gebonk kangoo

Alles wat met de motor van de Kangoo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Kangool
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2012 23:31
Actief als: particulier

gebonk kangoo

Bericht door Kangool »

Model/uitvoering : _Kangoo 1.4 pampa
Bouwjaar : _2000
Brandstof : _benzine
Beste allen,

Als nieuwe gebruiker van dit forum wil ik graag van jullie expertise gebruik maken. Mijn Kangoo pampa uit 2000 maakt al enige tijd een bonkend geluid. Bij de garage werd het probleem wat weggewuifd. De ander zegt:"Zet de radio maar wat harder!".
Bij het rijden van 40 a 50 km/h begint het geluid op te komen. Wanneer ik het gas loslaat en/of de koppeling indruk is het gebonk weg. Bij een snelheid van 70 a 80 km/h is het geluid het meest dominant. Op langer termijn wordt het me te hinderlijk. Best zonde want de auto is verder fantastisch! Ik heb van alles bij diverse fora onder ogen gehad maar wil graag jullie input. Suggesties zijn dan ook zeer welkom.

Groet,
Kangool

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: gebonk kangoo

Bericht door BramvT »

Is dat gebonk ook te horen op een asfaltweg, tijdens bochten draaien of ook rechtuit....zit het gebonk voor of achter ?
Hoeveel km heeft je Kangoo op de teller staan ?
(je moet een klacht wel precies omschrijven)

Heb je het vooral tijdens (plotseling) gasgeven.....het zou dan een slecht motorrubber kunnen zijn (kunnen ze in een garage snel constateren)...verder kan het een schokbreker zijn (of iets met de vering)

Als ik bij mijn Kangoo (1.9 DTI) de banden op 3 bar zet...(wat ik soms weleens moet doen ivm een zwaar gewicht in de laadruimte), dan is hij ook bonkerig.
Maar normaal staat mijn bandenspanning op 2.4 rondom.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Kangool
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2012 23:31
Actief als: particulier

Re: gebonk kangoo

Bericht door Kangool »

Hoi,

het geluid is op rechte stukken te horen. Het geluid komt van de voorkant. Het geluid komt alleen voor bij het indrukken van het gaspedaal zowel bij accelereren als op constante snelheid. Laat ik hem tijdens het rijden los ,dan ebt het geluid weg.
Heb gevraagd in de garage om de motor rubbers te controleren en daar was niets mis mee.
De schokbreker lijkt me een mogelijkheid. Deze werden bij de APK genoemd omdat ze aan de voorkant (bijna) versleten zouden zijn. Ik wel ze dan ook zo snel mogelijk laten vervangen. Dan kunnen ze meteen de veringen controleren.
De auto heeft inmiddels alweer 180 000 op de teller staan.

groet Kangool

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: gebonk kangoo

Bericht door BramvT »

Wat je eens zou kunnen proberen te testen, is als je bijvoorbeeld 80 of 100 aan het rijden bent....(en er niemand achter je zit) de motor stationair te laten draaien en je koppeling intrappen....kijken of je het geluid dan nog hoort.

Als je dan niks hoort (geen schokbreker bijvoorbeeld), verdenk ik toch iets met je motorophanging.

Kan zelfs ook nog een uitlaat zijn die ergens tegenaan bonkt.

Je zult er pas achter komen als je je schokbrekers vernieuwd hebt en het geluid er (onverhoopt) nog steeds in zit.

Overigens....bij een garage waar ze roepen : zet je radio maar harder, zou ik NOOIT meer naartoe gaan :roll:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht