Massa probleem Kangoo 1.9d 2001

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Barney
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2012 12:36
Actief als: particulier

Massa probleem Kangoo 1.9d 2001

Bericht door Barney »

Model/uitvoering : Renault Kangoo 1.9d
Bouwjaar :2001
Brandstof : Diesel

Hallo,

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem:
Een maand of 2 geleden begon mijn Kangoo bij het aanzetten van het contact een aantal kuren te vertonen. De lampjes begonnen te knipperen en hij startte niet meer. Bij de garage kwamen ze er achter dat het een massaprobleem was. Opzich niet erg dus ik heb een nieuwe massa kabel aangeschaft. Deze heeft het een tijdje prima gedaan totdat ik vorige week weer met hetzelfde probleem kwam te zitten. Bij het aanzetten van het contact beginnen alle lampjes te knipperen en als ik de sleutel omdraai gebeurd er niks. Ik heb direct gekeken of het weer aan de massa lag dmv een startkabel alleen op de min pool aan te sluiten rechtstreeks op het chassis. Op deze manier start de auto wel, het is dus overduidelijk een massa probleem. Nu heb ik de relatief nieuwe kabel en alle aansluitpunten + bout al opgeschuurd en schoongemaakt, maar hij wilt nog steeds niet starten. Ook heb ik al een nieuwe massa kabel geprobeerd, helaas ook zonder resultaat.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en enig idee hoe ik dit zelf en goedkoop kan oplossen?

Met vriendelijke groet,
Barney

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Massa probleem Kangoo 1.9d 2001

Bericht door Renault47 »

Hoewel ik niet bekend ben met dit type Renault is de massakabel van accu naar carosserie niet de enige massa verbinding. Controleer ook de massakabel van de motor/versnellingsbak aan de carosserie. Kijk ook of er geen geoxideerde contacten zijn bij de zware zekeringen onder de motorkap.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Barney
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2012 12:36
Actief als: particulier

Re: Massa probleem Kangoo 1.9d 2001

Bericht door Barney »

Het probleem is nu als volgt opgelost.

Ik had geconstateerd dat als ik de startkabel op hetzelfde punt aansloot als waar normaal de massa kabel vastgezet wordt, de auto ook niet startte. Alleen als ik de startkabel vanaf de minpool op een stuk staal bij het motorblok plaatste deed alles het weer. Ik heb de massakabel nu met een andere massakabel verlengt en vastgemaakt op het punt waar hij met de startkabel wel startte, maar ik ben nog niet tevreden. Sowieso is deze situatie niet ideaal omdat de massakabel nu op 2 punten vast zit met bouten en moertjes en waar hij nu vast zit trilt het best erg dus het zal op korte termijn wel los trillen. Ook is mijn temperatuurmeter nu een soort spanningsmeter geworden. Als ik rem/knipper/ruitenwissers gebruik/lichten/kachel aanzet gaat de temperatuurmeter omhoog. Jullie begrijpen dat ik me rotschrok tijdens mijn eerste ritje en de warmtemeter omhoog zag vliegen!

Andere massakabels was ik niet van op de hoogte en leken me ook niet relevant aangezien het voor de hand lag dat het die van de accu was. Heeft iemand die dit type wel kent enig idee waar de andere massakabels te vinden zijn?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht