stoelen Kangoo bestel 2002

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Jeroen de Smidt
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2012 12:43
Actief als: particulier

stoelen Kangoo bestel 2002

Bericht door Jeroen de Smidt »

Is er iemand die mij kan vertellen of er ook andere stoelen, bv clio / megane, passen in een kangoo. Zonder dat je de heleboel moet verbouwen / aanpassen?

Gr.
Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

diekes
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2011 02:38
Actief als: particulier

Re: stoelen Kangoo bestel 2002

Bericht door diekes »

Hoi Jeroen,
Ik ben net stoelen uit een donor Megan 2011 (merk Isofix) aan het monteren in mijn 2004 Kangoo. De voorste zetels passen net tussen de originele rails (waar de originele stoelrails langs de binnenkant hoger gemonteerd stonden op het middenblok.
De achterzetels heb ik een beetje à la DIY moeten doen. De achterkanten kunnen gewoon via standaard bouten op de vloerplaat worden gemonteerd, maar de zitkussens met de erbij passende klikverbindingen moesten worden vastgebout op een niet zo conventionele manier. Weet niet wat ze bij de keuring gaan zeggen trouwens... In principe nag dit geen probleem zijn.
De rugkanten van de achterzetels heb ik met zelfgelaste beugels moeten vastzetten omdat deze niet uit zichzelf in een rechtopstaande zithouding blijven staan. Je zou eventueel achterzetels uit een later model Kangoo kunnen halen. Die passen in principe wél omdat ze allemaal via een scharniergewrcht zijn vastgemaakt onderaan de zetels. Het is verder nog mijn bedoeling van twee extra neerklapbare zeteltjes achterin de kofferruimte te monteren. Ik heb twee donorzetels uit een Megan gehaald met bijpassende vloerplaat. Omdat ik met een Maxi versie rij en plaats genoeg heb in de bak achteraan, kunnen deze er nog bij en heb ik ineens een zevenzitter. Als ik foto's heb van de afgewerkte toestand, post ik deze.
Succes!
DCI 60, lichte vracht, 5pl verlengde chassis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht