kachelventilator problemen

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Bosarmy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2012 08:44
Actief als: particulier

kachelventilator problemen

Bericht door Bosarmy »

Scenic II
2003
Diesel
Forum leden, ik ben nieuw op dit forum, überhaupt op een forum, dit is nieuw voor mij en ik ben benieuwd of dit mij gaat helpen. Ik bezet twee Renault, een Scenic II uit 2003 en een Granttour uit 2005, veel vrienden verklaren voor gek met twee ´franse probleem´bakken. Maar het gekke was dat ik nooit problemen heb gekend en dat altijd in de vrienden kring als ´broodje aap´heb afgedaan. Welnu, het lot getart denk ik. Plots blijft de ventilator kachel van de Scenic II vol gas draaien en ik kan dat niet meer instellen op de (digitale) middenconsole. Bij de garage vroegen ze honderden uri´s reparatie kosten. Ik ben redelijk handig ben ik (nadat ik dmv een boekje uitgevonden hoe) het dashboard gaan demonteren, kon eigenlijk de ventilator nergens vinden....alles maar weer in elkaar gezet, maar nu doet ook dat digitale console het niet meer... :? . Vraag: Is het defecte console de oorzaak van het euvel? Of heb ik nu twee problemen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: kachelventilator problemen

Bericht door RichTrip »

Denk dat je twee problemen hebt, het orginele en een nieuw probleem n.a.v. de demontage. Misschien toch ergens een stekker los of een gesprongen zekering.
Vermoedelijke oorzaak van de ventilator is de kachelweerstand. Deze zit achter het dashboardkastje welke je dan ook moet demonteren. Gebruik anders even de zoekfunctie op het forum, er staat wel beschreven hoe en waar.
Ps. blijkt alles toch goed aangesloten en is er geen zekering gesprongen, dan is natuurlijk een defect paneel ook niet geheel uit te sluiten.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Bosarmy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2012 08:44
Actief als: particulier

Re: kachelventilator problemen

Bericht door Bosarmy »

ik ben bang van wel, (twee problemen) jou tip heeft in elk geval meer kennis opgeleverd, bedankt. Ik weet waar de kachel weerstand zit en ga deze zsm uitbouwen. Nog een tip waar ik dat onderdeel het beste kan kopen???
Dank je tot zo ver. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Bosarmy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2012 08:44
Actief als: particulier

Re: kachelventilator problemen

Bericht door Bosarmy »

Geacht forum, nu eindelijk door jullie geholpen met probleem van kachel weerstand (onderdeel besteld) , maar ook helaas plotseling doet het climatecontrol paneel het niet meer.(verkeerd aangesloten ben ik bang)...via E-bay een andere gekocht, maar helaas deze heeft andere stekkers aan de achterkant (wit en blauw) terwijl ik zwart en blauw heb, nu past het stekkertje niet. ik durf hem ook niet zomaar te verbouwen. heeft iemand een tip. ( ik ga gekochte weer terug sturen!). Overigens zijn er genoeg ´climatecontrol´te koop tweedehands echter geen met een zwarte stekker...heeft iemend een tip. bvd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Bosarmy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2012 08:44
Actief als: particulier

Re: kachelventilator problemen

Bericht door Bosarmy »

Kachelweerstand vervangen, het op volle toeren draaien is weg, maar nu doet de ventilator het helemaal niet meer, zou het de besturing (climaatcontrolle display) kunnen zijn of zit er nog ergens een zekering verstopt? Ik werk ook dat de bediening van de 'kleppen' ook niet bewegen. Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht