Renault Megane Scenic 1997
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 feb 2006 07:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Tegelen
Renault Megane Scenic 1997
Beste mensen,
Ik heb een vraag, ik heb een renault megane scenic 1.6E gekocht uit 1997. Deze heeft een LPG installatie, nu heb ik al van verschillende mensen gehoord dat ik dit beter niet had kunnen doen! De motor van toen zal niet goed overweg kunnen met het gas. Dus zal voor problemen blijven zorgen!! Een probleem auto dus. Klopt dit of niet????
Groetjes,
MiekeR, die al voor de 3e keer een probleem auto heeft gekocht
Ik heb een vraag, ik heb een renault megane scenic 1.6E gekocht uit 1997. Deze heeft een LPG installatie, nu heb ik al van verschillende mensen gehoord dat ik dit beter niet had kunnen doen! De motor van toen zal niet goed overweg kunnen met het gas. Dus zal voor problemen blijven zorgen!! Een probleem auto dus. Klopt dit of niet????
Groetjes,
MiekeR, die al voor de 3e keer een probleem auto heeft gekocht
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Mieke,
Wij hebben een Scenic 1.6E 8klepper uit 1997. De vorige week hebben we daar een Vialle LPI installatie in laten bouwen.
Eerst uitgebreid overal en nergens geinformeerd naar deze motor en LPG.
Toen we de auto dus kochten reed deze op benzine en had in 9 jaar slechts 48000 km gereden.
Het enige wat we als nadeel hoorden was het vaker moeten stellen van de kleppen. En dat na een 150000km meestal een koprevisie nodig is. Maar ook dat is verschillend, er rijden auto's met deze motor met veel meer kilometers zonder revisie.
Je praat over problemen blijven bezorgen. Heb je nu last van storingen/problemen? En welk merk installatie heb je, ik neem aan met verdamper en geen LPI of VSI.(injectie van de LPG)
Ik hoop dus dat dit niet je derde probleem auto is.
Johan
Wij hebben een Scenic 1.6E 8klepper uit 1997. De vorige week hebben we daar een Vialle LPI installatie in laten bouwen.
Eerst uitgebreid overal en nergens geinformeerd naar deze motor en LPG.
Toen we de auto dus kochten reed deze op benzine en had in 9 jaar slechts 48000 km gereden.
Het enige wat we als nadeel hoorden was het vaker moeten stellen van de kleppen. En dat na een 150000km meestal een koprevisie nodig is. Maar ook dat is verschillend, er rijden auto's met deze motor met veel meer kilometers zonder revisie.
Je praat over problemen blijven bezorgen. Heb je nu last van storingen/problemen? En welk merk installatie heb je, ik neem aan met verdamper en geen LPI of VSI.(injectie van de LPG)
Ik hoop dus dat dit niet je derde probleem auto is.
Johan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16 dec 2005 00:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
'De motor van toen' is best wel goed op gas, voor zover ik weet.
Las laatst nog ergens dat er een verstevigde (cylinder)kop opzit, waardoor die beter bestand is tegen het rijden op gas.
Enige wat er eens mee kan gebeuren zijn de algemene kwaaltjes die ook bij een 1.6e voorkomen als ie op benzine rijdt, zoals beschreven in de FAQ op www.meganeclub.nl
En inderdaad, je bent iets sneller aan kleppen stellen toe, maar ik als benzine rijder met een 1.6e zal er ook ooit eens aan moeten geloven.
En wat betreft koprevisie, dat hoort bij het gas rijden, volgens mij zijn er zeer weinig motoren waarmee je zonder koprevisie probleemloos op gas kan blijven rijden. Met een turbomotor zou dat misschien kunnen, aangezien die de hoge druk van de turbo moet kunnen weerstaan en dus een sterkere kop heeft. Maar met een normale motor zoals bijvoorbeeld de 1.6e hoort dat er gewoon bij, dacht ik.
Een goed voorbeeld van een motor die niet met gas overweg kan, is de Citroën Xantia 1.8i. Die zit veel sneller aan een koprevisie dan de Renault 1.6e, sterker nog, ik heb dingen gelezen dat na 2 of 3 koprevisies de motor gewoon 'op' was.
Dus ik denk dat je Scénic de titel 'probleemauto' niet zomaar zal waarmaken..
Las laatst nog ergens dat er een verstevigde (cylinder)kop opzit, waardoor die beter bestand is tegen het rijden op gas.
Enige wat er eens mee kan gebeuren zijn de algemene kwaaltjes die ook bij een 1.6e voorkomen als ie op benzine rijdt, zoals beschreven in de FAQ op www.meganeclub.nl
En inderdaad, je bent iets sneller aan kleppen stellen toe, maar ik als benzine rijder met een 1.6e zal er ook ooit eens aan moeten geloven.
En wat betreft koprevisie, dat hoort bij het gas rijden, volgens mij zijn er zeer weinig motoren waarmee je zonder koprevisie probleemloos op gas kan blijven rijden. Met een turbomotor zou dat misschien kunnen, aangezien die de hoge druk van de turbo moet kunnen weerstaan en dus een sterkere kop heeft. Maar met een normale motor zoals bijvoorbeeld de 1.6e hoort dat er gewoon bij, dacht ik.
Een goed voorbeeld van een motor die niet met gas overweg kan, is de Citroën Xantia 1.8i. Die zit veel sneller aan een koprevisie dan de Renault 1.6e, sterker nog, ik heb dingen gelezen dat na 2 of 3 koprevisies de motor gewoon 'op' was.
Dus ik denk dat je Scénic de titel 'probleemauto' niet zomaar zal waarmaken..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Edward schreef:Een goed voorbeeld van een motor die niet met gas overweg kan, is de Citroën Xantia 1.8i.
Als (nog steeds)fanatiek lid van de Xantiasite en hiervoor Xantia rijder, wil ik dit graag nuanceren.
De motor van de Xantia die slechter tegen gas kan is de 1600 cc. En zelfs daar zijn de meningen verschillend over. Maar de xantia met 1600cc op LPG zou ik niet nemen. De 1800cc is een stuk beter bestand tegen LPG.
De 16 kleppers geven geen problemen, net als de renault dacht ik.
Johan
Als (nog steeds)fanatiek lid van de Xantiasite en hiervoor Xantia rijder, wil ik dit graag nuanceren.
De motor van de Xantia die slechter tegen gas kan is de 1600 cc. En zelfs daar zijn de meningen verschillend over. Maar de xantia met 1600cc op LPG zou ik niet nemen. De 1800cc is een stuk beter bestand tegen LPG.
De 16 kleppers geven geen problemen, net als de renault dacht ik.
Johan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 18 dec 2004 23:53
- Actief als: particulier
bij de 16v idd geen problemen op gas wat betreft de kleppen...
bij de 8kleppers is het een ander verhaal en dat betekend dat je regelmatig je kleppen moet controleren/stellen...
dit heeft voornamelijk met je rijstijl te maken en hoeveel en hoelang je achter elkaar rijdt...
deze motoren zijn niet blij als je bv een langere tijd met 150km per uur,
de (duitse)snelweg onveilig maakt, door de warmte gaat alles sneller slijten,
omdat hij zijn warmte gewoon niet goed genoeg kwijt kan...
Maar Mieke, niet meteen in de stress schieten,
in principe is de scenic een goede auto...
veel plezier ermee...
bij de 8kleppers is het een ander verhaal en dat betekend dat je regelmatig je kleppen moet controleren/stellen...
dit heeft voornamelijk met je rijstijl te maken en hoeveel en hoelang je achter elkaar rijdt...
deze motoren zijn niet blij als je bv een langere tijd met 150km per uur,
de (duitse)snelweg onveilig maakt, door de warmte gaat alles sneller slijten,
omdat hij zijn warmte gewoon niet goed genoeg kwijt kan...
Maar Mieke, niet meteen in de stress schieten,
in principe is de scenic een goede auto...
veel plezier ermee...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 feb 2006 07:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Tegelen
Ik wil jullie danken voor de informatie. Maar ik heb dus echt een makke auto gekocht. Ik heb deze auto inmiddels ingeruild voor een andere Scenic.
Groetjes,
Mieke
Groetjes,
Mieke
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 feb 2006 07:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Tegelen
Niet starten
Hallo, ik zo snel achter elkaar geen mailtjes sturen dus doe ik het maar zo.
De auto heeft vorige week in de garage gestaan en woensdag hebben we de auto opgehaald. de auto heeft het perfekt gedaan ook op gas. Maar toen ik de auto donderdag probeerde te starten, kreeg ik hem niet gestart. Omdat het schakelaartje op gas stond heb ik deze op benzine overgezet, daarna nog proberen door te starten maar ook deze poging haalde niets uit. We hebben de accu proberen op te laden, dit hielp niet. Wat kan er aan de hand zijn???
Alvast bedankt voor de moeite....
Groetjes Mieke
De auto heeft vorige week in de garage gestaan en woensdag hebben we de auto opgehaald. de auto heeft het perfekt gedaan ook op gas. Maar toen ik de auto donderdag probeerde te starten, kreeg ik hem niet gestart. Omdat het schakelaartje op gas stond heb ik deze op benzine overgezet, daarna nog proberen door te starten maar ook deze poging haalde niets uit. We hebben de accu proberen op te laden, dit hielp niet. Wat kan er aan de hand zijn???
Alvast bedankt voor de moeite....
Groetjes Mieke
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16 dec 2005 00:04
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 feb 2006 07:45
- Actief als: particulier
- Locatie: Tegelen
We weten inmiddels wat er aan de hand is geweest. Een vacuumslangetje was gescheurd en doordat we een aantal keren hebben proberen te starten, hebben de bougies het begeven.
Bedankt voor de reactie....
Groetjes,
MiekeR, die inmiddels dol gelukkig is met haar andere Renault Megane Scenic uit 1998!!!!!!
Bedankt voor de reactie....
Groetjes,
MiekeR, die inmiddels dol gelukkig is met haar andere Renault Megane Scenic uit 1998!!!!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
- Actief als: particulier
- Locatie: ter aar
gelukkig is alles weer op zijn pootjes terecht gekomen mieke!!
succes, en nog vele leuke kilometers!
succes, en nog vele leuke kilometers!
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 256 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 5 Reacties
- 499 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 3 Reacties
- 352 Weergaves
-
Laatste bericht door Pleiades
-
- 0 Reacties
- 239 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnMaakt
-
- 1 Reacties
- 95 Weergaves
-
Laatste bericht door Pleiades
-
- 2 Reacties
- 452 Weergaves
-
Laatste bericht door nervus
-
- 2 Reacties
- 520 Weergaves
-
Laatste bericht door Nielslu