Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Frank68
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2011 10:50
Actief als: particulier

Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002

Bericht door Frank68 »

Beste allemaal,

Ik wil mezelf even voorstellen, ik ben Frank alweer 42 jaar. Ik sta op het punt om een Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002 te kopen. Nu schrok ik toen ik gisteren op een forum was waar ervaringen werden uitgewisseld over de Laguna. Ik hoorde veel negatieve verhalen wat er allemaal al niet kapot kan gaan en dat je elk jaar een hoop kosten hebt. Nu hoop ik dat iemand ons kan uitleggen welk bouwjaar 'veilig' is want, ik las dat het bouwjaar 2001 veel problemen geeft?

Alvast vriendelijk bedankt!

Frank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002

Bericht door Renier »

De eerste 2 jaar vd Laguna II zijn de probleemjaren die je moet vermijden, dus 2001-2002, heel veel electronica en andere problemen.
Vanaf 2003 is hij een stuk betrouwbaarder, dus zeg de laatste jaren vd phase 1 (2003-half 2005).
Vanaf 2005 is de phase 2 gekomen en die is helemaal betrouwbaar, komt beter uit de pechstatistieken dan menige Duitser.

De 2.0 16V motor is praktisch onverwoestbaar, ik heb hem nu in de Laguna en had hem hiervoor in de Megane.
Let er wel op dat je niet de 2.0 IDE motor koopt, maar altijd de "gewone" 16V motor, met de IDE motor zijn veel problemen geweest
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002

Bericht door Lagunadriver2 »

als het budget het toestaat ga voor de phase 2!
zoek anders (het liefst) 1 van na 6/7 2003!

verder de normale punten controleren en vooral alle rubertjes van de voor en achter as

en laat een IDE staan

de automaten van renault zijn praktisch onverwoestbaar, alleen had ik een automaat die gemaakt is op maandagochtend of vrijdagmiddag :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jackinaction
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2012 22:39
Actief als: particulier

Re: Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002

Bericht door jackinaction »

Beste Frank68,

Ik kan je ook de 2.0 IDE afraden. Ik heb deze auto nu twee jaar en niets dan ellende mee gehad. Het begon op een nacht in de winter van vorig jaar. Het was heftig aan het regenen en mijn auto begon spontaan te claxoneren om 4 uur 's nachts. Het bleek een sluiting in de kabelboom te zijn. Ik dacht och dat kan gebeuren. Toen begonnen de meldingen op de boordcomputer. Eerst vrij onschuldig (markeringslichten defect) ik heb alle verlichting gecontroleerd maar er was niets aan de hand. Twee maanden met plezier gereden toen ineens werd aangegeven dat de inspuit en de ESP defect waren. Dit was moeilijk te negeren want de auto ging eerst in noodloop en sloeg daarna af. Ik dacht laat hem vandaag staan en bel morgen de garage. Wat bleek de dag erna waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik blij, maar niet voor lang want twee weken later dezelfde problemen. De auto met hangen en wurgen naar de garage gereden alwaar hij uitgelezen werd. Daar werd gezegd even sensortje verwisselen en alles is paletti. Dus niet. Ook maar even de brandstofdrukregelaar en sensor vervangen. Hoera hij reed weer........, tot aan de drempel. Ik weer terug weer de zooi resetten en ik kon weer tevreden naar huis. De dag erna was de melding er weer. Je raad het al terug naar de garage (ik kon er beter gaan wonen, ik was er toch vaker dan thuis). De monteur zei dat hij een regelaar moest bestellen bij Renault. Wist ik veel dat dat drie maanden ging duren. Gisteren was het ding eindelijk binnen en kon ik de auto weer ophalen en kon ik gezellig naar de stad. Nou ja gezellig, daar was ze weer die lieftallige stem van mijn boordcomputer. Injectie en ESP defect stop onmiddellijk. Ik ben dus nu een jaar verder en ongeveer 2000 euro armer, maar geen ruk opgeschoten met die barrel. Ik ben van plan om de auto maar defect te verkopen en iets anders te kopen (ik denk dat ik die kosten er over een jaar wel uit heb). Ik adviseer helemaal geen Renault te kopen en ik zou als ik jou was ook maar eens andere forums bezoeken, daar zul je tientallen gevallen vinden waar het precies hetzelfde mee is gegaan. Voor mij hoeft het in ieder geval niet meer. Trouwens van mijn ramen doet het ook nog maar 1 van de 4 (schijnt ook een veelvoorkomend euvel te zijn).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002

Bericht door Lagunadriver2 »

je bent zelf ook wel dom bezig om een ide te kopen..., google is you friend :wink:

en het raam probleem is voor een paar euro en een uurtje op te lossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jackinaction
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2012 22:39
Actief als: particulier

Re: Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002

Bericht door jackinaction »

Beste Lagunadriver2,

Waar kan ik losse onderdelen voor het raammechaniek kopen. De motoren werken nog maar het (bekende probleemonderdeel) nylon busje dat over de wormveer draait is kapot. Renault beweert dat dit onderdeeltje niet apart te verkrijgen is. Ik hoor het graag van je.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Lagunadriver2
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 370
Lid geworden op: 22 apr 2011 22:49
Actief als: particulier
Locatie: Fryslân

Re: Renault Laguna 2.0 16V Gr.tour Dyna AUT 2005 2002

Bericht door Lagunadriver2 »

deze setjes worden vaak voor een paar euro op ebay aangeboden!

http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=5860.0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht