Ik heb een Renault Megane Scenic 2.0RT uit 1997. Sinds kort loopt ie soms niet zo lekker. Ik zal mijn best doen het probleem zo goed mogelijk te omschrijven. De bougies heb ik al vervangen, en dat maakte geen verschil.
Het vreemde is dat het niet een 'continue' probleem is. Soms is er dus niks aan de hand, en loopt de motor als een zonnetje. Maar soms.... om gek van te worden! De motor loopt dan onregelmatig, en het lijkt alsof ie maar op 2 of 3 cylinders loopt. Het probleem doet zich meestal voor als ik gas wil geven, dan houdt de motor in. Maar als ik mijn voet dan iets van het gaspedaal af haal, dan hoor/merk je dat de motor ineens weer netjes loopt. Soms gebeurd het dat als ik het gaspedaal dan weer iets te ver intrap, dat het gestotter dan weer begin. Als mijn Scenic weer eens van slag is, en ik sta bij een stoplicht te wachten, dan duikt ie in zijn toeren soms ook richting de 500-700 rpm. Om hem toch aan de praat te houden moet ik dan met mijn gaspedaal aan de gang, met als gevolg een vreselijke benzinelucht.
Hints en tips in welke richting ik moet zoeken om dit probleem opgelost te krijgen zijn welkom. (houdt er aub rekening mee dat ik een leek ben...en vrouw!)

Groetjes,
Dolfijntje1968