[Clio 2003] Centrale deurvergrendeling schakelt vanzelf
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 02 aug 2011 18:23
- Actief als: particulier
[Clio 2003] Centrale deurvergrendeling schakelt vanzelf
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik tehulp geschoten bij een probleem met de centrale deurvergrendeling van een Clio uit 2003. Sinds een tijdje schakelt de centrale deurvergrendeling uit zichzelf open en dicht tijdens het rijden. De auto is voor dit probleem al bij de garage geweest, en daar is de unit met de schakelaars vervangen. Dit heeft helaas het probleem niet opgelost.
Heeft iemand tips waar ik het beste kan gaan zoeken? Ik heb hier op het forum diverse topics gelezen over vochtproblemen, die corrosie van de verbindingen tot gevolg had en waardoor er problemen met de deurvergrendeling ontstonden. Kan ik wellicht het elektrische schema bemachtigen, om gericht te gaan zoeken? Heeft er misschien iemand dezelfde ervaring? Weet iemand of en waar er problematische elektrische verbindingen (stekkers bijvoorbeeld) in de auto zitten?
Alle informatie is welkom!
Groeten,
Jorg
Vandaag ben ik tehulp geschoten bij een probleem met de centrale deurvergrendeling van een Clio uit 2003. Sinds een tijdje schakelt de centrale deurvergrendeling uit zichzelf open en dicht tijdens het rijden. De auto is voor dit probleem al bij de garage geweest, en daar is de unit met de schakelaars vervangen. Dit heeft helaas het probleem niet opgelost.
Heeft iemand tips waar ik het beste kan gaan zoeken? Ik heb hier op het forum diverse topics gelezen over vochtproblemen, die corrosie van de verbindingen tot gevolg had en waardoor er problemen met de deurvergrendeling ontstonden. Kan ik wellicht het elektrische schema bemachtigen, om gericht te gaan zoeken? Heeft er misschien iemand dezelfde ervaring? Weet iemand of en waar er problematische elektrische verbindingen (stekkers bijvoorbeeld) in de auto zitten?
Alle informatie is welkom!
Groeten,
Jorg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Re: [Clio 2003] Centrale deurvergrendeling schakelt vanzelf
Is het probleem dat de centrale vergrendeling automatisch sluit wanneer de auto gaat rijden en dan op slot blijft tot er een deur geopend wordt?
Zo je, dan is dat heel eenvoudig te verhelpen door de schakelaar van de cv een paar tellen ingedrukt te houden.
De vergrendeling gaat dan kort achter elkaar open en dicht en de betreffende functie is uitgeschakeld.
Is het een ander probleem, dan kan ik je helaas niet verder helpen.
Antonio.
Zo je, dan is dat heel eenvoudig te verhelpen door de schakelaar van de cv een paar tellen ingedrukt te houden.
De vergrendeling gaat dan kort achter elkaar open en dicht en de betreffende functie is uitgeschakeld.
Is het een ander probleem, dan kan ik je helaas niet verder helpen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hide post links |
-
Dat is niet het gedrag van de deurvergrendeling wat ik zie. Het probleem is dat, tijdens het rijden, de deurvergrendeling zich willekeurig vanzelf in- en uitschakelt (dus op slot en weer van slot af).
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 sep 2016 10:46
Vocht in de zekeringkast??
Groet, Marco
Megane II Grandtour
1.5 dCi 2006
Megane II Grandtour
1.5 dCi 2006
Hide post links |
-
Daar gaan we in ieder geval eens naar kijken. Bedankt voor de tip!
Ik heb op diverse plaatsen ook gelezen over stekkers onder of bij de voorstoelen die aangetast kunnen zijn door vocht. Weet iemand misschien om welke stekkers het precies gaat (met name waar ik ze kan vinden) en of ik die stekkers los kan halen zonder dat de airbags naar buiten komen?

Ik heb op diverse plaatsen ook gelezen over stekkers onder of bij de voorstoelen die aangetast kunnen zijn door vocht. Weet iemand misschien om welke stekkers het precies gaat (met name waar ik ze kan vinden) en of ik die stekkers los kan halen zonder dat de airbags naar buiten komen?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Ik ken wel de storing in de stekkers onder de stoelen.
Alleen heeft dit niet direct met vochtinwerking te maken maar meer met mechanische slijtage.
De stekkers kunnen losgenomen worden zonder dat de airbags of gordelspanners afgaan maar voor de zekerheid kan je natuurlijk de accu losnemen of zelfs de airbags vergrendelen.
Deze stekkers hebben, zover ik weet, weinig te maken met de storing in de vergrendeling, eerder met een storing in de airbags.
De meeste diagnose apparatuur zal dit ook duidelijk weergeven.
Antonio.
Alleen heeft dit niet direct met vochtinwerking te maken maar meer met mechanische slijtage.
De stekkers kunnen losgenomen worden zonder dat de airbags of gordelspanners afgaan maar voor de zekerheid kan je natuurlijk de accu losnemen of zelfs de airbags vergrendelen.
Deze stekkers hebben, zover ik weet, weinig te maken met de storing in de vergrendeling, eerder met een storing in de airbags.
De meeste diagnose apparatuur zal dit ook duidelijk weergeven.
Antonio.
Renault, a way of life!
Hide post links |
-
Bedankt voor de uitleg weer!
Weet iemand misschien welke kabels/stekkers bij de zekeringenkast voor de deurvergrendeling zijn? Dan kan ik wat gerichter gaan zoeken; er zullen vast meer kabels zitten daar.
Weet iemand misschien welke kabels/stekkers bij de zekeringenkast voor de deurvergrendeling zijn? Dan kan ik wat gerichter gaan zoeken; er zullen vast meer kabels zitten daar.

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-