2004 :
benzine 2.0l :
Ik heb de laatse tijd toch wel veel least van de electronica in de Megane.
mijn Cruise Control doet het niet meer en geeft het service lampje aan.
Als ik mijn achterklep open doe dan hoor ik regelmatig mijn centrale deur vergrendling in alle deuren van zelf open en dicht gaan.
de centrale keyless entry aan de linkerkant werkt niet meer .. de deuren gaan niet open met de sensor achter de deurgreep en ook het knopje vergrendeld de deuren niet ..
display van de navigatie loopt rondjes ,. scherm is onleesbaar ..
wat heb ik tot nu toe gedaan :
via google kwam ik er achter dat de faltcable van het navigatie scherm vaak defect gaat of niet lekker in de stekker zit .. dus het scherm gedemonteerd en de kabel weer goed gemonteerd .. probleem op gelost .. alles doet het weer goed ..(tot nu toe )
via het forium van de megane club kwam ik er achter dat de micro druk schakelaar die in de handgrepen zit heel vaak defect raken en een mooi draadje gevonden waarin beschreven wordt hoe je die schakelaars kunt vervangen .. ik dus 10 van die schakelaars besteld zodat ik dit weekend alles kan hetrstellen ..
wat denk je .. vanmorgen deed alles het weer .. ontrendelen en vergrendelen met de drukknopjes enz ...

alsof de auto het voelt he !!!!
maar goed .. vanmorgen door de schiphol tunnel weigerde mijn automatische verlichting aan te gaan die het normalewijze zo trouw doet ..

is er een demagnetiseur in de zaal .. mijn auto heeft last van electro magnetische velden !!!