Kangoo Express. 1.5dci (bj.11-2003) met schuifdeur.
212.000 km
Algehele staat van onderhoud is mij totaal onbekend, en de vorige eigenaresse weet het ook niet presies.

Dus zowiezo geen onderhouds intervallen, buiten het ruitensproeiervloeistof bijvullen voor de keuring in Belgie.
Geen (garage) boekjes aanwezig.
Weet enkel dat als ik wel eens met haar mee reed , ik met het zweet in m'n handen naast haar op de expressweg zat.
"Tgg, 80 is hard genoeg".terwijl er links en rechts vrachtwagens voorbij vlogen...
Op de sierstrips aan de zijkant staat dci 70, dus ben blij dat ik al iets weet over het type.
Voor de goedkeuring van de RDW was dit ook niet nodig ...kangoo express...1.5....diesel.....prima.!.
Ook wat betreft de distibutieriem is er niets bekend, of staat er iets in de motorruimte..
Nu wil ik de auto een onderhoudsbeurt gaan geven, enkel moet je dan weten wat voor voor motor er in ligt.
Heb hier op het forum al veel gezocht, en veel gevonden.
Maar waar... op de motor staat die code precies.
En dan nog de keuze...garage...of zelf doen??
Aangezien de auto mij enkel €170 voor het invoeren heeft gekost, wil ik best een risico nemen om de distributieriem ed. te gaan vervangen.
Of...is het juist slimmer omdat de auto eigenlijk nog niets gekost heeft....hem bij een garage een grote beurt te laten geven.??
(En evt. gelijk een APK die op november toch verloopt)
Dit hele verhaal ook vanuit het oogpunt van de

Ik rij elke dag 225 snelwegkm's naar m'n werk, en het rijgedrag valt me alles mee.
Rustig rond de 110...
Een heerlijk karretje, en het belangrijkste...de honden zijn er ook blij mee

Ik hoop dat jullie met jullie ervaringen wat advies of tips kunnen geven over ...wat te doen.