Renault Megane Scenic 1997

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
MiekeR
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2006 07:45
Actief als: particulier
Locatie: Tegelen

Renault Megane Scenic 1997

Bericht door MiekeR »

Beste mensen,

Ik heb een vraag, ik heb een renault megane scenic 1.6E gekocht uit 1997. Deze heeft een LPG installatie, nu heb ik al van verschillende mensen gehoord dat ik dit beter niet had kunnen doen! De motor van toen zal niet goed overweg kunnen met het gas. Dus zal voor problemen blijven zorgen!! Een probleem auto dus. Klopt dit of niet????

Groetjes,

MiekeR, die al voor de 3e keer een probleem auto heeft gekocht :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JHV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 feb 2006 14:50

Bericht door JHV »

Mieke,
Wij hebben een Scenic 1.6E 8klepper uit 1997. De vorige week hebben we daar een Vialle LPI installatie in laten bouwen.
Eerst uitgebreid overal en nergens geinformeerd naar deze motor en LPG.
Toen we de auto dus kochten reed deze op benzine en had in 9 jaar slechts 48000 km gereden.
Het enige wat we als nadeel hoorden was het vaker moeten stellen van de kleppen. En dat na een 150000km meestal een koprevisie nodig is. Maar ook dat is verschillend, er rijden auto's met deze motor met veel meer kilometers zonder revisie.

Je praat over problemen blijven bezorgen. Heb je nu last van storingen/problemen? En welk merk installatie heb je, ik neem aan met verdamper en geen LPI of VSI.(injectie van de LPG)
Ik hoop dus dat dit niet je derde probleem auto is.
Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ForeverYoung(Edward)
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2005 00:04
Actief als: particulier
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door ForeverYoung(Edward) »

'De motor van toen' is best wel goed op gas, voor zover ik weet.

Las laatst nog ergens dat er een verstevigde (cylinder)kop opzit, waardoor die beter bestand is tegen het rijden op gas.

Enige wat er eens mee kan gebeuren zijn de algemene kwaaltjes die ook bij een 1.6e voorkomen als ie op benzine rijdt, zoals beschreven in de FAQ op www.meganeclub.nl :)

En inderdaad, je bent iets sneller aan kleppen stellen toe, maar ik als benzine rijder met een 1.6e zal er ook ooit eens aan moeten geloven.

En wat betreft koprevisie, dat hoort bij het gas rijden, volgens mij zijn er zeer weinig motoren waarmee je zonder koprevisie probleemloos op gas kan blijven rijden. Met een turbomotor zou dat misschien kunnen, aangezien die de hoge druk van de turbo moet kunnen weerstaan en dus een sterkere kop heeft. Maar met een normale motor zoals bijvoorbeeld de 1.6e hoort dat er gewoon bij, dacht ik.

Een goed voorbeeld van een motor die niet met gas overweg kan, is de Citroën Xantia 1.8i. Die zit veel sneller aan een koprevisie dan de Renault 1.6e, sterker nog, ik heb dingen gelezen dat na 2 of 3 koprevisies de motor gewoon 'op' was. :roll:

Dus ik denk dat je Scénic de titel 'probleemauto' niet zomaar zal waarmaken..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JHV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 feb 2006 14:50

Bericht door JHV »

Edward schreef:Een goed voorbeeld van een motor die niet met gas overweg kan, is de Citroën Xantia 1.8i.

Als (nog steeds)fanatiek lid van de Xantiasite en hiervoor Xantia rijder, wil ik dit graag nuanceren.
De motor van de Xantia die slechter tegen gas kan is de 1600 cc. En zelfs daar zijn de meningen verschillend over. Maar de xantia met 1600cc op LPG zou ik niet nemen. De 1800cc is een stuk beter bestand tegen LPG.
De 16 kleppers geven geen problemen, net als de renault dacht ik.
Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Remko de W
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 510
Lid geworden op: 18 dec 2004 23:53
Actief als: particulier

Bericht door Remko de W »

bij de 16v idd geen problemen op gas wat betreft de kleppen...

bij de 8kleppers is het een ander verhaal en dat betekend dat je regelmatig je kleppen moet controleren/stellen...

dit heeft voornamelijk met je rijstijl te maken en hoeveel en hoelang je achter elkaar rijdt...

deze motoren zijn niet blij als je bv een langere tijd met 150km per uur,
de (duitse)snelweg onveilig maakt, door de warmte gaat alles sneller slijten,
omdat hij zijn warmte gewoon niet goed genoeg kwijt kan...

Maar Mieke, niet meteen in de stress schieten,
in principe is de scenic een goede auto...

veel plezier ermee...
eens een Renault, altijd een Renault ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MiekeR
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2006 07:45
Actief als: particulier
Locatie: Tegelen

Bericht door MiekeR »

Ik wil jullie danken voor de informatie. Maar ik heb dus echt een makke auto gekocht. Ik heb deze auto inmiddels ingeruild voor een andere Scenic.

Groetjes,

Mieke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MiekeR
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2006 07:45
Actief als: particulier
Locatie: Tegelen

Niet starten

Bericht door MiekeR »

Hallo, ik zo snel achter elkaar geen mailtjes sturen dus doe ik het maar zo.

De auto heeft vorige week in de garage gestaan en woensdag hebben we de auto opgehaald. de auto heeft het perfekt gedaan ook op gas. Maar toen ik de auto donderdag probeerde te starten, kreeg ik hem niet gestart. Omdat het schakelaartje op gas stond heb ik deze op benzine overgezet, daarna nog proberen door te starten maar ook deze poging haalde niets uit. We hebben de accu proberen op te laden, dit hielp niet. Wat kan er aan de hand zijn???

Alvast bedankt voor de moeite....

Groetjes Mieke

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ForeverYoung(Edward)
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 dec 2005 00:04
Actief als: particulier
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door ForeverYoung(Edward) »

Startmotor kapot? Kan helaas van alles zijn.. :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MiekeR
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 feb 2006 07:45
Actief als: particulier
Locatie: Tegelen

Bericht door MiekeR »

We weten inmiddels wat er aan de hand is geweest. Een vacuumslangetje was gescheurd en doordat we een aantal keren hebben proberen te starten, hebben de bougies het begeven.

Bedankt voor de reactie....

Groetjes,

MiekeR, die inmiddels dol gelukkig is met haar andere Renault Megane Scenic uit 1998!!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hans
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 okt 2004 23:40
Actief als: particulier
Locatie: ter aar

Bericht door hans »

gelukkig is alles weer op zijn pootjes terecht gekomen mieke!!
succes, en nog vele leuke kilometers!
renault 25 gtx 522000 kilometers, bouwjaar 1988 kleur 608 [img]http://homepages.ipact.nl/~dberkhout/smilies/death.gif[/img]
renault 25 tx 231000 kilometers, bouwjaar 1991
kleur 777

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht