1.9 DCi motor 130 pk 2008+
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Hoi allemaal,
Ik ben yup, ben nieuw hier en ik heb gelijk een vraagje voor jullie.
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een nieuwe diesel auto:
Nu zag ik een Renault Megane (phase 2, niet de nieuwste) staan met 1.9 DCi 130 pk van 2008, volgens mij met 6 bak.
Mijn vraag is het volgende, hoe zijn deze motoren? Ik neem aan dat dit een behoorlijk uitontwikkeld model is dus dat je geen last moet hebben van falende turbo's etc? Zijn er typische kwalen? Ik ben van plan om het ding tot boven de 350.000 km te rijden...
Is het airco systeem een beetje probleemloos?
Het gaat om een Renault Megane GT station dus, hoe zit het met de onderhoudsvriendelijkheid, nu lees ik dat sommige modellen van Renault echt vervelend zijn qua onderhoud, hoe zit het met deze, is het makkelijk om de brandstoffilter en interieurfilter te vervangen (bijv?).
Ik weet een hoop vragen, maar ik heb nog nooit ervaring gehad met Renault... Ik heb zelf ervaring met auto's uit de VAG groep en die zijn uitermate makkelijk qua onderhoud, interieurluchtfilter en brandstoffilter vervang je binnen een paar minuten. Lampjes etc. zijn ook zo te vervangen.
De reden voor de Renault is de prijs, het scheelt duizenden euro's vergeleken met een (vergelijkbare) Golf / Passat variant.
Alvast bedankt.
Ik ben yup, ben nieuw hier en ik heb gelijk een vraagje voor jullie.
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een nieuwe diesel auto:
Nu zag ik een Renault Megane (phase 2, niet de nieuwste) staan met 1.9 DCi 130 pk van 2008, volgens mij met 6 bak.
Mijn vraag is het volgende, hoe zijn deze motoren? Ik neem aan dat dit een behoorlijk uitontwikkeld model is dus dat je geen last moet hebben van falende turbo's etc? Zijn er typische kwalen? Ik ben van plan om het ding tot boven de 350.000 km te rijden...
Is het airco systeem een beetje probleemloos?
Het gaat om een Renault Megane GT station dus, hoe zit het met de onderhoudsvriendelijkheid, nu lees ik dat sommige modellen van Renault echt vervelend zijn qua onderhoud, hoe zit het met deze, is het makkelijk om de brandstoffilter en interieurfilter te vervangen (bijv?).
Ik weet een hoop vragen, maar ik heb nog nooit ervaring gehad met Renault... Ik heb zelf ervaring met auto's uit de VAG groep en die zijn uitermate makkelijk qua onderhoud, interieurluchtfilter en brandstoffilter vervang je binnen een paar minuten. Lampjes etc. zijn ook zo te vervangen.
De reden voor de Renault is de prijs, het scheelt duizenden euro's vergeleken met een (vergelijkbare) Golf / Passat variant.
Alvast bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
De 1.9 dCi van Renault is een zeer betrouwbare en beproefde motor, ik lees er zeer weinig problemen over, in tegenstelling tot bijv. de 2.2 dCi en ook de nieuwe 2.0 dCi...
Wat onderhouds vriendelijkheid betreft is mijn ervaring dat Renault nog wel wat kan leren van andere merken.
Om een simpel stadslichtje in mijn Megane II te vervangen moest je of kinderhandjes hebben of de boel demonteren.
Maar er zitten grote verschillen tussen de modellen, weet niet hoe het bij de Megane III is.
NB er zijn natuurlijk nog veel meer redenen Renault te gaan rijden: veiligheid, comfort, luxe, design, etc, etc
Wat onderhouds vriendelijkheid betreft is mijn ervaring dat Renault nog wel wat kan leren van andere merken.
Om een simpel stadslichtje in mijn Megane II te vervangen moest je of kinderhandjes hebben of de boel demonteren.
Maar er zitten grote verschillen tussen de modellen, weet niet hoe het bij de Megane III is.
NB er zijn natuurlijk nog veel meer redenen Renault te gaan rijden: veiligheid, comfort, luxe, design, etc, etc
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Trouwens, ik heb het over een Megane 2, en helaas weet ik dat hiervoor de wiel eraf moet als je het snel wilt doen... Misschien dat het niet nodig is na een paar keer... Maar ik vind dat geen ramp.
Megane 3 is veel beter: je kan de hele koplamp eraf halen, tool zit in de lamp zelf (trek je eruit). Dat lijkt omslachtig maar om een lamp te verwisselen is dat het beste. Skoda Octavia 2 werkt ook op die manier.
Megane 3 is veel beter: je kan de hele koplamp eraf halen, tool zit in de lamp zelf (trek je eruit). Dat lijkt omslachtig maar om een lamp te verwisselen is dat het beste. Skoda Octavia 2 werkt ook op die manier.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Ah, er staat 2008+ dus ging even uit van een Megane III (2008-heden)
Maar je zoekt dus een late Megane II phase 2
Tja, ik had in mijn Megane II af fabriek xenon en dan kon je geen lampjes (ook stadslicht niet) via de wielkuip wisselen, bij versies met halogeen kon dat inderdaad wel.
Heb 3 jaar met veel plezier in de Megane gereden, vind het nog steeds een prachtig en gedurfd design
Had hooguit een enkele electronische storing in die 3 jaar en bij inruil op de Laguna stond er water in de reservewielkuip (lekkage)
Maar je zoekt dus een late Megane II phase 2
Tja, ik had in mijn Megane II af fabriek xenon en dan kon je geen lampjes (ook stadslicht niet) via de wielkuip wisselen, bij versies met halogeen kon dat inderdaad wel.
Heb 3 jaar met veel plezier in de Megane gereden, vind het nog steeds een prachtig en gedurfd design
Had hooguit een enkele electronische storing in die 3 jaar en bij inruil op de Laguna stond er water in de reservewielkuip (lekkage)
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 jul 2011 23:01
- Actief als: particulier
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Heb de mijne na 4 jaar en 240.000 km moeten om ruilen wegens onvoldoende plaats voor een bijkomende baby. Verder nooit enig probleem met dat voertuig gehad, en zelfs heimwee ernaar ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Dat was ook de reden van inruil bij ons, met een maxi-cosi op de achterbank zit je als bijrijder met je knieën tegen het dashboard
Dan heeft een Laguna heel wat meer ruimte
Maar de Megane reed heerlijk
Dan heeft een Laguna heel wat meer ruimte
Maar de Megane reed heerlijk
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Fryslân
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Renier schreef:ien ook de nieuwe 2.0 dCi...
het enige wat ik bedenken kan is het (soms) hoge brandstof gebruik?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Grappig, ik lees op internet dat ze best wel wat storingen hebben gehad. Zou het kunnen zijn dat dit over oudere bouwjaren gaat??
Ik lees bijv. dat bijv. de electrische ramen stukgaan (raamgeleiders) en dat dat een vrij dure grap is etc? Of is dat niet van toepassing op de laatste bouwjaren
Ik heb het idd over de laatste Megane 2's trouwens, Megane 3 is een beetje te duur.
Waar ik vaak over lees is vooral storingen over de airco, klopt dit of zoals eerder gezegd: geld alleen voor de vroegere bouwjaren.
Hoe zit het met de panorama dak? Is dit een beetje storingvrij? Moet het onderhouden worden? Etc?
Ik lees bijv. dat bijv. de electrische ramen stukgaan (raamgeleiders) en dat dat een vrij dure grap is etc? Of is dat niet van toepassing op de laatste bouwjaren
Ik heb het idd over de laatste Megane 2's trouwens, Megane 3 is een beetje te duur.
Waar ik vaak over lees is vooral storingen over de airco, klopt dit of zoals eerder gezegd: geld alleen voor de vroegere bouwjaren.
Hoe zit het met de panorama dak? Is dit een beetje storingvrij? Moet het onderhouden worden? Etc?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Ik had er een van de allereerste serie (2003) en genoemde problemen niet gehad (raamgeleiders en airco).
Enige wat ik dus had was een melding "Stoelverwarming defect", terwijl onze Megane die optie helemaal niet had.
En wat rammels en kraakjes, maar dat hebben ze allemaal wel.
De ph2 die jij zoekt is wat afwerking in het interieur betreft ook weer een stukje beter dan de ph1.
Panorama dak heb ik 2 gevallen gezien op het engelse Megane forum dat dit spontaan in 100 stukjes viel (tijdens het rijden of tijdens stilstand)
Verder wordt er regelmatig geschreven dat dit kraakt tijdens rijden. Maar blijft natuurlijk een mooie optie.
In het algemeen lees je over een bepalad model altijd vooral de problemen, zijn maar weinig mensen die schrijven "oh, wat rijdt m'n Megane toch heerlijk"
Enige wat ik dus had was een melding "Stoelverwarming defect", terwijl onze Megane die optie helemaal niet had.
En wat rammels en kraakjes, maar dat hebben ze allemaal wel.
De ph2 die jij zoekt is wat afwerking in het interieur betreft ook weer een stukje beter dan de ph1.
Panorama dak heb ik 2 gevallen gezien op het engelse Megane forum dat dit spontaan in 100 stukjes viel (tijdens het rijden of tijdens stilstand)
Verder wordt er regelmatig geschreven dat dit kraakt tijdens rijden. Maar blijft natuurlijk een mooie optie.
In het algemeen lees je over een bepalad model altijd vooral de problemen, zijn maar weinig mensen die schrijven "oh, wat rijdt m'n Megane toch heerlijk"
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2668
- Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
- Actief als: particulier
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Wat zegt Renier nou?Lagunadriver2 schreef:Renier schreef:ien ook de nieuwe 2.0 dCi...
het enige wat ik bedenken kan is het (soms) hoge brandstof gebruik?
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Duidelijk verhaal Renier, alleen heb ik die problemen met de ramen en airco best vaak gelezen.
Wat meer afschrikt is de airco, die moet hewt goed doen aangezien ik uit ervaring weet dat electrische storingen aan de airco echt serieus geld kan kosten.
Maar ik denk dat het vooral bij de eerdere bouwjaren is. ik denk dat ik een proefrit eraan ga wagen. Kijken iof het uberhaupt wel bevalt.
[ Posting via Mobile Device ]
Wat meer afschrikt is de airco, die moet hewt goed doen aangezien ik uit ervaring weet dat electrische storingen aan de airco echt serieus geld kan kosten.
Maar ik denk dat het vooral bij de eerdere bouwjaren is. ik denk dat ik een proefrit eraan ga wagen. Kijken iof het uberhaupt wel bevalt.
[ Posting via Mobile Device ]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 jan 2010 21:37
- Actief als: particulier
- Locatie: Beesd
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Ik heb ook een Mégane GT gehad, weliswaar een phase I. Jammer dat deze auto gestolen is, anders had ik hem nog steeds gehad. De lijnen van de auto zijn prachtig vind ik. Betreft de ruimte op de achterbank met kinderen, ja die is een beetje krap als de bestuurdersstoel volledig naar achteren staat. Dat is ook de reden dat ik nu voor een Scénic gekozen heb.
Betreft storingen heb ik niet veel meegemaakt De Mégane had bijna 200k gelopen en ik had alleen dat de sensor van de achteruitrijd verlichting kapot ging. Niet echt duur maar je moet in de versnellingsbak zijn. Met de airco (climate control) geen enkel probleem gehad. Werkte top
Ik had ook een panorama glazen schuif/kantel dak erin zitten en deze kraakte inderdaad in de winterperiode als ook het dak bevroren was. Zomers eigenlijk geen last van gehad. Houdt er wel rekening mee dat je als je met hoge snelheid rijdt er veel windruis (fluittoon) optreed. Sommige vinden dit hinderlijk, ik zette de radio wat harder
Zelf heb ik nu de 1.9dCi 130pk in de Scénic liggen en ik moet zeggen; heerlijke motor. Lekker vlot en vrij stil.
Veel succes met je zoektocht.
Betreft storingen heb ik niet veel meegemaakt De Mégane had bijna 200k gelopen en ik had alleen dat de sensor van de achteruitrijd verlichting kapot ging. Niet echt duur maar je moet in de versnellingsbak zijn. Met de airco (climate control) geen enkel probleem gehad. Werkte top
Ik had ook een panorama glazen schuif/kantel dak erin zitten en deze kraakte inderdaad in de winterperiode als ook het dak bevroren was. Zomers eigenlijk geen last van gehad. Houdt er wel rekening mee dat je als je met hoge snelheid rijdt er veel windruis (fluittoon) optreed. Sommige vinden dit hinderlijk, ik zette de radio wat harder
Zelf heb ik nu de 1.9dCi 130pk in de Scénic liggen en ik moet zeggen; heerlijke motor. Lekker vlot en vrij stil.
Veel succes met je zoektocht.
Huidig
Megane GT III 1.5dCi Dynamique 2010
Verleden
Scénic II Phase 1 1.9dCi Dynamique Luxe 2006 | Mégane GT II Phase 1 1.5dCi Tech Road 2005 | Clio I Phase 1 1.4 RN 1994
Megane GT III 1.5dCi Dynamique 2010
Verleden
Scénic II Phase 1 1.9dCi Dynamique Luxe 2006 | Mégane GT II Phase 1 1.5dCi Tech Road 2005 | Clio I Phase 1 1.4 RN 1994
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Dat over panoramadak vind ik wel opvallend, ik heb het vaker gehoord maar weet iemand of dat af te stellen valt? Ik kom weleens in Duitsland en dan heb ik geen zin in suizende oren doordat de panoramadak lawaai maakt...
Ik heb begrepen op internet dat het af te stellen was, maar dat betreft het kraken van het dak...
Ik zal proberen eens zo een ding te rijden bij een proefrit, ben reuzebenieuwd. Panoramadak vind ik wel een serieuze plus trouwens, kan ie kantelen of alleen openschuifen?
Ik heb begrepen op internet dat het af te stellen was, maar dat betreft het kraken van het dak...
Ik zal proberen eens zo een ding te rijden bij een proefrit, ben reuzebenieuwd. Panoramadak vind ik wel een serieuze plus trouwens, kan ie kantelen of alleen openschuifen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 jan 2010 21:37
- Actief als: particulier
- Locatie: Beesd
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Betreft dat panoramadak dat kantelt in stand 1 en vervolgens heb je nog drie standen schuiven zo uit mijn hoofd. Volledig open is het best een riant gat. Stel je niet te veel voor van het kantelen. Dat is meer een lucht stand.
De hoeveelheid ruis hangt ook van de stand en de kracht van de wind af. Soms fluit het bij mij al bij 120km/uur en soms pas bij 135km/uur. Is geen pijl op te trekken.
Met volledig open dak rijden kan goed tot een snelheid van 80km/uur, waarvan ik denk dat sommige onder ons dat al te veel vinden klapperen. Zelf maal ik er niet zo om. Als ik alleen in de auto zit rij ik met +140km/uur nog met volledig open dak en dan kan ik de radio nog aardig horen.
De hoeveelheid ruis hangt ook van de stand en de kracht van de wind af. Soms fluit het bij mij al bij 120km/uur en soms pas bij 135km/uur. Is geen pijl op te trekken.
Met volledig open dak rijden kan goed tot een snelheid van 80km/uur, waarvan ik denk dat sommige onder ons dat al te veel vinden klapperen. Zelf maal ik er niet zo om. Als ik alleen in de auto zit rij ik met +140km/uur nog met volledig open dak en dan kan ik de radio nog aardig horen.
Huidig
Megane GT III 1.5dCi Dynamique 2010
Verleden
Scénic II Phase 1 1.9dCi Dynamique Luxe 2006 | Mégane GT II Phase 1 1.5dCi Tech Road 2005 | Clio I Phase 1 1.4 RN 1994
Megane GT III 1.5dCi Dynamique 2010
Verleden
Scénic II Phase 1 1.9dCi Dynamique Luxe 2006 | Mégane GT II Phase 1 1.5dCi Tech Road 2005 | Clio I Phase 1 1.4 RN 1994
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Fryslân
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Lagunadriver2 schreef:Renier schreef:en ook de nieuwe 2.0 dCi...
het enige wat ik bedenken kan is het (soms) hoge brandstof gebruik?
antwoord Renier
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Daar doel ik ook opLagunadriver2 schreef:
het enige wat ik bedenken kan is het (soms) hoge brandstof gebruik?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Trouwens, wat voor Carminat navigatie zit hier op? Zit origineel fabrieksaf navigatie op (komt uit dashboard).
Is dat een DVD systeem of CD? En waar kan je de navigatie dvd/cd in doen? (sleuf in dashboard is voor muziek cd's neem ik aan?). Wat ik heb gehoord is dat het ding een cache heeft, bijv. Amsterdam en omstreken, en als je daar niet buiten komt zal ie niet vragen om een cd, je kan dan muziek luisteren gewoon vanaf de cd. Kan iemand hier meer uitleg over geven, hoe werkt dit precies?
Speelt de radio die fabrieksaf in de Megane 2 zit MP3's af?
Is dat een DVD systeem of CD? En waar kan je de navigatie dvd/cd in doen? (sleuf in dashboard is voor muziek cd's neem ik aan?). Wat ik heb gehoord is dat het ding een cache heeft, bijv. Amsterdam en omstreken, en als je daar niet buiten komt zal ie niet vragen om een cd, je kan dan muziek luisteren gewoon vanaf de cd. Kan iemand hier meer uitleg over geven, hoe werkt dit precies?
Speelt de radio die fabrieksaf in de Megane 2 zit MP3's af?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Fryslân
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
volgens mij zit de "dvd" speler in het handschoenen kastje...
MAAR DOE NOU EENS PROEFRIT MAKEN
MAAR DOE NOU EENS PROEFRIT MAKEN
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: 1.9 DCi motor 130 pk 2008+
Hoi Yup,
En? Wat heb je uiteindelijke gekocht..?
Gr. Rob
En? Wat heb je uiteindelijke gekocht..?
Gr. Rob
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 223 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 6 Reacties
- 345 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 12 Reacties
- 515 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 4 Reacties
- 397 Weergaves
-
Laatste bericht door Banaanengerrit
-
- 6 Reacties
- 960 Weergaves
-
Laatste bericht door Megane130
-
- 1 Reacties
- 363 Weergaves
-
Laatste bericht door Red-Devil84
-
- 1 Reacties
- 434 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone