Startprobleem

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Startprobleem

Bericht door DHL »

Ben 10 dagen geleden op groot onderhoud geweest met mijn Espace 2.0 dCi 150. Heeft 64.000km.
Nu had ik er een paar dagen niet mee gereden. toen ik daarstraks weg wou bleef hij lang starten. Heb de drukknop dan nog eens ingeduwd, stopte met starten. Hierna starte hij wel met even een kleine zakken van het toerental.
Als ik na een uurtje of 5 ga kijken naar de aanvoer van de diesel voor de dieselfilter zie ik dat de leiding tussen peertje en filter half leeg staat. Dus niet zo maar een luchtbel of zo.
De leiding die vertrekt vanaf de filter blijft vol diesel staan zonder enige luchtbel.
Moet ik hieruit besluiten dat de diesel terugloopt en er een verlies is op de brandstoffilter?
Of zou er iets anders aan de hand zijn vermits de onderste leiding die naar de pomp gaat wel vol diesel blijft staan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Startprobleem

Bericht door WillemS »

Waarschijnlijk hebben ze bij het groot onderhoud het brandstofflter niet goed vervangen, waardoor je nu een luchtlek hebt.
Teuggaan naar de garage en laten oplossen!!
SUC6

p.s. het gebeurt wel vaker dat ze een rubberring niet of verkeerd vervangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Startprobleem

Bericht door DHL »

Maar in het onderste buisje dat vertrekt vanaf de filter naar de pomp blijft wel brandstof zonder luchtbel.
Kan het dat hij moeilijk start terwijl in de bovenste buis lucht zit en de onderste diesel zit?
Ze veranderden inderdaad de brandstoffilter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Startprobleem

Bericht door WillemS »

DHL, 1 luchtbel is voldoende om startproblemen te veroorzaken.
De zaak dient 100% dicht te zijn.
SUC6
p.s. blijf er niet te lang mee doorrijden, je brandstofpomp kan defekt raken, en van het bedrag dat die kost kan je een leuke vakantie boeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Startprobleem

Bericht door DHL »

Zal morgen naar de garage gaan. Ben eigenlijk echt niet tevreden.
Jullie weten dat ik altijd in Renault garage werkte als verkoper. Nu is die garage sinds enkele weken gestopt waardoor ik dus naar een andere moest. Garagewereld is klein, ken nogal wat Renaultdealers. Daarom ging ik daar waarvan ik wist dat hij een goede naam op gebied van naverkoop had.
Niet alleen het bovenste puntje liep blijkbaar fout. Bij renault heb je verschillende soorten lood. mijn voorwielen trilden en ik liet ze gelijk balanceren. Ben er zeker van dat ze het verkeerde lood gebruiketen. Op een plaats is de velg beschadigd door een lood te kloppen. Maar meer beschadigd dan je het juiste lood gebruikt. En wat erger is... dat lood is weg. Verkeerd loodje wellicht snel verloren. Nog steeds trillingen.... Is ook puntje voor morgen.
Dan de faktuur. Hij kent mij en hij weet dat ik kennis heb van hoe je bij Renault fakturen kan maken. Ik wachtte tijdens het onderhoud. Mechanieker heeft er ong 2.5 uur aan gewerkt. Ik verwachte geen korting zoals in de garage waar ik werkte, dat niet. Maar ik verwachte wel een faktuur met daarop de onderdelen en de werkuren. Alles gescheiden dus.
Nu kan je bij Renault ook fakturen opstellen met forfaits.
Bvb zoals in mijn geval forfait winterwielen wisselen, forfait remblokken achter wisselen, forfait wielen balanceren, forfait plaatsen pollenfilter, forfait brandstoffilter....
Nu heeft die man de faktuur opgsteld met forfaits. Wordt normaal nooit gedaan voor particulieren omdat dit erg duur uitkomt. Ze gebruiken dit voor leasemaatschappijen en zo.
Moet je weten dat bvb een forfait winterwielen wisselen het binnenrijden van de wagen, het afnemen en monteren van de wielen, het buitenzetten van de wagen en het maken van de faktuur omvat. Zelfde voor plaatsen remblokken achter... wagen binnen, brug op, wielen eral, blokken plaatsen, buitenzetten, faktureren. Maar hierdoor overlappen die forfaits elkaar en betaal je vele zaken dubbel tot driedubbel. Komt daarbij dat de forfaits berekend zijn aan het hoogste uurloon, geldig voor heel Belgie...
Hij had beter moeten weten, zulke zaken doe je niet voor particulieren. En is oerdom dit te doen bij iemand waarvan je weet dat hij zolang bij een Renault dealer werkte...
Dus echt ontevreden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Startprobleem

Bericht door WillemS »

Volgens mij dien je een evt. forfait vooraf te bespreken met de klant, zeker als het een nwe klant is.
Zoek eens uit waar die monteurs van de "oude" garage naar toe zijn gegaan, wellicht kan je daar beter terecht.
Overigens laten ze het brandstoffilter vaak door een hulpje doen.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Actief als: particulier

Re: Startprobleem

Bericht door DHL »

Ik weet waar de monteurs naartoe zijn... Maar die gingen naar Nissan. Om gekende redenen waren ze daar welkom.
Was 1 monteur die het volledige onderhoud deed. Leek wel iemand die er al lang werkte.
Tja, ze mogen hun fakturen maken met de forfaits. Maar in de praktijk gebeurt het niet wegens veel te duur. Rekenen me in feite buiten he. Kan maar 1 ding verzinnen, was altijd verkoper en heb misschien regelmatig een wagen verkocht aan een klant "van hun" :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht