Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Is er iemand die weet waarom mijn Laguna uit 2004 1.8 na de gasklep te hebben schoon gemaakt blijft schommelen tussen 2000 en 4500 toeren.
Is dan de computer zichzelf aan het inregelen ofzo ,......Ik weet het niet wie wel??????
Als de motor zo hoog stationair loopt is het meestal een lek in het inlaatgedeelte(valse lucht). Is er niet per ongeluk een slangetje los, of lekkage langs de pakking van het gasklephuis. Loop alles na wat los is geweest en waar je met je handen of armen bij bent geweest.
SUC6
Heb een gedeelte van het probleem gevonden.
A: de computer is de nieuwe stand aan het inleren ( duurt even ) loopt nu al een stuk beter.
Maar ik heb het volgende probleem het inlaat gedeelte dat aan het gasklep gedeelte vast zit is normaal bevestigd met twee lange omgedraaide tork bouten m6 er is 1 boutje onder uit de kap gevallen zodat ik de tork shroef niet meer kan vast zetten .
Ik kan er wel mee rijden en de auto loppt steeds beter maar ik heb n u wel dat het maar met 1 tork bout vast zit aan het block.
Volgens de garage in apeldoorn zijn deze moertjes niet los te koop en moet ik het hele inlaat gedeelte vervangen.
Is er iemand op dit forum die een oplossing weet om het toch vast te kunnen zetten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een Kadjar 1.2 uit 2016.
Wat mij opvalt is dat in stilstand geen probleem is om tussen versnellingen te schakelen. Tijdens rijden of op toerental schakelen tussen 1e en 2e versnelling, maar ook terugschakelen van 3e naar 2e versnelling, het...
Ongerust ging ik iets tikken met een schroevendraaier op dat gasklephuis en zag een toerental verschil. De auto ging zelf gas geven zomaar. Mijne past het toerental automatisch aan naargelang de bestuurder, het is dan een gevecht denk ik. Cleanen en...
Het inlaattraject van de Megane van nieuwe pakkingen voorzien. In plaats van hoog onregelmatig stationair sloeg de motor nu af. Heb dat voor nu even opgelost door de gaskabel strakker te zetten. Vermoed dat het met deze schroef moet maar is een hele...
Hallo, tijdje wat minder actief geweest alhier op het forum maar dat gaat de komende tijd vast veranderen daar er weer wat anders voor de deur staat. De lijst aan punten van de Scenic begon echt lang te worden. Die is richting Ukraine vertrokken....
Ik ben op zoek naar de bovenste veerschotels van een twingo uit 2000. Deze zijn bij de leverancier van mijn garage niet leverbaar en ook bij Renault niet. Apk keurmeester van de RDW had er een opmerking over dat ze verregaand verroest waren. Wie kan...
Aan de passagierskant rechtsonder in de hoek is het rubber kapot, waardoor door roest de voorruit is beschadigd; helaas gaat de barst steeds verder. En zal de ruit dus vervangen moeten worden. Hebben jullie een tip wat het de beste - en minst dure...