Mijn auto (geen Renault) moet eraan geloven. Reparatie om door de APK te komen is te duur.
Dus ben ik op internet op zoek gegaan naar een nieuwe. Mijn budget is beperkt. Maar ik heb twee interessante auto's gevonden.
Beiden exact hetzelfde. Nl. een Renault Mégane 1.6 hatchback. In donkerblauw, 5 deurs, trekhaak, airco en automaat.
Qua model, en uiterlijk en alle opties ben ik op deze auto's gevallen.
Nu is de ene uit 2002 en die had ik als eerste op het oog. Hij heeft 107230 km op de teller met NAP en kost €2900,-
Enige nadeel, is dat deze in Den Bosch staat, en ik woon in zuid Limburg. En 3 maanden garantie kost € 450,- extra. Maar wat heb ik aan die garantie als ik niet meer met de auto kan rijden. Dan komen zij vast niet naar Zuid Limburg toe om mij te helpen.
De tweede identieke Renault Mégane die ik vond, staat een stuk dichter bij huis, in Roggel bij een Renault dealer. Deze is echter 3 jaar ouder, uit 1999.
Maar hij heeft ook al bijna dubbel zoveel km's op de teller. 186664 km en NAP spreekt van een onlogische km-stand. Daarvoor is deze weer € 400,- goedkoper, nl € 2500,- Ouder en (veel) meer km's... meer slijtage meer defecten?
Ik weet niet of het is toegestaan hier de links naar de advertenties te plaatsen. Ik heb iets te snel de algemene voorwaarden afgevinkt.

Wat denken jullie? Zijn er bekende problemen met dit model Renault? Waar moet ik op letten?
Ik vind het een lastige keuze, misschien kunnen jullie mij een beetje helpen.
Alvast bedankt.
Marc van der Linden