Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ben sinds een weekje de zeer tevreden bezitter van een nieuwe Scenic III 2.0 Automaat.
Het is wel even wennen aan die automaat maar voor de rest niks dan lof voor deze prachtige auto.
Zeer geluidsarm en comfortabel in alle omstandigheden. Eindelijk kan ik eens echt genieten van het rijden zonder veel te doen ondertussen vermits de auto alles overneemt.
Ik heb nog wel een vraagje omtrent die automaat. Je kan ervoor kiezen om de pook naar links te shiften en dan + of - te schakelen. Wanneer kan je daar gebruik van maken en wat is het resultaat ervan. Kan je dit bijvoorbeeld gebruiken als je eens snel uit de startblokken wil schieten of bij een snel inhaalmanoever ?
Besluit : een dikke aanrader voor eenieder die wil genieten van het rijden.
Oh ja, het is een (korte) Scenic : kleur : Eclipsgrijs.
Gisteren bij de plaatselijke Gamma de III voor het eerst gezien, waarschijnlijk de korte versie,
wat oogt die klein.....totdat je er naast staat, dan valt het best wel mee, het is even wennen, maar ziet er
best goed uit
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Handmatig schakelen met een automaat kun je doen als je met een aanhanger aan het rijden bent of in de bergen als je langer in je versnelling wil blijven.
Hier een update over de nieuwe scenic III,
Het brandstof verbruik blijft aan de hoge kant het zal wel komen door te snel willen rijden binnen de bebouwde kom.
Ik zag dat SWA ook een Scenic III 2.0 automaat heeft, kan jij aangeven wat jouw barndstof verbruik is.
Verder maakt sinds een aantal weken de Airco een irritant brommend geluid welke beinvloed lijkt door het toerental.
De garage wacht nog even af want er schijnt een oplossing vanaf de fabriek te komen, en dus is het geen op zich staand "probleem".
Maar over het geheel ben ik echt wel tevreden, een heerlijke reis auto.
Hallo Ernie,
ik heb het brandstofverbruik nog niet écht gemeten maar dat hij graag benzine lust is wel duidelijk. Gelukkig maakt dit voor mijn niet zoveel uit aangezien ik weinig km bol.
Het brommend geluidje van de airco is ook bij mij opgedoken en het is inderdaad wel gelinkt aan het toerental. Als ik de airco op automatisch zet hoor ik haast niets dat storend is maar als je wat gaan aanpassen en de fan wat minder sterk wil laten draaien, dan krijg je soms wel die irritante geluidjes. Dus ik zou zeggen : je bent niet de enige die dit merkt en 'aan boord' heeft. Hou me dus maar op de hoogte hé. Het zou leuk zijn als de fabriek daarvoor een oplossing heeft.
Ik ben ermee terug gegaan naar de dealer.
In eerste instantie was dit een nieuwe klacht voor hen, dus maakte we een afspraak om dit op te lossen.
Zij belde echter één of twee weken later op om de afspraak af te zeggen, want na overleg met de fabriek was er een oplossing voor beschikbaar.
Ze hebben er een filter (geen idee hoe of wat dat inhoudt) ingeplaats en nu is het over.
Alles is volledig onder garantie uitgevoerd.
Het is alweer een tijd geleden dat ik met de vraag over ervaringen met de nieuwe Scenic III kwam. Inmiddels is mijn Grand Scenic III 1.9 dCi de 75000km grens gepasseerd. Ik heb geen enkel probleem met de auto gehad, ook geen extra ongeplande garage bezoeken. Het gemiddelde brandstofverbruik ligt rond de 6.7L/100km, wel merkbaar meer dan m'n vorige Grand Scenic met eigenlijk dezelfde motor maar nog met 120pk en zonder roetfilter. Ik ben het eens met wat hierboven is geschreven over vering. De auto is aanzienlijk stugger geveerd dan de vorige generatie. Voor het comfort minder maar het stuurt wel veel strakker. Ook de stuurinrichting zelf geeft een prettiger gevoel. Met name tijdens remmen vanaf hogere snelheden in bochten geeft de auto een veel zekerder gevoel. Ik ben zeker zo tevreden met deze Scenic dat er zo weer een zou bestellen. Op naar de 100000km!
Ernie schreef:Hier een update over de nieuwe scenic III,
Het brandstof verbruik blijft aan de hoge kant het zal wel komen door te snel willen rijden binnen de bebouwde kom.
Ik zag dat SWA ook een Scenic III 2.0 automaat heeft, kan jij aangeven wat jouw barndstof verbruik is.
Verder maakt sinds een aantal weken de Airco een irritant brommend geluid welke beinvloed lijkt door het toerental.
De garage wacht nog even af want er schijnt een oplossing vanaf de fabriek te komen, en dus is het geen op zich staand "probleem".
Maar over het geheel ben ik echt wel tevreden, een heerlijke reis auto.
Ik houd jullie op de hoogte over de airco.
Volgens mij is hier al lang een oplossing voor, namelijk een adapter tussen de aicopomp en leiding plaatsen.
Ik ben sinds Januari 2011 de gelukkkige eigenaar van een (2e hands) Grand Scenic III 7 Pers met 1.4 Tce motor.
Zaken waar ik blij mee ben:
- Uiterlijk: ik vind het een mooie auto die minder groot oogt dan hij is. De Citroen Grand C4 is veel meer een bus.
- Motor: Een lekker fel motorje.
- Comfort: rijdt prima, maar het is geen sportauto natuurlijk. Motor is voor mij stil genoeg op de snelweg. Airco werkt bij mij prima.
- Ruimte: ik ben vaak met veel spullen op stap. Kofferbak is mooi ruim als je de stoelen naar voren schuift. 5 volwassenen en 2 kinderen kunnen redelijk goed mee (al houdt het niet over).
Natuurlijk zijn er ook dingen waar ik minder blij mee ben:
- Verbruik: Beste tank tot nu toe was 7.9 op 100, maar 8.3 is realistischer, oftewel 1 op 12. Is op mijn winterbanden. Niet echt zuinig, al is het natuurlijk wel een redelijk grote en zware auto. Hopen maar dat zomerbanden zuiniger zullen zijn.
- 6 versnellingen: moest erg wennen aan het vele schakelen, zeker als je enigzins "zuinig" probeert te schakelen. Zou bijna naar automaat verlangen.
- Achterklep: Deze gaat niet ver genoeg omhoog zodat ik er niet lekker onder kan staan (met mijn 1.92 lengte). Was bij vorige auto's geen probleem.
- Afdekking kofferbak: Als je de stoelen naar voren schuift om kofferbak te vergroten, Dan ontstaat er een "gat" dat niet afgedekt is. Aangezien ik vaak lange zaken vervoer, is dit wel onhandig.
- Kwaliteit radio. Ik heb (denk ik) de standaard radio. Vind het geluid een stuk minder dan in mijn vorige auto (Ford Mondeo), waar ik ook de standaard radio had. Ben bang dat upgrade van de radio kostbaar is. Zelf boxen vervangen is wat te hoog gegrepen voor mij (geen tijd, geen ervaring en meer van dat soort excuses).
- Geen Bluetooth standaard op de radio. Zou graag BT gebruiken voor bellen en muziek streamen. Heb dit geprobeerd met een los Kensington BT ontvanger in de 12V plug en draadje naar de AUX in. Dit geeft echter te veel storing. Toch weer kijken naar upgrade radio ?
Maar over het algemeen dus best tevreden en heb nog geen problemen gehad.
Grand Scenic III Dynamique, 2009, Tce 130, Zwart Metallic
De, toch altijd nog een beetje magische, 100.000km grens is ook ruim gepasseerd (staat nu wat door de 105.000km). Tja, en als je dan in het archief van Autovisie kijkt (erg leuk vind ik) en je ziet duurtesten van 50.000km uit begin jaren '80 dan is er toch veel veranderd. Die 100.000km zijn gelukkig afgelegd zonder enig probleem, geen enkel extra garage bezoek. Gewoon diesel erin en rijden. Het lijkt erop dat het verbruik wat lager is geworden, rond de 6,5l/100km. Het was natuurlijk wel zomer, wat warmer. Wat ik ook netjes vind is dat ik nog steeds op de originele banden rijd. Zo'n 90.000km is toch niet verkeerd. De ontbrekende 15.000km heb ik afgelopen winter op winterbanden afgelegd.
Gewoon weer verder naar 150.000km. Als er eerder vreemde dingen gebeuren zal ik het even melden.
Wij rijden nu bijna twee jaar met de Scenic III 2liter automaat en ben nog steeds erg tevreden.
Geen storingen of problemen gehad.
Hij doet het altijd en rijdt echt heel erg comfortabel, ik rij niet heel veel (staat nu pas op 42000km).
Alleen het zonnescherm bij de achterruit rolde niet meer op, is perfect verholpen door DORZO dus wat mij betreft geen probleem.
Het brandstof verbruik blijft rond de 10 liter per 100km zitten, maar met een gemiddelde snelheid van 45km/uur is dat niet vreemd, veel stadsritjes dus.
Ook na twee jaar ben ik nog steeds erg tevreden over de Scenic.
Ik kan me bij de twee bovenstaande reacties aansluiten. Onze Scénic III is bijna 2 jaar oud en heeft nu 65 k afgelegd en blijft ons zeer goed bevallen. Ook bij ons nog geen gekke dingen geweest. Vanaf het begin ben ik niet erg content met de ruitenwissers en dat is nog steeds zo.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze huidige scenic uit 2006 begint langzaam aan wel op te raken, ondanks de kilometerstand van 145.000. Bijrijdersraam kan al jaren niet meer open, cruise control stuk, grond bij bijrijdersstoel is drijfnat en gister startte de auto niet meer......
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...
Heeft iemand de 1.0 Eco-g 101pk motor al een keer gechipt? wat zijn de ervaringen?
van 101pk -> 120pk is best een verschil, daarnaast zou het wellicht zuiniger worden. Ik ben gek op mn Dacia Eco-G alleen soms wil ik toch wat meer pit al moet ik...
Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een Zoe R110 uit 2019 (modeljaar 2018-2019). Na een paar maanden openbare laadpalen te hebben gebruikt zou ik een noodlader willen om op te laden op plekken zonder laadpaal...