een code vroeg...de verkoper zei me dat deze op de radio zelf stond...nou vandaag de orginele radio eruit gehaald, maar daar stond niets op...dus een "gewone" pioneer radio/cd speler gepakt)

Nou ik heb deze dus even getest door de stekkertjes erin te steken...werkte gewoon. Toen heb ik het ijzeren frame geplaatst van de radio en wil de radio erin schuiven...maakt het gele draadje ("geheugen") heeel even kortsluiting met het frame'pje van de radio...zomaar een klein vonkje (draadje was een stukje bloot, had ik niet gezien).
Nou sindsdien doet de radio het niet meer...en ook de oude orginele niets meer (zekering van de pioneer radio was nog goed)...maar vreemde is dat ook het klokje op het dashboard niets meer doet (geen beeld). Alleen het auto'tje met de 4 wielen doet het nog, maar de verlichting van zowel deze als het klokje + temp enzo werkt niet meer.

Ik heb alle zekeringen bij het stuur gecontroleerd maar deze waren volgens mij allemaal nog goed (wellicht dat ik er 1 overgeslogen heb, maar dacht alles gehad te hebben)

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en waar ik het moet zoeken? Als het toch een zekering is of kan zijn..welke moet ik dan pakken, want in het boekje staat ook niets van welke zekering aan de radio toe behoort, vandaar dat ik ze allemaal maar gecheckt had :)

Ik hoor het graag, bedankt alvast,

groetjes JOhan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jellekamma
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 11 mar 2011 07:47

Re: renault laguna grand tour radio + klokje werkt niet meer

Bericht door jellekamma »

Ik heb dit gehad bij mn Renault megane, toen lag het aan de hoofdzekeringen onder de motorkap.
Hierdoor deed het achterlicht het niet (voor wel) radio en klok en dashboard allemaal niet meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
johantje22
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

nou dat probleem is gelukkig al opgelost, er zat nog een zekering achter het asbakje. Deze bleek inderdaad gesprongen te zijn.
En het abs verhaal dat blijkt de regelunit te zijn, deze is stuk (renault kwaaltje :x )
Maargoed, daarna zou het weer opgelost moeten zijn :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

johantje22 schreef: En het abs verhaal dat blijkt de regelunit te zijn, deze is stuk (renault kwaaltje :x )
Bij mijn weten geen Renault kwaaltje hoor.
Maar wel een dure grap vrees ik, tenzij je garantie hebt
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
johantje22
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn

@ renier

nou dat renault kwaaltje moet je zien als laguna II kwaaltje...de garage had het over dat dit een kwaaltje is tot model 2005 als ik het goed verstond.
Maargoed inderdaad en duur grapje en nu valt jammer genoeg niet onder de garantie.
Het gaat me nu 520 euro kosten incl plaatsen.
vervelende is dat er een ATE unit inzit, deze zijn niet te reviseren en moeten dus volledig vernieuwd worden.
(units van het merk Bosch kunnen wel gereviseerd worden...dat zou dus aanzienelijk in de kosten kunnen schelen)
Frapante is wel..bij renault garage zou ik 900 euro kwijt geweest zijn inc. plaatsen (unit alleen kosten al 780 euro)

Bij allround garage bij ons op het dorp (die het probleem gelukkig kent en deze reparatie al 2 x gedaan heeft bij de laguna II en gelukkig dus kenbaar mee is) ging het 520 euro kosten (unit zelf alleen kosten iets van 380 euro als ik goed meekeek toen hij het opschreef.
Nu komt het leuke...hij belde dus met dezelfde renault garage waar ik de dag ervoor langs geweest was, omdat hij daar dit specifieke onderdeel moest bestellen (de regelunit van de abs).....beetje jammer dat deze renault garage aan de klant 780 euro voor de unit alleen al wil rekenen en het blijkt voor 380 euro ook te kunnen..

Maargoed..om een lang verhaal kort te houden...het komt in ieder geval goed (hoop ik :think: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut