Allereerst wil ik mezelf als nieuweling hier even voorstellen:
Ik ben Bart, 26 uit Geleen in het zonnige zuiden van het land. Ik ben werkzaam als procestechnoloog bij een ingenieuerbureau en als hobby's bezig met onder andere klimmen, speleologie, reizen, koken en films, en last but not least: franse auto's.
Ik ben altijd een Citroen-fanaat (oei, kan ik dat hier zeggen

Zo ben ik bij de dealer in Sittard bij deze zwarte Twingo uit 1997 in basisuitvoering terechtgekomen, met 79.000 km. En echt, geen minuut spijt gehad van mijn keuze, wat een ruime en leuke auto, ondanks dat het een basis uitvoering is waar je alles nog zelf moet doen...(wel een leuk open dakje trouwens).
Het rijdt gewoon een klasse groter, en de hydropneumatische vering mis ik eigenlijk helemaal niet...
Maar goed, nu on topic:
De dealer heeft bij de afleveringsbeurt voor ruim 1500 euro verspijkerd aan de wagen, waaronder de waterpomp, remschijven en blokken, wiellagers, etc.
Nu vroeg ik me af, of indien de waterpomp vervangen is, de distributieriem dan ook mee gedaan is? Of drijft deze bij de D7F motor de waterpomp niet aan (kon het niet goed zien, kan ook de multi-riem zijn die deze aandrijft..)
Ik heb 6 maand garantie, zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten bij de Twingo?
Groet,
Bart