handrem defect in diplay scenic 09-2003
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 sep 2011 23:42
- Actief als: particulier
handrem defect in diplay scenic 09-2003
Geachte Forum,
Wij zagen op internet een Scenic van bouwjaar 09-2003 in Doesburg GLD, zijn er op een zaterdag naar toe gereden en mochten van de vriendelijke verkoper ( Auto bedrijf ) een proefrit maken,tijdens het starten met keycard zagen wij op de grote display een tekst handrem defect staan, dit gaven wij door aan de verkoper deze wist van de storing af en zou dit verhelpen mochten wij tot koop overgaan, nu veertien dagen later is deze zelfde scenic naar de Renault dealer gegaan om de storing uitlezen, tekst blijft staan op advies van de renault garage heeft het autobdrijf een nieuwe elektronsiche handrem unit onder gezet wat blijkt unit was goed en nog steeds storing handrem defect waar zou dit aan kunnen liggen? Vandaag weer gebeld met de garage, zoeken nu de storing onder bestuurders stoel daar moet dan een stekkerdoos zitten die geoxcideerd is?Kan dit, zijn er nog andere mogelijk heden om het op telossen voor deze storing en komt dit vaker voor?Alvast bedankt voor antwoorden en adviezen.
Mvg.Nelisvg
Wij zagen op internet een Scenic van bouwjaar 09-2003 in Doesburg GLD, zijn er op een zaterdag naar toe gereden en mochten van de vriendelijke verkoper ( Auto bedrijf ) een proefrit maken,tijdens het starten met keycard zagen wij op de grote display een tekst handrem defect staan, dit gaven wij door aan de verkoper deze wist van de storing af en zou dit verhelpen mochten wij tot koop overgaan, nu veertien dagen later is deze zelfde scenic naar de Renault dealer gegaan om de storing uitlezen, tekst blijft staan op advies van de renault garage heeft het autobdrijf een nieuwe elektronsiche handrem unit onder gezet wat blijkt unit was goed en nog steeds storing handrem defect waar zou dit aan kunnen liggen? Vandaag weer gebeld met de garage, zoeken nu de storing onder bestuurders stoel daar moet dan een stekkerdoos zitten die geoxcideerd is?Kan dit, zijn er nog andere mogelijk heden om het op telossen voor deze storing en komt dit vaker voor?Alvast bedankt voor antwoorden en adviezen.
Mvg.Nelisvg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Re: handrem defect in diplay scenic 09-2003
Deze storing komt helaas meer voor. Dit komt door een verstopte paravan onder de ruitenwissers (door bladeren). Hierdoor loopt er water in de auto tot in het bakje voor de bestuurdersstoel. Vlak hierachter onder de stoel zit deze stekker op de bodem en deze gaat dan oxideren.
Oplossing varieert van vervanging kabelboom (erg duur) tot aan elkaar solderen van de kabels (goedkoper), afhankelijk van hoe ernstig de oxidatie is (soms trekt het vocht helemaal in de kabels, dus nieuwe kabelboom).
Oplossing varieert van vervanging kabelboom (erg duur) tot aan elkaar solderen van de kabels (goedkoper), afhankelijk van hoe ernstig de oxidatie is (soms trekt het vocht helemaal in de kabels, dus nieuwe kabelboom).
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 17 mar 2012 20:40
- Actief als: professional
Probleem wil ook nog wel eens in de elektronische bedieningsschakelaar zitten.
Komt niet vaak voor maar heb het al paar keer mee gemaakt.
En makkelijk te testen met de Clip.
Anders zoals er al gezegd is de linker stoel eruit halen en grote stekker checken.
Als ze er niet uitkomen kan je me altijd een PM sturen
Komt niet vaak voor maar heb het al paar keer mee gemaakt.
En makkelijk te testen met de Clip.
Anders zoals er al gezegd is de linker stoel eruit halen en grote stekker checken.
Als ze er niet uitkomen kan je me altijd een PM sturen
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 02 nov 2011 19:33
Ik heb dit probleem ook met de 2006 Laguna.
Bij mij op de display geeft hij parkeerrem controleren aan(zie foto),terwijl hij gewoon werkt?

Is dan waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Als ik ga rijden geeft hij geen storing meer aan.
Misschien ook eens onder m´n stoel gaan snuffelen naar de stekkeraanluiting,maar het stoort me eerlijk gezegd niet.
Maar het zou wel fijn zijn als hij deze storing niet meer aan zou geven.
Gr Bukko.
Bij mij op de display geeft hij parkeerrem controleren aan(zie foto),terwijl hij gewoon werkt?
Is dan waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Als ik ga rijden geeft hij geen storing meer aan.

Misschien ook eens onder m´n stoel gaan snuffelen naar de stekkeraanluiting,maar het stoort me eerlijk gezegd niet.

Maar het zou wel fijn zijn als hij deze storing niet meer aan zou geven.
Gr Bukko.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 11 sep 2011 23:42
Geachte forum,
Hierbij het verloop van de rode scenic 1.4 16v.
Tot onze spijt hebben wij deze scenic 1.4 16v niet mogen kopen, de storing van de defecte handrem konden zij niet herstellen,dus heeft deze garage in Doesburg(gld) een andere optie en dat was een grijze scenic 1.6 16v die technisch beter is. Wij waren dan ook zeer tevreden over deze garage met zijn service.
Mvg.Nelisvg
Hierbij het verloop van de rode scenic 1.4 16v.
Tot onze spijt hebben wij deze scenic 1.4 16v niet mogen kopen, de storing van de defecte handrem konden zij niet herstellen,dus heeft deze garage in Doesburg(gld) een andere optie en dat was een grijze scenic 1.6 16v die technisch beter is. Wij waren dan ook zeer tevreden over deze garage met zijn service.
Mvg.Nelisvg
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 20 okt 2011 18:05
Hallo,
Ik heb ook hetzelfde probleem met de handrem. Ik wil ook eens naar de stekker kijken maar krijg de lade niet eruit zonder iets kapot te maken. Heeft hier iemand tips voor?
Alvast bedankt
Ik heb ook hetzelfde probleem met de handrem. Ik wil ook eens naar de stekker kijken maar krijg de lade niet eruit zonder iets kapot te maken. Heeft hier iemand tips voor?
Alvast bedankt
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 20 okt 2011 18:05
Hallo,
Heb inmiddels de lade kunnen verwijderen. Zoals te zien is op foto is de stekker nog goed. Er is niets gecorroseerd. Nu is op de foto een "bakje"te zien met een aantal zekeringen. Kan het zijn dat er een zekering kapot is, en daarom aangeeft dat de handrem kapot is.

Alvast bedankt
Heb inmiddels de lade kunnen verwijderen. Zoals te zien is op foto is de stekker nog goed. Er is niets gecorroseerd. Nu is op de foto een "bakje"te zien met een aantal zekeringen. Kan het zijn dat er een zekering kapot is, en daarom aangeeft dat de handrem kapot is.
Alvast bedankt
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in