Electric Mist in de Megane ? ?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

Megane II koets :
2004 :
benzine 2.0l :

Ik heb de laatse tijd toch wel veel least van de electronica in de Megane.

mijn Cruise Control doet het niet meer en geeft het service lampje aan.

Als ik mijn achterklep open doe dan hoor ik regelmatig mijn centrale deur vergrendling in alle deuren van zelf open en dicht gaan.
de centrale keyless entry aan de linkerkant werkt niet meer .. de deuren gaan niet open met de sensor achter de deurgreep en ook het knopje vergrendeld de deuren niet ..
display van de navigatie loopt rondjes ,. scherm is onleesbaar ..


wat heb ik tot nu toe gedaan :

via google kwam ik er achter dat de faltcable van het navigatie scherm vaak defect gaat of niet lekker in de stekker zit .. dus het scherm gedemonteerd en de kabel weer goed gemonteerd .. probleem op gelost .. alles doet het weer goed ..(tot nu toe )

via het forium van de megane club kwam ik er achter dat de micro druk schakelaar die in de handgrepen zit heel vaak defect raken en een mooi draadje gevonden waarin beschreven wordt hoe je die schakelaars kunt vervangen .. ik dus 10 van die schakelaars besteld zodat ik dit weekend alles kan hetrstellen ..
wat denk je .. vanmorgen deed alles het weer .. ontrendelen en vergrendelen met de drukknopjes enz ... :)
alsof de auto het voelt he !!!!

maar goed .. vanmorgen door de schiphol tunnel weigerde mijn automatische verlichting aan te gaan die het normalewijze zo trouw doet .. :(

is er een demagnetiseur in de zaal .. mijn auto heeft last van electro magnetische velden !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

Update ..


Mijn automatische verlichting doet het weer. ..

Mijn Deurvergrendeling/ ontgrendeling heeft 2 dagen perfect gewerkt ... vanmorgen deed niet het meer .. moest met de knopjes op de kaart ontgrendelen ...

ik heb wel hele mooie nieuwe drukknopjes binnen !

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door renaulthenk »

Hoi ,

Wat voor een drukknopjes hebt je besteld en bij wie en wat doe je aan de sensor om de deur te openen kun je die ook los bestellen.
Hebt zelf een Grand Scenic van 2004 en daar heb ik het zelfde probleem mee dat er 3 deuren helemaal niet meer werken wel met de kaart maar niet keyless en dat is al de 2de keer dat ik ze vernieuwd heb met zo'n renault setje.
Nou wil ik het probleem definitief oplossen met alles los te kopen.

Groetjes Henk
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

ik heb een how to gevonden om de micro schakelaars zelf te vervangen. dusi k heb een stoot van die micro schakelaar laten komen . punt is .. zo nu en dan doen ze het wel en soms niet .. ook het ontgrendelen gebeurd door een sensor en niet door de druk knop/ .. ook de sensor doet het zo nu en dan wel en zo nu en dan niet. dat roept bij mij vraag tekens op . heeft het met elkaar te maken .. zijn de schakelaars wel echt kapot ? of juist omdat ze zo nu en dan niet goed werken , verstoren ze dan ook het functioneren van de sensor ?
Ik moet nog maar eens wat meer speur werk doen voordat ik zo maar klakkeloos alle knopjes ga vervangen.

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renaulthenk
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2010 18:35
Actief als: particulier

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door renaulthenk »

Ik wilde er vanmiddag ook mee aan het werk om alles te verwijderen en eens even te gaan meten en kijken wat voor schakelaars en sensoren er inzit.
Maar ik ben er aan begonnen maar 5 minuten later liep mij het zweet van mijn voorhoofd af en ben er mee gestopt.
Heb van de week nog vakantie en doe ik nog eens een poging.
Ik blijf het van jou ook volgen maar wat voor een microschakelaars heb jij besteld dan kan ik eens kijken of ik ook de zelfde hebt.

Groetjes Henk
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

druk knopjes heb ik via Conrad .. 42 cnt per stuk ... ik wil er corosion X bij gebruiken. zodat ze waterdicht blijven .

vandaag de accupool er weer af gehad om eens te kijken of ik de boel zo kon resetten, Helaas, alleen de radio code opnieuw invoeren verder werkt het ont en vergendelings systeem nog steeds niet ... dus maar weer met de kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

nu weer een paar dagen verder .. de sluiting weigerd nog steeds en ik doe nu alles met kaart .. ik ga zondag maar eens de linkerkant voorzien van nieuwe druk knopjes.. kijken of dat wat uitmaakt ..

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

Vandaag geprobeerd de linker zijde deur druk knopjes te herstellen .. helaas zonder goed resultaat .. de how-to van Drekepeteke is prima en in in 5 minuten heb je alle onderdelen los. de schakelaar zelf was inderdaad niet geheel betrouwbaar. ik heb de huidige schakelaar even in een testlus op de werkbank aangesloten en daar bleek de schakelaar niet geheel goed te zijn. echter de test met de 2 draadjes wilde ook de auto niet sluiten. er is dus meer aan de hand. toch maar de schakelaar er in gesoldeerd en alles getest .. de schakelaar is goed maar het hele systeem sluit niet .. ook niet bij de achterdeuren enz. de enige deur die het doet is de bijrijders deur.
ook het open systeem werkt bij geen enkele deur .. dus de sensor die meet dat je je hand in de houder steekt of de greep naar voren beweegt doet het niet. .
al met al dus een falend systeem en ik ben nu een beetje radeloos. .. natuurlijk kan ik de hele auto openen en sluiten met de knopjes op de kaart maar dat is gewoon niet de bedoeling ..het moet gewoon werken ..

nog andere ideeen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door DHL »

Moet die kaart niet regelmatig in de kaartlezer tijdens het rijden om een inwendig batterijtje (dient voor de handsfree functie) op te laden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

Hmmmmm daar heb ik nog nooit van gehoord. ...

en waarom doet dat het drukknopje van de bijrijder het wel ?

bovendien doen die 2 sensoren aan die kant het wel ! en bij de bestuurders kant dus niet.

wellicht dat ik de optische sensoren wel ombouw en de achterdeuren "afsluit "van de sensoren . dan zou het me niet al te veel geld kosten want een sensor is al 135 euro geloof ik ...

we gaan eens goed nadenken of ik de hele operatie wel zelf wil gaan doen ..

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door mechanic »

Dat de badge kaart bij handsfree auto's zo nu en dan in de lezer moet om de inwendige batterij op te laden klopt.
Bij jou auto zijn de handsfree systemen aan de linkerkant gelust met elkaar. Dus kan 1 defect onderdeel de boel ontstoren. Om eea uit te sluiten kun je de deurstijl stekker van bijv het LA portier afkoppelen, dan heb je kans dat LV weer iets werkt van het systeem en andersom ook. Aan de rechterkant is dit niet het geval en is elke deur apart.
Een dealer kan met de uitleeskast ook controleren of de sensoren waar je je hand voor steekt functioneren.

Als je de kennis hebt om een drukknopje te vervangen in de klink, stelt het vervangen van de sensor niks voor. Dit onderdeel ligt er als je de portierbekleding een stukje los hebt zo uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

Kijk dat is nog eens kennis ... Bedankt hier kan ik wat mee en ik ga eens wat proberen .. stel dat er onderdelen links voor defect zijn en links achter niet .. dan zou ik nog het een en ander om kunnen zetten ..
Betekent dit wel dat ik zo nu en dan eens de kaart in het slot moet steken om een accu te laden ? en met welke regelmaat is dat dan ?

nogmaals dank .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door mechanic »

Het is het proberen waard, immers de deurstekker is er met 2 tellen af. Werkt dit niet, sjah dan is er toch verdere diagnose nodig.
Doe elke weer bij een iets lagere rit de kaart in de lezer dan zit je altijd goed. Heb je met de reserve kaart ook problemen met het handsfree? Ik denk dat dit wel los staat van jou probleem hoor.
Maar je hebt de auto nog niet uit laten lezen? Een te lage spanning van de inwendige batterij geeft een storing met de clip.
Ook is het makkelijk te zien welke knopjes informatie doorgeven aan de rekeneenheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

en BINGO ! goeie tip dus .... ik heb even de stekker van de achterdeur los gekoppeld en toen deed ineens de deurknop en de sensor van de bestuurderskant het weer !! kortom .. in de achterdeur is iets niet goed ! nu wil ik voorlopig even de achterdeur sensor en druk knop uitschakelen..
bestaat er een kans dat als ik de sensor en druk knop stekker uit het contact trek onder de binnenbekleding , dat de rest dan gaat werken of moet ik dingen doorlussen ? ?

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door mechanic »

Of de drukknop of de sensor in jou LA deur is defect. Welke is nu nog lastig te zeggen. Een draadbreukje kan ook maar is onwaarschijnlijker dan een defect onderdeel.
Links en rechts staan de delen los van elkaar, dus de rechterkant zal volgens mij niet gaan werken. Je kunt de stekkers losnemen, dan zal er niks doorgelust moeten worden. Lijkt me dat een losse stekker niet voor problemen kan zorgen daar het 1 van de onderdelen toch al problemen geeft. Pak de stekkers wel even in omdat er veel water door een deur loopt bij regen.
Elk geval prettig te weten dat je iets aan mn tip had :D Is het eindeloos forummen toch ergens goed voor :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Electric Mist in de Megane ? ?

Bericht door jeroentune »

Dat is het zeker !

vandaag even de deur bekleding van de achterdeur er af genomen en de stekker van het optische ook los gehaald.
Daarna even een test gedaan en de voordeur sluit en opent weer als vanouds . kortom .. de sensor achterin is defect . nu dus even ontkoppeld en ik ga eens denken of ik die wil vervangen .. de achterdeuren worden zelden gebruikt .

Bedankt voor de tip ..

Nu weer door met de cruise control .

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht