motor vast

Alle overige technische vragen over de Kangoo

Topic author
charles48
Lid
Lid
Posts in topic: 37
Laatste bezoek: 15 jan 2012 14:18
Actief als: particulier

Re: motor vast

Bericht door charles48 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ok volgende episode in Franse sleutelklucht. Boer heeft alles weer netjes gemonteerd, word er steeds handiger in. Starten, lopen en ja hoor hij lekt onverdroten voort. Motor gestopt. Alles weer gedemonteerd. Krukaspoelie weg, tandwiel krukas weggenomen..... Nieuwe keerring kurkdroog. Lek kwam dus niet daarvandaan!!!!!! GRRRRMMPF. Putain de merde! Lijkt achter het looprol links ervan te komen. Is dat mogelijk? Zit daar ook nog een keerring? De nokkenaskeerring lijkt me droog. Er ligt ook nogal wat olie op de waterpomp, maar dat komt denk ik omdat de distririem de olie overal heen gespoten heeft. Dank voor uw aandacht, geduld en de boer wacht op antwoord.

Bonne journee
Charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Bij nadere inspectie lijkt het erop dat de olie van hogerop komt. Begin het angstige vermoeden te krijgen dat het toch de koppakking is. Vreemde is dat er in het koelvloeistofsysteem geen enkel oliespoor zit. Lijkt er op dat de olie lekt uit de achterkant van het motorblok, ter hoogte waar de uitlaatpijpen het blok verlaten. Laat het niet waar zijn. Koppakking is twee jaar geleden vervangen door Renault. Kosten 1500 euro. Het leven van een zondagsmonteur is verrukkulluk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Misschien dat dit een betere diagnose mogelijk maakt?

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 16
Laatste bezoek: 25 mei 2025 08:14

Bericht door mechanic »

Is boven het spruitstuk de motor wel droog? Het lijkt op de koppakking inderdaad, maar het kan ook zijn dat langs de boutjes van het uitlaatspruitstuk lekt. Bij sommige zitten er enkele in een oliekanaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Ben begonnen om plastic opbouw van luchtfilter te demonteren om achter de motor te kijken. Uit nieuwsgierigheid gelijk maar even staat van luchtfilter gecontroleerd. Tot mijn verbazing was het luchtfilterhuis gevuld met nogal wat olie. Ook het filter zelf was aan een kant nat. De sleutelklucht begint meer en meer vorm van een tragedie aan te nemen. Kan iemand het laatste oordeel over ons oude kangootje vellen.
groet charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Afbeelding

Ziehier het smakelijke luchtfilter, gekiekt in een waterig winterzonnetje
groet Charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Maar Mechanic, als het via de boutjes van het spruitstuk lekt, geeft dat dan zo veel olie? En hoe kan dat plotseling. Gezien de waterpompaffaire duidt het meer op een koppakking, niet? Alleen een beetje veel olie voor een koppakking, lijkt me. Kan de motor niet starten want de hele boel ligt los. Zucht, het schiet niet erg op zo. Is er een dokter in de zaal? Als het onverhoopt dan toch de koppakking blijkt te zijn kan ik alles wéér demonteren. Bovendien zie je geen reet als die riemen gemonteerd zitten. Maar als het moet dan moet het. Mijn vrouw begint mij te haten en heeft volgens mij het laatste oordeel al geveld. Maar ja, een nieuwe auto kopen voor een paar grijpstuivers -veel meer hebben we op het moment niet te verspijkeren- is volgens mij ook geen oplossing. Je weet nooit wat je koopt. Met het huidige kangootje weet ik in elk geval wat we in huis hebben en wat we kunnen verwachten. U hoort het al, ik neig naar een operatie koppakking vervangen, mits noodzakelijk. De enige die op het moment roet in het eten kan gooien is Koning Winter. Als we insneeuwen komen we met de Renault Master niet weg en hoe moeten de jongens dan nog naar school. Maar misschien gaan deze bespiegelingen wat ver voor een sleutelforum, waarvoor mijn excuses.
Chacun sa merde, zeggen ze hier
en dank voor alle raadgevingen
Ciao
Charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Veel olie zal er niet lekken langs de bouten, maar het is altijd een mogelijkheid. De olie in je luchtfilterhuis is vermoedelijk van de carterventilatie, of van een andere verbinding tussen motor en het huis. Bij de 1.9D motoren kan ik deze luchtfilters niet zo voor de geest halen gezien ze zeldzaam zijn bij een nederlandse merkdealer.
Dat er geen olie in je koelsysteem zit kan komen doordat er een scheurtje in de pakking zit in een olie kanaal en daardoor alleen UITwendig lekt. Bij een diesel is het na een waterpomp fiasco altijd de vraag of de kop nog vlak genoeg is, een diesel kop kun je maar minimaal vlakken. Wegbrengenn en laten controleren is de veiligste oplossing indien je begint aan de klus, domweg een nieuwe pakking monteren wat veel goedkoper is kan later voor problemen zorgen.
Het stelt niet zoveel voor om de pakking te vernieuwen. De uitlaat losmaken van het spruitstuk, inlaat spruitstuk los, kleppendeksel los, distributie op tijd zetten en losmaken ( aftekenen!!! ), en je kunt de kopbouten al losmaken.
Reinig het onderblok heel goed, en zorg dat de schroefgaten van kopbouten olie vrij zijn gezien olie niet samendrukbaar is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Dank voor de uitgebreide reactie Mechanic. Hoe krijg ik de bouten van het spruitstuk los. Zitten aan de achterzijde, kom ik niet bij. Of kan ik het inlaatspruitstuk onafhankelijk losmaken. En die kop laten vlakken dus. OK. En die distributie ligt al los, dus daar hoef ik toch weinig aan af tekenen? De tekens op de nokkenas en krukas blijven toch gewoon op hun plaats? Of vergis ik me? Nog een vraag. Als ik de riemen weer monteer om de motor te laten lopen teneinde de exacte plaats van het lek vast te stellen, kan ik het luchtfilterhuis dan achterwege laten teneinde beter achter de motor te kunnen kijken. Of loopt de motor daarmee schade op? Dit begint op een stoomcursus autotechniek voor dummy's te lijken. Ben benieuwd wanneer de sitebeheerder me van het forum afgooit wegens teveel tekst. :lol:

Groet
charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Dat laatste zal niet snel gebeuren daar het een serieus probleem betreft welke opgelost moet worden :wink:

De spruitstukken zitten op een paar plekken met dezelfde bouten vast.
Dan is hetzelfde boutje voor zowel het inlaat- als het uitlaatspruitstuk gebruikt.
Je kan de spruitstukken ook demonteren als de kop naast het blok ligt, is alleen veel zwaarder met tillen.
Monteren net zo.
Zolang je de motor niet start in omstandigheden met rondvliegend grint kan er weinig verkeerd gaan.
Een paar tellen laten lopen is geen bezwaar, zolang er maar geen grote delen, doeken of papier in de inlaat terecht kan komen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

de mon
lid
lid
Posts in topic: 15
Laatste bezoek: 24 mei 2025 23:29

Bericht door de mon »

Het luchtfilterhuis zit en heeft er altijd opgezeten denk ik .Achter dat nokkenas tandwiel(met spie en Nm vastgezet) zit ook een oliekeerring.Alles netjes maken en kijken waar de lek begint.Dit zonder luchtfilterbehuizing.De 2 achterste moertjes heb ik een foto van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Goedemiddag allemaal,

Sleutelklucht was tijdelijk onderbroken wegens sneeuwval. Boer was buiten bedrijf. Inmiddels weer gesmolten en kan dus weer verder. Heb alles weer gemonteerd, motorblok schoongespoten, plastic kappen achter distririem verwijderd om beter te kunnen zien waar de olie vandaan komt. Alle riemen weer gemonteerd en auto gestart. En ja hoor, de olie komt niet uit de culasse/koppakking maar uit een klein gaatje links achter de krukaspoelie. Is dat een van de schroeven van de beschermkappen die ik niet gemonteerd had? Staan die in verbinding met olie? Vreemde zaak. Het is volgens mij dus niet de pakking. Iemand een idee? Geef mij hoop!

Bij voorbaat dank, Boer wacht op antwoord

Charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Ik kan niet voorstellen dat een beschermkap van de distributie in verbinding staat met een olie kanaal. Heb je een foto toevallig?
Is het een bout die gewoon in het motorblok zit, kun je deze eruit draaien en met vloeibare pakking de boel dichten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Mechanic,

Een aantal bouten van de beschermkap die achter de distririem zit, had sporen van een silicone-achtige pakking. Om te voorkomen dat ze niet lostrillen of om een oliedichte afsluiting te creeren? Maar ik geloof werkelijk dat het zoiets achtelijks is.
Met groet
charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Ik had verkeerd gelezen, de kap die ACHTER de riem zit. Mocht die aanwezig zijn inderdaad heb je kans dat deze bouten in het oliekanaal zitten. De afdichting op deze bouten is dat voor lekkage tegen te gaan. Monteer hier eens nieuwe vloeibare pakking op en kijken of het opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Afbeelding
Afbeelding

Ok hier twee plaatjes van het gewraakte gat. Een met boutje in het gat van de beschermkap achter de distririem en de andere zonder. Ik denk inderdaad dat ze in verbinding staan met oliekanaal wat de lek veroorzaakt. Kan iemand mij dat bevestigen? Er gloort hoop in de sleutelklucht
groet
De Boer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Ok laatste episode in sleutelklucht hoop ik. Het pate a joint op boutje aangebracht, boutje bevestigd, poelie er weer op. Riem gemonteerd. Auto gestart en.... geen olie meer. Laat ',m een tijdje lopen om te kijken of het toch nog ergens gaat lekken. Ik houd jullie op de hoogte
voor zover enorm bedankt voor alle hulp en bijstand.
Charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

de mon
lid
lid

Bericht door de mon »

kangoo wegwijzer.gif
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=191039Dag Charles daar in F.Zoals je andere topic rijdt je nu weer rond in je Kangoo zonder lek.
Beste wensen voor 2012.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Bon, de boer reed dus niet. Ik word er knettergek van. Alles weer gemonteerd zoals het hoort. Heb distririem vervangen want die zat onder de olie na die lek. Probeer te starten... accu leeg. Andere accu er aan gehangen. Hoor een piepje, daarna niets meer. Hij maalt een paar keer rond maar hij start niet. Het enige wat ik nadien nog heb gedaan is een moer van de bumper vast gelast. Zonder accu! Heeft dat lassen toch ergens kortsluiting veroorzaakt. Iemand een idee. Excuses dat jullie nog niet van me af zijn.

Charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Gaat het knipperlampje van de centrale vergendeling wel uit of blijft dit knipperen.
De motor gaat dus wel rond maar slaat niet aan. Timing in ok neem ik aan, gezien je nu ervaring hebt met het correct vernieuwen van de riem. Kortsluiting is eigenlijk uitgesloten gezien de accu eruit was. Alle massa kabels in goede staat en gemonteerd? Krijgt de motor wel diesel aangevoerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Ha Mechanic,

Lampje van de centrale vergrendeling brandt gewoon. Alle zekeringen ok. Vreemde is dat ik de wagen met de oude distririem zonder problemen kon starten, gisteren dus. Heb ´m een half uur laten draaien om te controleren op olielek. Niks. Vandaag nieuwe riem gemonteerd, wilde niet erg vlotten. Eerste poging kon ik de motor niet rond draaien. Riem er weer af gehaald, opnieuw op tijd gezet met pin voor in de motor en daarna opnieuw geprobeerd rond te draaien. (Ik geloof dat ik binnenkort een gooi kan doen naar het kampioenschap distririem vervangen) Dat lukte zonder problemen, dus het lijkt me dat de boel gewoon op tijd staat. Ik begrijp niet wat er aan de hand kan zijn, vooral niet omdat hij gisteren zonder problemen aansloeg. Hij heeft overigens wel een keer een poging gedaan om aan te slaan, maar dat leek meer op een natte scheet. Is er ergens water in gekomen met schoonspuiten? Ik heb het luchtfilter met een karcher uitgespoten. Eerst de accu's maar eens goed opladen en een nieuwe poging doen. Dank voor de snelle reactie want ik voel me op dergelijke momenten erg eenzaam in ons ravijn.

groet Charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

de mon
lid
lid

Bericht door de mon »

Bij een Gates distributieriem kan het streepje van de dieselpomp een tandje verkeerd staan.Hoe deed je dat met de oude riem zonder streepjes,vefstreepjes.?
Maar ja gans de motor Karchen.Op het vliegwiel zit een BDP sensor(ter hoogte van starter).Er zijn dan nog de elektrische vervroeging vooraan de pomp en de gecodeerde stopsolenoide(3 fijne draadjes) ingecapseld bovenop de pomp.Er zal wel met presslucht droog geblazen zijn denk ik.(filter is een soort papier,enkel uitblazen!)
Vergeet ook niet dat de 1° cilinder aan het vliegwiel zit en de injector met het draadje op de 3 plaats zit.In het zwarte bakje R zitten ook zekeringen.
Er is ook nog de crashsensor ,,een tik er tegen en dan springt die op.Het lijkt op een peilstok met rood kapje op.De motor krijgt geen mazout meer dan.Je kan het kapje er eens afdoen en zien of die ingedrukt staat.
Voor de rest wordt het uitlezen om verder te geraken.Is daar geen wegenwacht.?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Het lampje van de starktonderbreking knippert dus niet en gaat gewoon uit na aantal seconde begrijp ik, dan is dat elk geval uitgesloten. Zoals de mon aan geeft kan het afspuiten van motor voor problemen zorgen, heb je alleen het luchtfilter los van de motor gereinigd kan dat het probleem niet zijn. Je kunt beter een motor afspuiten terwijl deze draait. Heb bij een gates riem nog nooit gezien dat de streepjes niet uitkomen, sterker nog originele Renault riemen zijn ook van gates. Geloof niet dat je de timing verkeerd hebt gezien je de riem al zo vaak gemonteerd hebt. Alhoewel het wel raar is dat deze na het vernieuwen van de riem niet meer start. Krijgt de motor wel diesel? Je zult toch even de genoemde dingetjes na moeten lopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Goed dit wordt een korte post. Heb de motor gestart met volle accu. Nada, niks niente. Accu weer leeg. Ik word er ziek van. Probleem dus niet opgelost voor de jaarwisseling. Gelukkig is er nog steeds geen sneeuw. Ben vandaag de hele dag weg gegaan met mijn jongens naar de stad. Reed achter een Kangoo met 140.000 km voor 3500 euro. Bijna gekocht. We zijn thuisgekomen met oesters....En die gaan we nu eten. De Kangoo moet maar wachten tot volgend jaar. Een goede jaarwisseling voor alle sleutelaars en zondagssleutelaars. Sleutelklucht in de bergen houdt even pauze. O ja Mechanic, nog één ding: Dat van dat lampje...Daar begrijp ik niets van. Ik heb het over het rode lampje wat je ziet flitsen als de moter uit staat. Bedoel je dat. Leg me eens uit wat dat voor diagnose met zich mee brengt.

Groet
Charles

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

de mon
lid
lid

Bericht door de mon »

Fuel cut off switch noemt dat rood kapje achter de batt.Bij een tik er tegenaan kan deze afgaan.De injectiepomp geeft geen dieselinspuiting meer.Of je nu op het plastic moet duwen of het kapje eraf moet om in te drukken weet ik niet direct.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Bericht door Rossy »

Gewoon op de rode kap drukken.
Als je een duidelijke klik voelt was deze schakelaar uitgeslagen.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Als het lampje op het display, idd het rode knipperlampje, snel blijft knipperen wanneer je de motor wil starten is de startonderbreking er niet af en zal die dus nooit aanslaan. Het lampje moet doven na een aantal seconden als je de auto op contact zet. Balen allemaal zeg, lekt die niet meer start die niet meer :|

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Tja, gelukkig nieuwjaar allemaal. Heb vandaag de sleutelklucht hervat. Oude distririem, origineel Renault, er maar weer opgezet om er zeker van te zijn dat het niet de riem was. Alles weer uiterst zorgvuldig gemonteerd en op tijd gezet. Starten..... Niets... Vervolgens inspuiting bij verstuivers losgedraaid en gecontroleerd of er diesel kwam. Is ok. Probleem is dus denk ik elektronisch. Dat van dat lampje had ik dus niet goed begrepen, dank voor de opheldering Mechanic. Zal ik morgen controleren. Fuel cut off switch ingedrukt, maar gaf mee dus ik denk niet dat ie uitgeslagen was. Het vreemde is dat wanneer ik de accupolen aansluit, er een harde piep van binnenuit de auto komt, ergens ter hoogte van het dashboard vermoed ik. Moeilijk vast te stellen als ik buiten sta en accupolen aansluit. Maar die piep heb ik volgens mij niet eerder gehoord. Is dat normaal? Verder weet ik het ook niet meer.. Hoop niet dat ik de auto naar garagist Serge moet slepen om hem uit te laten lezen. Die komt niet meer bij als ie die zuinige Hollander met zijn oude rot kangoo aan ziet komen. Voortaan gelijk bij mij brengen, zal hij wel roepen. En misschien heeft ie wel gelijk. Maar ja, beetje ver weg en een beetje duurder dan het zelf doen.

Boer wacht op antwoord

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

de mon
lid
lid

Bericht door de mon »

Dus er komt diesel bij losgedraaide leiding tevoorschijn.Gloeiers stuk.Mss verzopen(aantrekken).Gloeikastje hangt naast batt evtl wat water.
De piep is die niet van lichten aan en deur open.Evtl te laag remolieniveau.De batt zal aangekoppeld worden bij kontact af denk ik.
Bij kontakt op:- hoor je tikken (2-5 sec) aan brandstofpomp
-rood pinkend lichtje gaat uit na een poosje
-dat geel verlicht veertje brandt(bij starten gaat dat uit)(water in stekker)
-gloeilampje licht op
-olie-en acculampje brandt
Denk ook de 3 haardunne koperen draadjes in de gaine die naar de stopsolenoide van de brandstof gaan.Bij mij was er 1 deels stuk .Dus spuit eens wat remmenreiniger of startpilote in de luchtfilter(filter eruit).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Lampje startonderbreking houdt op met knipperen als ik contactsleutel omdraai. De Mon, die piep is niet van de lichten. Piep is maar heel kort op moment dat ik accupolen verbindt aan accu, daarna houdt ie op. Ik denk dat ik de gloeibougies er maar eens uit haal. Ik herinner me ineens dat het geel verlicht veertje ook brandde toen ik de auto een half uur heb laten lopen om te controleren op olielek. Heeft dat iets met de injectie te maken? Wat doet die stopsolnoide?, lijkt op paranoide! Bedankt voor alle suggesties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Bon, met startpilote geprobeerd en na enig haperen en scheten sloeg hij aan. Maar de motor maakt een wat bonkend geluid, heb de indruk dat ie niet regelmatig loopt. Oranje lampje met vierkantje en veertje erin blijft branden. Er is iets niet pluis, maar wat? Geen idee! Het bonken is of van de zuigers of het is het luchtfilter wat niet goed op het blok gemonteerd is. Ik opteer voor het laatste. Er ontbreekt een bout waarmee het luchtfilter aan het spruitstuk vastzit, ik krijg die er niet in want je kan er nauwelijks bij.
Iemand nog een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Yes, stukje gereden, maar de auto maakt bijna net zoveel geluid als mijn tractor. Het oranje lampje met de bliksem erin blijft dus onveranderd branden. Heb het idee dat het geluid, een monotoon dreunen, van de distributiekant komt. Kan het uit de nokkenas komen. Of is het de pomp? Staat de boel niet goed op tijd? Ik heb het idee dat dit gissen wordt vanachter een scherm. Ik weet niet of ik met de wagen naar garagist Serge durf te rijden. Ik zie overal gebroken distributieriemen...Wat een nachtmerrie. De boer zou graag weer aan het werk gaan. Gelukkig nog geen sneeuw.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

de mon
lid
lid

Bericht door de mon »

Dat geel veertje is van de BDP sensor dacht ik.Hij hangt boven de starter op het vliegwiel.Om je toch maar beetje te helpen Water in de stekker van de BDP sensor? Mss is er vuil op viegwiel gevlogen tijdens reinigen cater.Ijzeren plaat eraf en tanden vliegwiel proper blazen.De sensor eruit en kijken of proper is.Zowat alle stekkers losdoen en droogblazen.
De inspuitcomputer hangt naast de accu,hopelijk er geen water in.
PS;op het luchtfilterhuis achter zitten 2 tapeindjes.Zodoende kan men niet verschuiven bij plaatsen en vallen de 4 O-ringen er niet af of in dat spruitstuk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Dat controle lampje betekent motorstoring en niet automatisch bdp sensor. Dan wordt het gokken of toch laten uitlezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
charles48
Lid
Lid

Bericht door charles48 »

Heb maar besloten de auto uit te laten lezen om te weten wat er precies aan de hand is. Bedankt voor alle hulp heren. ik kan ieder geval met de Kangoo naar de garage rijden. Zo'n dertig kilometer. Hopen dat we dat halen! Als ik de uitkomst weet zal ik het hier melden.
Hartelijke groet,
De Boer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Wellicht dat er iets uitkomt, of de betreffende garagist die wellicht andere dingen ziet dan jij en wij van een afstand. Ben benieuwd en hoop dat het opgelost wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut