aanschaf grand espace
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 mar 2011
- Laatste bezoek: 01 apr 2011 16:38
- Actief als: particulier
aanschaf grand espace
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en wel met de reden dat ik een gebruikte espace wil kopen.
Nu zat ik te surfen op internet en kom verhalen tegen dat ik ben gaan twijfelen.
Toen kwam ik op dit forum terecht en dacht dat jullie me misschien konden helpen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een grand espace 2.0 turbo uit 2008.
Zijn van deze versie nu de problemen verholpen zowel motorisch als elektronisch?
Heb verhalen gelezen over turbo's die kapot gaan, lagers die lekken, koelingsslangen die zomaar scheuren, display's in dashboard die uitvallen.
Airco pompen die zo hard koelen dat ze bevriezen?? Om maar even wat te noemen.
Het is een schitterende auto, rij nu zelf een megane en wil graag een espace.
Maar als ik op voorhand al zulke kosten kan verwachten blijf ik maar in mijn megane rijden.
Alvast bedankt!
Marco
Ik ben nieuw hier op het forum en wel met de reden dat ik een gebruikte espace wil kopen.
Nu zat ik te surfen op internet en kom verhalen tegen dat ik ben gaan twijfelen.
Toen kwam ik op dit forum terecht en dacht dat jullie me misschien konden helpen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een grand espace 2.0 turbo uit 2008.
Zijn van deze versie nu de problemen verholpen zowel motorisch als elektronisch?
Heb verhalen gelezen over turbo's die kapot gaan, lagers die lekken, koelingsslangen die zomaar scheuren, display's in dashboard die uitvallen.
Airco pompen die zo hard koelen dat ze bevriezen?? Om maar even wat te noemen.
Het is een schitterende auto, rij nu zelf een megane en wil graag een espace.
Maar als ik op voorhand al zulke kosten kan verwachten blijf ik maar in mijn megane rijden.
Alvast bedankt!
Marco
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 26 sep 2010
- Laatste bezoek: 14 aug 2024 12:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Den Haag
Re: aanschaf grand espace
Offtopic: Gefeliciteerd met bericht nummer 1000 in het Espace forum!
Ontopic: Zelf heb ik ook n.a.v. alle berichten enorm getwijfelld over de aanschaf van een Espace. Heeft uiteindelijk geresulteerd in de aanschaf van een Grand Espace IV uit 2003 van een particulier met 172.000 op de teller (je voelt dus al waar mijn reactie heen zal neigen). Wat belangrijk is, is dat je een goed beeld van de historie van de auto hebt. Een Espace 2008 is in ieder geval van phase 2 waarbij de motoren zijn verbeterd, en de Turbo issues niet meer aanwezig zouden moeten zijn.
Er rijden nogal wat Espacen rond. De berichten op het internet zijn meestal de vervelende verhalen, want dan ben je geneigd deze te melden. De hoeveelheid negatieve geluiden moet je dus corrigeren voor de hoeveelheid eigenaren. Zoals je op het forum makkelijk kunt terug vinden is het belangrijk om met een turbo de auto aan het begin en aan het eind van de rit de wagen rust te geven. Met een koude motor wegscheuren en direct na het scheuren de autio stilzetten is funest.
Wat uiteraard wel een feit is, is dat een Espace een dure auto in de onderhoud is. Groot, zwaar (en dus sowieso duurdere onderdelen, maar ook snellere slijtage) en niet echt zuinig. Hoe netjes je ook met je wagen om zal gaan, elk bezoekje aan de garage zal duurder uitpakken dan die van een Megane. Zelf moet ik nu bijvoorbeeld banden vervangen, en dat is ook een stukkie duurder dan hiervoor
Maar: als reisauto voor een flink aantal personen is de wagen super! Dus, kies bewust en dan heb je een heerlijke rijsauto (en oh ja, niet kopen in Hillegom...). Succes! En, houd ons op de hoogte, vinden we leuk hier.

Ontopic: Zelf heb ik ook n.a.v. alle berichten enorm getwijfelld over de aanschaf van een Espace. Heeft uiteindelijk geresulteerd in de aanschaf van een Grand Espace IV uit 2003 van een particulier met 172.000 op de teller (je voelt dus al waar mijn reactie heen zal neigen). Wat belangrijk is, is dat je een goed beeld van de historie van de auto hebt. Een Espace 2008 is in ieder geval van phase 2 waarbij de motoren zijn verbeterd, en de Turbo issues niet meer aanwezig zouden moeten zijn.
Er rijden nogal wat Espacen rond. De berichten op het internet zijn meestal de vervelende verhalen, want dan ben je geneigd deze te melden. De hoeveelheid negatieve geluiden moet je dus corrigeren voor de hoeveelheid eigenaren. Zoals je op het forum makkelijk kunt terug vinden is het belangrijk om met een turbo de auto aan het begin en aan het eind van de rit de wagen rust te geven. Met een koude motor wegscheuren en direct na het scheuren de autio stilzetten is funest.
Wat uiteraard wel een feit is, is dat een Espace een dure auto in de onderhoud is. Groot, zwaar (en dus sowieso duurdere onderdelen, maar ook snellere slijtage) en niet echt zuinig. Hoe netjes je ook met je wagen om zal gaan, elk bezoekje aan de garage zal duurder uitpakken dan die van een Megane. Zelf moet ik nu bijvoorbeeld banden vervangen, en dat is ook een stukkie duurder dan hiervoor

Maar: als reisauto voor een flink aantal personen is de wagen super! Dus, kies bewust en dan heb je een heerlijke rijsauto (en oh ja, niet kopen in Hillegom...). Succes! En, houd ons op de hoogte, vinden we leuk hier.
2008 Renault Grand Espace 3.5 V6 Initiale
1990 Citroen 2CV
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV 6 Special
Citroen CX 2000 Athena
1990 Citroen 2CV
2003 Renault Grand Espace 2.0T 16v Initiale
2003 Peugeot 406 Break Gentry Premium 2.0-16V
1999 Peugeot 406 SV 2.0-16V
1993 Volvo 440 DL 2.0i
1986 Citroen 2CV 6 Special
Citroen CX 2000 Athena
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 mar 2011
- Laatste bezoek: 01 apr 2011 16:38
- Actief als: particulier
Re: aanschaf grand espace
Bedankt voor je reactie!
Ik ben dus een mooie tegen gekomen. Deze komt uit 06 2008, 2.0 turbo privilege voor 26000,= met 91000 km op de teller.
Is dit reeel, de onderhoudsboekjes zouden erbij zitten en 6mnd garantie.
Moet uiteraard nog gaan kijken maar alle info die krijg voor ik ga kijken is wel meegenomen.
Wat zijn nog meer punten waar ik aan kan zien dat het een om Espace IV phase 2 gaat, buiten de grijze bies tussen de mistlampen in.
Misschien een domme vraag. Hoe kan je zien dat het om een reeds geimporteerde auto gaat.
Want zover ik het begrijp krijg je een nieuw kenteken met nieuwe kenteken papieren. Dan is het verdere verleden niet meer zichtbaar toch?
Dat de kosten voor onderhoud hoger zullen zijn dan mijn megane dat begrijp ik. Wat ik bedoelde waren de kosten voor zaken die kapot gaan die bovenop het regulieren onderhoud komen. En als de problemen in de phase 2 flink afgenomen zijn dan zal dat in kosten aanmerkelijk terug te zien zijn.
Ik ben dus een mooie tegen gekomen. Deze komt uit 06 2008, 2.0 turbo privilege voor 26000,= met 91000 km op de teller.
Is dit reeel, de onderhoudsboekjes zouden erbij zitten en 6mnd garantie.
Moet uiteraard nog gaan kijken maar alle info die krijg voor ik ga kijken is wel meegenomen.
Wat zijn nog meer punten waar ik aan kan zien dat het een om Espace IV phase 2 gaat, buiten de grijze bies tussen de mistlampen in.
Misschien een domme vraag. Hoe kan je zien dat het om een reeds geimporteerde auto gaat.
Want zover ik het begrijp krijg je een nieuw kenteken met nieuwe kenteken papieren. Dan is het verdere verleden niet meer zichtbaar toch?
Dat de kosten voor onderhoud hoger zullen zijn dan mijn megane dat begrijp ik. Wat ik bedoelde waren de kosten voor zaken die kapot gaan die bovenop het regulieren onderhoud komen. En als de problemen in de phase 2 flink afgenomen zijn dan zal dat in kosten aanmerkelijk terug te zien zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: aanschaf grand espace
Je eerste vraag... ik weet niet hoe de prijzen in Nederland liggen, hier in Belgie zou dat te duur zijn. Ik schat grofweg zonder in een boekje te kijken of zo, dat hier 18.000 al heel erg goed betaald zou zijn...
Je moet rekenen dat er momenteel een zeer goede dieselversie met veel opties (speciale serie) voor ong 32.000 Euro is.
Dus 26.000 vind ik overdreven veel....
Onderhoudsboekje moet steeds bij de wagen zijn, zoniet is hier meestal wel een reden voor. De kilometerstand zal wel correct zijn, is eigenlijk best veel op die tijd voor een benzinewagen...
6 Maand garantie... Bij ons is men bij wet verplicht 1 jaar garantie te geven.
Je kan zien dat het een phase 2 is aan het dashboard dat niet doorloopt, indien gps geen dubbele klepjes meer in dash board, de stootbanden zijn steeds geschilderd. Maar 2008 is sowieso phase 2.
Op gebied van betrouwbaarheid mag je een phase 2 niet meer vergelijken met phase 1. Moet eens even googlen hiervoor.
En dan zien of het om een geimporteerde wagen gaat... volgens mij aan het inschrijvingsbewijs. Dan zou de datum van 1e maal gebruik en 1e inschrijving om te beginnen al niet gelijk zijn.
Tja, kan misschien negatief overkomen, ik zou het niet doen gezien prijs en kilometers. Staat totaal niet in verhouding.
Je moet rekenen dat er momenteel een zeer goede dieselversie met veel opties (speciale serie) voor ong 32.000 Euro is.
Dus 26.000 vind ik overdreven veel....
Onderhoudsboekje moet steeds bij de wagen zijn, zoniet is hier meestal wel een reden voor. De kilometerstand zal wel correct zijn, is eigenlijk best veel op die tijd voor een benzinewagen...
6 Maand garantie... Bij ons is men bij wet verplicht 1 jaar garantie te geven.
Je kan zien dat het een phase 2 is aan het dashboard dat niet doorloopt, indien gps geen dubbele klepjes meer in dash board, de stootbanden zijn steeds geschilderd. Maar 2008 is sowieso phase 2.
Op gebied van betrouwbaarheid mag je een phase 2 niet meer vergelijken met phase 1. Moet eens even googlen hiervoor.
En dan zien of het om een geimporteerde wagen gaat... volgens mij aan het inschrijvingsbewijs. Dan zou de datum van 1e maal gebruik en 1e inschrijving om te beginnen al niet gelijk zijn.
Tja, kan misschien negatief overkomen, ik zou het niet doen gezien prijs en kilometers. Staat totaal niet in verhouding.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18 mei 2011
- Laatste bezoek: 30 mei 2011 18:12
- Actief als: particulier
Re: aanschaf grand espace
Wij rijden sinds mei 2006 1 van de eerst phase 2 modellen. Inmiddels 130.000 probleemloze km gereden. Ik kijk al jaren naar alternatieven maar heb nog steeds niets gevonden. Vind de Discovery wel mooi maar minder praktisch, duurder. Heeft terrein capaciteiten die waarschijnlijk nooit aangesproken zullen worden. Overweeg nu een jonge v6 te kopen omdat deze nieuw niet meer aangeboden worden. Ga dit weekend een aantal dealers bezoeken die er een hebben staan.
Grand Espace IV Phase II 2.0t Initiale 5/2006
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 28 mei 2009
- Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32
Re: aanschaf grand espace
Mijn advies: zorg dat je in ieder geval een jaar volledige garantie er bij krijgt. Espace's van een jaar of 3 zijn bijna altijd voormalige leasebakken waar soms niet zachtzinnig mee is omgegaan. Daar heb je als koper geen kijk op, dus je kunt eigenlijk niet zien hoe je aankoop er onder de showroomglans eigenlijk aan toe is.
Onze Phase 2 uit 2006 hebben we nu bijna een jaar en ik ben achteraf erg blij met de garantie die er op zat. Het garantiebedrijf heeft intussen voor wel een paar duizend euri's van mijn garage te verwerken gehad. Een geval had te maken met een olielek in de buurt van de turbo en vorige week begaf zowaar de startmotor het.
Een Espace is duur, in aanschaf én onderhoud, dat moet je vantevoren incalculeren. Maar... je krijgt er wel een auto voor terug die naar mijn mening zijn gelijke niet kent. Al had ik liever gezien dat Dacia met een eigen versie van de Espace III was gekomen, die zou ik meteen aanschaffen.
Onze Phase 2 uit 2006 hebben we nu bijna een jaar en ik ben achteraf erg blij met de garantie die er op zat. Het garantiebedrijf heeft intussen voor wel een paar duizend euri's van mijn garage te verwerken gehad. Een geval had te maken met een olielek in de buurt van de turbo en vorige week begaf zowaar de startmotor het.
Een Espace is duur, in aanschaf én onderhoud, dat moet je vantevoren incalculeren. Maar... je krijgt er wel een auto voor terug die naar mijn mening zijn gelijke niet kent. Al had ik liever gezien dat Dacia met een eigen versie van de Espace III was gekomen, die zou ik meteen aanschaffen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 501 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147
-
- 2 Reacties
- 313 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
-
- 3 Reacties
- 106 Weergaves
-
Laatste bericht door KDL
-
- 2 Reacties
- 434 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 3 Reacties
- 537 Weergaves
-
Laatste bericht door de mon
-
- 0 Reacties
- 308 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud30