Ben 10 dagen geleden op groot onderhoud geweest met mijn Espace 2.0 dCi 150. Heeft 64.000km.
Nu had ik er een paar dagen niet mee gereden. toen ik daarstraks weg wou bleef hij lang starten. Heb de drukknop dan nog eens ingeduwd, stopte met starten. Hierna starte hij wel met even een kleine zakken van het toerental.
Als ik na een uurtje of 5 ga kijken naar de aanvoer van de diesel voor de dieselfilter zie ik dat de leiding tussen peertje en filter half leeg staat. Dus niet zo maar een luchtbel of zo.
De leiding die vertrekt vanaf de filter blijft vol diesel staan zonder enige luchtbel.
Moet ik hieruit besluiten dat de diesel terugloopt en er een verlies is op de brandstoffilter?
Of zou er iets anders aan de hand zijn vermits de onderste leiding die naar de pomp gaat wel vol diesel blijft staan?
Startprobleem
-
DHL
Topic author - Gerespecteerd lid

- Actief als: particulier
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

Re: Startprobleem
Waarschijnlijk hebben ze bij het groot onderhoud het brandstofflter niet goed vervangen, waardoor je nu een luchtlek hebt.
Teuggaan naar de garage en laten oplossen!!
SUC6
p.s. het gebeurt wel vaker dat ze een rubberring niet of verkeerd vervangen.
Teuggaan naar de garage en laten oplossen!!
SUC6
p.s. het gebeurt wel vaker dat ze een rubberring niet of verkeerd vervangen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
DHL
Topic author - Gerespecteerd lid

Re: Startprobleem
Maar in het onderste buisje dat vertrekt vanaf de filter naar de pomp blijft wel brandstof zonder luchtbel.
Kan het dat hij moeilijk start terwijl in …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Kan het dat hij moeilijk start terwijl in …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 4 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 479 -
Laatste bericht door zuinigrijder
03 mei 2025 22:51
-
-
2003 Clio2 1.5 dci startprobleem
door zuinigrijder » 04 mei 2025 10:03 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 4
Weergaves: 1019 -
Laatste bericht door zuinigrijder
08 mei 2025 06:02
-